جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

استارت آپ طراحی اپلیکیشن

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
استارت آپ طراحی اپلیکیشن

طراحی ساخت اپلیکیشن

در دنیای این روزها که همه چیز به اینترنت وابستگی دارد طراحی و یا ساخت اپلیکیشن به شما کمک می کند تا در این مسیر قدم بزرگی بردارید و با همه ی افرادی که با موج اینترنت همراه اند جلو بروید. در ابتدا اپلیکیشن ها برای سرگرم کردن کاربران طراحی و عرضه می شدند. آن ها شامل انواع بازی ها و تعداد فراوانی از برنامه های ساده ی کاربردی بودند. اما با گذر زمان و تغییر نیاز بازار جهانی، توسعه دهندگان استراتژی جدیدی برای طراحی برنامه ها و نرم افزار های خود در نظر گرفتند. آن ها با بررسی نیاز های عمومی مردم مانند غذا خوردن، خرید کردن، نیاز به ورزش کردن و غیره به این نتیجه رسیدند که می توانند با ساخت اپلیکیشن های هدف دار به این نیاز ها پاسخ بسیار تاثیر گذاری بدهند. همین خط مشی موجب شد تا اپلیکیشن ها آن حالت ساده ی خود را از دست بدهد و ماهیتی پیچیده و حرفه ای به خود بگیرد. در حال حاضر و طی سالهای اخیر اپلیکیشن ها همه جا وجود دارند. درون کامپیوتر ها، یا در گوشی های هوشمند، در مترو و حتی در خانه ی شما. بسیاری از کار های روزمره ی مابه وسیله همین اپلیکیشن ها انجام می شود. مسئله ای که شاید بشر بیست سال پیش حتی نمی توانست آن را تصور کند.

مزیت های طراحی اپلیکیشن

به دلیل الکترونیکی شدن دنیای اطرافمان باید افکار اقتصادی الکترونیکی نیز داشته باشیم و این یعنی باید به سمت تکنولوژی قدم برداریم، ساخت اپلیکیشن دقیقا گام برداشتن در همین مسیر است و شما می توانید به دلیل مزیتی که دارد به آن به عنوان یک گزینه خوب فکر کنید. در حقیقت همه ی کب و کارها روزی مجبور خواهند شد که به این سمت روی بیاورند و فقط از این طریق درآمد زایی کنند و این روز یک روز دور نیست!

ویژگی های یک اپلیکیشن خوب

برای داشتن و یا طراحی یک نرم افزار خوب و مفید و کاربردی باید یک سری نکات را مد نظر قرار دهید که عبارتند از:

- منعطف باشد

- از لحاظ بازاریابی گزینه خوبی باشد

- قدرت بالایی داشته باشد

- در نرم افزار شخصی سازی باشد

- ارتباط با کاربران و امنیت بالا

مراحل ساخت اپلیکیشن

برای اینکه بخواهید یک اپ بسازید هشت مرحله برای آن وجود دارد، که البته تقریبا همه ی مراحل از مراحل جدا نشدنی طراحی، تولید و به نمایش درآوردن هر محصول یا خدماتی در بازار پر رقابت امروزی می‌ باشند.

مرحله اول: شناخت نیاز مردو و ساخت اپلیکیشن بر اساس این نیازها

به طورکلی شما معمولا برای انجام هر کاری باید در ابتدای امر به نیاز افراد توجه کنید به این معنا که به عنوان مثال قصد زدن یک بوتیک را دارید، باید در مرحله اول بررسی کنید و ببینید آیا مردم واقعا به لباس هایی که شما قرار است عرضه کنید احتیاج دارند؟ و یا اینکه چه لباس هایی مخاطبان بیشتری خواهد داشت؟ باید بتوانید یک تصویر کلی از نیاز یا مشکلی که می‌تواند توسط ایده شما در قالب نرم افزار مرتفع شود، داشته باشید. برنامه شما باید بتواند این نیاز را همراه با کاستن هزینه، زمان و … برای مخاطب انجام دهد و بازدهی بالایی داشته باشد.

مرحله دوم: ساخت اپلیکیشن بر اساس جامعه هدف

در عوض این که سعی داشته باشید تور خود را در اقیانوس پهن کنید، وارد یک برکه شوید و تمام ماهی ها را شکار کنید. این جمله به این معناست که داشتن جامعه هدف مشخص، از مهم ترین راه ها برای بالا بردن بازدهی و استفاده از اپلیکیشن شماست. در این قدم باید بدانید جامعه هدف شما دارای چه جنسیتی است، چه بازه سنی داشته و مهم تر از همه اینکه از چه اپلتفرمی برای رفع نیاز خودش بیشتر استفاده می ‌کند. و نکته اینجاست که اگر مخاطب شما از چند پلتفرم و یا سیستم عامل برای همگام سازی برنامه شما استفاده می کند، باید این مورد را نیز مد نظر قرار دهید.

مرحله سوم: مدل کسب درامد با استفاده از اپلیکیشن ها

باید برای خود مشخص کنید که اپلیکیشن شما بر چه اساسی قرار است سود آفرینی کند؟ هم اکنون چند مدل متفاوت جهت سود آفرینی از طریق برنامه های کاربردی وجود دارد:

- اپلیکیشن هایی که در مرحله ی نصب پول دریافت می کنند.

- اپلیکیشن های رایگان اما پرداخت درون برنامه ای دارند به این معنا که مثلا برای فعال کردن یک آپشن خاص که شاید بسیار هم کاربردی باشد از شما بخواهد که برای آن بخش پول پرداخت کنید.

- اپلیکیشن های تبلیغاتی که از راه تبلیغات کردن درآمد دارند و در حقیقت یک واسطه به شمار می روند.

- اپلیکیشن هایی با حق دانلود

شما می بایست انتخاب کنید که کدام یک از این مدل های کسب درامد را می خواهید، توجه به جامعه هدف اهمیت زیادی داشته و جدا از آن شما باید به مسائل مالی مثل از توسعه، بازاریابی، تبلیغات و انتشار نیز توجه زیادی داشته باشید.

مرحله چهارم: شروع طراحی و یا ساخت اپلیکیشن

در این مرحله شما باید در نهایت دست به کار شده و ایده خود را از کاغذ پیاده کنید، برای طراحی شما دو راه اصلی دارید:

ـ اینکه طراحی را به شرکت های مختلف بسپارید و برای آن ها ایده ی خود را توضیح دهید.

ـ یا اینکه خودتان طراحی اش را یاد بگیرید.

توصیه ی ما به شما این است که، در صورتی که قصد دارید کاری جدی و مهم انجام دهید و طراحی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، آموزش برنامه نویسی را در برنامه خود قرار بدهید و سپس با همکاری با تیم های با تجربه، آنچه مد نظر دارید را به طور کامل توضیح داده و پیاده سازی کنید.

مرحله پنجم: توسعه نمونه اولیه ی اپلیکیشن

بعد از طراحی، وقت آن رسیده که یک نمونه اولیه از برنامه خود را گسترش دهید. دلیل این کار این است که توسعه نمونه اولیه در اصل تبدیل ایده شما به برنامه با قابلیت های پایه ای آن می باشد. با این کار شما خواهید توانست خریداران را برای خرید ایده تان مجاب کرده و فرایند بازاریابی و جذب سرمایه را آسان کنید و از طرفی ایده خود را نیز فاش نکنید. ناگفته نماند که بدون ارائه کردن نسخه اولیه، مشکلات و ایرادات فنی به چشم نمی آید، ایرادات امنیتی که جز جدایی ناپذیر طرح های جدید است از نظر مخفی بوده و جذب کردن سرمایه و تثبیت در بازار پر رقابت نرم افزارهای گوناگون کار بسیار سختی خواهد بود.

مرحله ششم: آنالیز و تحلیل اپلیکیشنی که طراحی کرده اید

شما برای موفقیت در این زمینه باید آنالیز اپ هایی که در حیطه کاری شما یا شبیه به شما در حال کار کردن هستند را بشناسید. نخستین قدم و مرحله بعد پیش بینی کردن روند بازار و کارایی برنامه شما در رفع نیاز بازار نقشه راه شما را به شکل عجیبی برای شما روشن می کند.

مرحله هفتم: تست بتا برای طراحی اپلیکیشن

در حقیقت تست بتا اولین فرصت برای این است که از جامعه هدف خود بازخورد بگیرید. با این روش شما نه تنها این امکان را دارید که ریسک برنامه خود را کم کنید بلکه احتمال دیده شدن خود را در مارکت های اپلیکیشن مثل اپ استور به شکل قابل توجی می‌توانید افزایش دهید.

مرحله هشتم: دیباگ و منتشر کردن اپلیکیشن

در همان مراحل ابتدایی تلاش کنید معیارهای ورودی خود را مورد سنجش و دقت قرار دهید، پیمانه فروش و بازاریابی خود را قدم به قدم چک کرده و رفتار کاربران را به شکل به خصوصی تحلیل کنید و با در نظر گرفتن به بازخورد ها، اپلیکیشن خود را اصلاح کنید. بعد از طی کردن همه ی مراحلی که گفته شد حال شما می‌توانید اپ خود را ارتقا و در نهایت منتشر کنید. در نظر داشته باشید که انتشار اپلیکیشن انتهای مسیر نیست، بلکه شما باید بتوانید با آپدیت های ماهانه تجربه کاربری خود را دائما بهبود ببخشید تا بتوانید در مارکت خود را پیشتاز کنید.

اپلیکیشن

استارت آپ طراحی اپلیکیشن و درآمدزایی از طریق آن

از آن جایی که طراحی اپ یک کار گروهی، وسیع، دقیق و بسیار حیاتی و ضروری است می‌تواند شما را بسیار زیاد در اجرایی کردن ایده هایتان کمک کند. به خاطر پیشرفت روز افزون تکنولوژی اغلب شرکت های طراحی توانایی اجرای دقیق ایده های شما را ندارند و اگر هم وجود داشته باشند ممکن است مبالغ هنگفتی از شما بابت کار دریافت کنند پس به شما توصیه می کنیم اگر آینده پروژه و اجرای دقیق آن برای شما اهمیت بالایی دارد، خودتان دست به کار شده و مبانی برنامه نویسی جاوا اندروید را به شکل عملی و کاربردی یاد بگیرید و پس از آن به دنیای این شغل وارد شده و درآمد زایی خوبی را داشته باشید این در حقیقت یک استارت آپ بسیار پر کاربرد است که در دنیای این روزها مطابق خواسته های بشریت عمل میکند.

از طرفی با داشتن یک اپلیکیشن خوب شما می توانید محصولات یا هزاران گزینه ی دیگر را به نمایش دربیاورید و از این راه درآمد زایی کنید شاید در ابتدا کار سختی باشد و حتی جواب بگیرید اما به مرور زمان تبدیل یک شغلی می شود که شما در خواب هستید و برای شما پول واریز می شود مثلا اپلیکیشن اسنپ، شاید در ابتدا برای افراد نا آشنا بود و همه از همان تاکسی تلفنی های قدیم استفاده می کردند اما الان کمتر کسی وجود دارد که کار کردن با اسنپ را بلد نباشد و یا حداقل نام آن را نشنیده باشد!

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید