جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

انواع وام مسکن، وام اوراق ممتاز

author منتشر کننده
نظرات (2) 4 0
انواع وام مسکن، وام اوراق ممتاز

­­­معرفی انواع وام ­های مسکن و مزایا و معایب و ویژگی ­های کلی آن ها، چرایی لزوم استفاده از وام های مسکن در عصر حاضر و نوع بازپرداخت و اقساط آن ها و همچنین تقاصای اینترنتی برای آن.

چرا وام مسکن؟

در سالیان اخیر به دلیل افزایش قیمت ­ها و کم شدن ارزش پول ملی، قیمت مسکن نیز دارای روند صعودی بوده­است، از این روی، بسیاری معتقدند به محض اینکه قدرت مالی خرید خانه بدست آمد باید اقدام به انجام آن نمود. یکی از راه های خرید خانه و تامین قدرت مالی مورد نیاز برای آن، استفاده از وام مسکن می‌­باشد. برای دریافت وام مسکن، اولین و بهترین انتخاب، بانک مسکن می­‌باشد که تسهیلات متنوعی را برای مشتریان خود تدارک دیده­است.

انواع وام مسکن و تسهیلات خرید خانه

وام های مسکن نیز انواع متفاوتی دارند که در برخی از آن ها نیاز به سپرده­گذاری می­‌باشد و در بعضی نیز لزومی به انجام این کار وجود ندارد. از جمله وا­م­ های مسکن که در آن نیازی به سپرده گذاری نمی‌باشد وام­های اوراق دار می­ باشند، که در آن ها بجای سپرده گذاری می‌­بایست اقدام به خرید اوراق ممتاز در بازار سرمایه نمود بدین صورت که متقاضیان به ازای هر 500 هزار تومان وام یک برگ اوراق خریداری نمایند.

برای نمونه اگر مایل به دربافت 50 میلیون تومان وام مسکن باشید می‌­بایست تعداد 100 عدد برگ اوراق خریداری نمایید. از حسن­ های این نوع وام می­توان به عدم انتظار برای دریافت وام و همجنین نبود محدودیت در دفعات دریافت آن اشاره نمود. با توجه به اطلاعات اعلامی از سوی بانک مسکن، سقف دریافتی این وام در تهران، 100 میلیون تومان، در مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر، 80 میلیون تومان و در سایر شهرها 60 میلیون تومان می‌­باشد.

افزایش قیمت مسکن و خانه دار شدن با وام ­های مسکن

وام مسکن یکم

از جمله وام ­های مسکنی که ملزوم سپرده­گذاری می‌­باشد هم می­‌توان به وام مسکن یکم اشاره نمود. در این نوع وام، شرایط و میزان دریافتی در طول سال­ های مختلف متغیر است و رقم آن در طول این سال­ ها افزایش پیدا کرده است.

در این وام که سقف آن در شهر تهران 80 میلیون می­‌باشد و در سایر شهرها به تناوب پایین می‌­آید می­‌بایست مبلغی را در دو دوره شش ماهه سپرده گذاری نمود. و طبق آنچه توسط بانک مسکن اعلام شده است برای دریافت وام 80 میلیونی می‌­بایست در هر دوره به طور متوسط 13.5 میلیون تومان سپرده­‌گذاری شده باشد. که برای وام­ های 60 و 40 میلیون تومانی نیز جداقل سپرده­ای با همین نسبت وجود خواهد داشت.

این وام از جمله وام ­های پرتفاضا و پرطرفدار می­باشد. برای کسانی هم که مایل به ساخت مسکن برای خود یا دیگران هستند وام ساخت و ساز مناسب می­‌باشد که این وام را نیز در دو نوع سپرده گذاری و اوراق می­‌توان دریافت نمود.

وام مسکن 20 میلیون تومانی از محل صندوق پس­انداز بانک مسکن

از دیگر تسهیلات بانک مسکن می‌­توان به این مورد اشاره کرد که طبق آنچه بانک مسکن اعلام کرده حداقل مدت زمان سپرده گذاری در آن یک سال و حداکثر 24 ماه می­‌باشد، حداقل مبلغ سپرده گذاری نیز 2.9 میلیون تومان است. لازم به ذکر است این وام­ ها در قالب­ های زوجین و انفرادی ارائه می‌­شوند.

وام مسکن
سود پایین تسهیلات مربوط به وام مسکن یکم، تسهیلات پرتقاضا مسکن

باز پرداخت وام مسکن و اقساط آن

به گزارش سایت ملک هفت ، بازپرداخت این وام­ ها نیز با توجه به درخواست متقاضی متفاوت خواهد بود؛ شرایط بازپرداخت وام اوراق ممتاز بدین شرح است که با توجه به نوع مناطق شهری که می‌­تواند فرسوده یا غیرفرسوده باشد، مدت بازپرداخت می­تواند حداکثر 15 یا 12 سال باشد. نرخ سود تسهیلات می­‌تواند 17.5 و یا 16 درصد باشد و نوع پرداخت هم بصورت پلکانی و ساده انجام می­‌پذیرد.

در وام مسکن یکم نیز شرایطی مشابه باتوجه به نوع بافت شهری مورد نظر وجود دارد که مدت بازپرداخت می­تواند حداکثر 12 سال و میزان سود تسهیلات هم 6 و 8 درصد می­باشد که این خود از مزایای این نوع وام محسوب می‌­شود و از دلایل پرتقاضا بودن آن می­باشد. قسط ­های این وام­ ها نیز با توجه به درصد سود و مهلت بازپرداختشان تعیین می­‌شود.

تقاضای اینترنتی وام مسکن

به گزارش سایت اخبار مسکن ملک 7، یکی دیگر از اقدامات بانک مسکن در جهت تسهیل امر تقاضای این وام­ ها که به تازگی در سایت بانک مسکن رونمایی شده است، ایجاد سامانه ثبت درخواست تسهیلات می­‌باشد.

در بستر این سامانه می­توان قبل از مراجعه حضوری به شعب بانک مسکن از طریق این پرتال، با وارد کردن اطلاعات و مدارک خود، نسبت به تقاضای دریافت وام مسکن اقدام نمایند.

پس از انجام روال سامانه مذکور، از سوی پرتال به مشتری کد پیگیری داده می­‌شود تا علاوه بر اعلام پیامکی از سوی بانک، خود مشتری نیز شخصا بتواند مراحل پیگیری و بررسی درخواست خود را دنبال نماید. در نهایت نیز مشتری برای ادامه فرآیند تقاضای وام مسکن به شعبه ­­­­مربوطه ارجاع داده می­‌شود.

وام مسکن

ارائه خدمات متنوع، بانک مسکن از نخستین انتخاب­ ها برای دریافت وام مسکن

همین حالا می‌­توانید با مراجعه به سایت بانک مسکن به نشانی https://www.bank-maskan.ir و یا پرتال مربوط به سامانه ثبت درخواست تسهیلات بانک مسکن به نشانی https://loan.bank-maskan.ir، نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایید. برای اطلاعات بیشتر می‌­توانید به سایت وزارت راه و شهرسازی نیز مراجعه بفرمایید. https://www.mrud.ir

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. آیا جدیدا وام های مسکن 200 میلیونی هم میدهند؟

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید