جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با ورزش‌های ساده ولی در عین حال بسیار مفید

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
آشنایی با ورزش‌های ساده ولی در عین حال بسیار مفید

برای آن که سلامتی خود را حفظ کنیم، لازم نیست همیشه هزینه زیادی را صرف باشگاه‌­های مختلف ورزشی نماییم. با کمی همت، اراده و پشتکار می‌توانیم خود را به یک ورزشکار ورزیده با بدنی سالم تبدیل نماییم. ورزشکاری که ریالی خرج نکرد اما توانست سلامتی را به خود هدیه دهد. با ما همراه باشید تا شما را با ورزش‌های ساده ولی در عین حال بسیار مفید آشنا نماییم تا با انجام آن‌ها بتوانید همیشه سالم، شاد و سر زنده بمانید.

بیشتر بخوانید: بررسی آسیب‌های ورزشی و رعایت سلامت فردی در ورزش

ورزش دوچرخه سواری و فواید آن بر سلامتی بدن

ورزش دوچرخه سواری از آن ورزش‌های بسیار کم هزینه است که فواید بسیاری بر سلامتی بدن دارد. شما می‌توانید با صرف هزینه اندک یک دوچرخه خوب بخرید و از طریق آن از فواید زیر بهره­ مند شوید:

ورزش دوچرخه سواری

با دوچرخه سواری سلامت روان خود را تقویت نمایید

شما برای دوچرخه سواری نیاز به یک محیط نسبتاً بزرگ و آرام همچون پارک دارید. پس برای دوچرخه سواری به یک محیط سرزنده می­‌روید و در عین حال که مناظر زیبا را تماشا می­‌کنید و یا با اجتماع ارتباط برقرار می­‌کنید، سلامت روح و روان خود را تقویت می­‌بخشید.

با دوچرخه سواری وزن خود را کاهش می‌دهید

چون در کاهش وزن مقدار کالری­ ای که می‌سوزانید باید از مقدار کالری­ ای که دریافت می‌کنید بیشتر باشد، به دنبال راهکاری می‌گردید که شما را به این هدف برساند. در دوچرخه سواری بسته به شدت آن و وزن خودتان حدود 400 تا 1000 کالری در ساعت می‌سوزانید و از این طریق به کاهش وزن خود کمک می‌­کنید.

ساختن عضله­ ها، افزایش میل جنسی، به کار واداشتن ریه­­ ها، بهبود کلسترول، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کمک به کنترل دیابت و کمک به افزایش قدرت مغز از دیگر فواید دوچرخه سواری بر سلامت بدن هستند. بنابراین می‌توانید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها از ورزش ساده ولی در عین حال بسیار مفید دوچرخه سواری بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: درباره ی پارگی رباط صلیبی بیشتر بدانیم؟

ورزش طناب زنی و فواید آن بر سلامتی بدن

از دیگر ورزش‌های بسیار ارزان اما مفید ورزش طناب زنی است. شما می‌توانید با تهیه یک طناب خوب و مناسب از فواید زیر بهره ­مند شوید:

ورزش طناب زنی

بسیار سریع و آسان چربی­‌های بدنتان را آب کنید

طناب زنی ورزشی آسان است که بسیار سریع کالری می­ سوزاند حدود 1300 کالری در ساعت. بنابراین بهترین ورزش برای آب کردن چربی‌­های بدن محسوب می‌­شود.

به شکل گیری عضلات خود کمک نمایید

چون ورزش طناب زنی یکی از تمرینات وزن بدن محسوب می­‌شود، می‌تواند به شکل گیری عضلات بدن شما کمک نماید.

به تعادل، هماهنگی و چابکی برسید

ورزش طناب زنی به تعادل و هماهنگی بسیاری نیاز دارد. بنابراین هر کس این ورزش را انجام دهد به بهبود تعادل و چابکی خود کمک کرده است.

افزایش استقامت بدن، بهبود عضلات فلکسور هیپ، بهبود عملکرد قلب و عروق و کمک به بهبود استخوان­‌ها از دیگر فواید ورزش طناب زنی می‌باشد. ورزشی که به راحتی در دسترس شما قرار می‌گیرد و هزینه زیادی را متوجه شما نمی‌­کند.

ورزش کوه نوردی و فواید آن بر سلامتی بدن

ورزش کوه نوردی یکی از ورزش‌های بسیار جذابی است که در دل طبیعت انجام می­‌گیرد. شما با داشتن یک کفش خوب و مناسب می‌توانید در طبیعت قدم بگذارید و ورزش کوه نوردی را آغاز کنید. با انجام ورزش کوه نوردی می‌­توانید از فواید زیر بهره­ مند شوید:

ورزش کوه نوردی

باز شدن مویرگ‌های بدن

کوه نوردی ظرفیت مویرگ‌ها را افزایش می‌­دهد. با افزایش ظرفیت مویرگ‌ها مواد غذایی و اکسیژن با سرعت زیادتری در نقاط مختلف بدن توزیع می‌شود و بنابراین کارایی مغز و بدن شما افزایش می­‌یابد.

افزایش میزان خون در عضلات

شما با انجام ورزش کوه نوردی می­‌توانید میزان خون موجود در عضلات خود را 20 برابر افزایش دهید و از این طریق عضلات خود را قویتر نمایید.

افزایش ظرفیت ریه ­ها، تهویه ریه ­ها، جلوگیری از ابتلا به بیماری نقرس، جلوگیری از ابتلا به بیماری قند خون، تقویت اعصاب و روان، مقابله با افسردگی و از بین رفتن چربی­‌های اضافی بدن به خصوص در ناحیه شکم و چربی­‌های زیر پوست از دیگر فواید ورزش کوه نوردی می‌باشد. شما با انجام این ورزش ساده می­‌توانید از تمامی این فواید بهره ­مند شوید.  

ورزش یوگا و تاثیر آن بر سلامتی بدن

ورزش یوگا را حتی می‌­توان در خانه نیز انجام داد. بنابراین از جمله ورزش‌­های بسیار ساده­ ای است که فواید زیر را در پی دارد:

ورزش یوگا

افزایش اعتماد به نفس

برخی از حرکات یوگا روی اعتماد به نفس افراد کار می­‌کند و باعث افزایش آن می‌شود. چون اعتماد به نفس برای داشتن یک زندگی بهتر و سالمتر لازم و ضروری است بنابراین ورزش یوگا از طریق افزایش اعتماد به نفس سلامتی روح و روان را به شما هدیه می‌دهد.

افزایش قدرت بدنی

برخی دیگر از حرکات یوگا قدرتی هستند و به قویتر شدن عضلات بدن کمک می­‌نمایند. افزایش انعطاف پذیری بدن، بهبود حرکات بدن، قوی شدن بافت‌های نرم بدن از جمله رباط‌ها و تاندون‌ها، کمک به بهبود حالت بدن و هشدار سریع به بدن در صورت قرارگیری در حالت نادرست، کمک به افزایش تمرکز و خلق و خو، کمک به بهبود افسردگی، کمک به بهبود تنفس، کمک به کاهش استرس و افزایش آرامش، کمک به کاهش فشار خون، کمک به بهبود بیماری آسم، کند کردن روند پیری، کمک به بهبود روابط میان فردی و تقویت سیستم ایمنی بدن از دیگر فواید این ورزش ساده و بسیار مفید است.

ورزش پیاده وری و تاثیر آن بر سلامتی بدن

مطمئن باشید هر چقدر در مورد فواید پیاده روی بگوییم باز کم گفته­ ایم. ورزش پیاده روی فواید بسیاری بر سلامتی بدن دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش درد آرتریت (التهاب مفاصل)، بهبود نگرش ذهنی، کمک به دوری از افکار منفی، کمک به کاهش وزن، کنترل فشار خون، کنترل دیابت نوع 2، کمک به بهبود تعادل و هماهنگی، تقویت استخوان‌های بدن، کمک به افزایش تناسب اندام، کاهش چربی­‌های بدن، افزایش طول عمر، کاهش استرس، بهبود قدرت حافظه و توانایی­‌های ذهنی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به افزایش خلاقیت، کمک به انجام مراقبه، کمک به افزایش کارکرد ریه­ ها، افزایش مهارت و چیره دستی، بهبود هوش سیال، کمک به حفظ زیبایی، کند کردن روند پیری، کمک به جذب ویتامین دی، بهبود سطح لیپید خون و هزاران چیز دیگر.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید