جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

با بازی موتوری: فرار بزرگ، به شهرهای مختلف ایران سفر کنید

author منتشر کننده
نظرات (1) 3 0
با بازی موتوری: فرار بزرگ، به شهرهای مختلف ایران سفر کنید

بازی موتوری: فرار بزرگ یکی از بازی­‌های بسیار پرطرفدار اندرویدی می‌­باشد که توسط استودیو بازی سازی ایران گلیم گیمز پلاس طراحی و ساخته شده است. این بازی در دسته بازی­‌های تفننی قرار می­‌گیرد و می‌­تواند برای هر گروه سنی سرگرم کننده، جذاب و جالب باشد. بازی موتوری: فرار بزرگ هم اکنون حدود 50 هزار نصب فعال دارد و به صورت رایگان البته با امکان خرید درون برنامه‌­ای قابل دریافت می­‌باشد. اگر علاقه­‌مند به شناخت هر چه بیشتر این بازی ایرانی و حمایت از سازندگان باز‌‌‌ی‌­های ایرانی هستید می­‌توانید تا انتهای این نوشتار ما را همراهی نمایید.

با بازی موتوری: فرار بزرگ، به شهرهای مختلف ایران سفر کنید

داستان بازی موتوری: فرار بزرگ

داستان بازی موتوری: فرار بزرگ از این قرار است که آقای موتوری که یک دل نه صد دل عاشق دختر مش رحیم شده است، همراه مادرش به خواستگاری او می­‌رود. مش رحیم برای رضایت دادن به این وصلت، شرط و شروطی برای آقای موتوری تعیین می­‌کند تا از همان اول میزان جَنم او را بسنجد. آقای موتوری با پذیرفتن این شرط و شروط وارد چالش بزرگی می‌­شود تا جایی که مجبور می‌­شود برای انجام دادن ماموریت ویژه و یا انجام ماموریت­ های مختلف راهی شهرهای مختلف ایران شود و به عبارت دیگر دور ایران را بگردد تا شرایطی را که مش رحیم برای ازدواج با دخترش تعیین کرده است را به دست آورد. در این بین، شما به عنوان یک گیمر باید آقای موتوری را کمک کنید تا بتواند از پس ماموریت های مختلفی که در طول مسیر بر سر راهش قرار می­‌گیرد، بربیاید.

بازی موتوری: فرار بزرگ

بیشتر بخوانید: معرفی 7 بازی برتر شوتر اول شخص متفاوت برای کامپیوتر

روند انجام بازی موتوری: فرار بزرگ

روند انجام بازی موتوری: فرار بزرگ به این شکل است که گیمر با وارد شدن به بازی، باید به شهرهای مختلف ایران سفر کند تا بتواند مراحل مختلف بازی را انجام دهد. در طول سفر گیمر با آدم­‌های مختلفی رو به رو خواهد شد و به انجام ماموریت های مختلف همچون رساندن امانتی و ... خواهد پرداخت. چنانچه گیمر بتواند کارها را به صورت صحیح انجام دهد و ماموریت ها را تکمیل نماید سکه به دست خواهد آورد.

بخش هایی از بازی موتوری: فرار بزرگ به شرح زیر می­‌باشند

فروشگاه: در بازی موتوری: فرار بزرگ فروشگاهی وجود دارد که گیمر با مراجعه به آن می‌­تواند از بین موتورهای مختلف که همگی ایرانی هستند موتور دلخواه خود را انتخاب و خریداری نماید. حتی امکان خرید لباس نیز در این فروشگاه وجود دارد.

مسابقه با شخصیت های داستانی مختلف: بازی موتوری: فرار بزرگ شخصیت های داستانی مختلفی دارد که گیمر می­‌تواند در حین بازی با آن ها مسابقه دهد.

انجام حرکات مختلف حین موتور سواری: در بازی موتوری: فرار بزرگ امکان این که گیمر بتواند با موتور به انجام حرکات مختلف بپردازد و از این طریق پول بیشتری به دست آورد وجود دارد. اما باید دقت کند که در حین انجام حرکات نمایشی تعادل خود را حفظ نماید و البته با اتومبیل های دیگر هم تصادف نکند.

انجام دادن ماموریت های متنوع در شهرهای مختلف ایران: در این بازی وظیفه اصلی گیمر انجام دادن ماموریت های مختلفی است که بر عهده او گذاشته است و وی را به چالش می­‌کشد. این بخش، در واقع بخش اصلی بازی موتوری: فرار بزرگ است.

انجام دادن ماموریت ویژه: در بازی موتوری: فرار بزرگ ماموریت ویژه­‌ای وجود دارد که گیمر با انجام آن می‌­تواند سکه به دست آورد.

رو به رو شدن با افراد مختلف: در بازی موتوری: فرار بزرگ گیمر حین انجام دادن ماموریت های محوله، با افراد مختلفی رو به رو می­‌شود که هر کدام داستان مخصوص به خود را دارند. یکی از بخش های جذاب بازی موتوری نیز وجود همین افراد در بازی است.

مسافر کشی: در بازی موتوری: فرار بزرگ گیمر می‌­تواند برای به دست آوردن پول بیشتر با موتور خود به مسافرکشی بپردازد و با پولی که به دست می­‌آورد موتورها و لباس­‌های دیگر را باز کند تا از امکانات و قابلیت های آن ها بهره‌­مند شود.

با بازی موتوری: فرار بزرگ، به شهرهای مختلف ایران سفر کنید

بیشتر بخوانید: نگاهی به تاریخچه بازی Call of Duty، یکی از بهترین های شوتر اول شخص

نقاط قوت و ضعف بازی موتوری: فرار بزرگ

از جمله نقاط قوت و ضعف بازی موتوری: فرار بزرگ به شرح زیر می‌­باشد:

نقاط قوت بازی موتوری

این بازی دارای امکانات و قابلیت های مختلفی است که از جمله آن ها می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در این بازی می‌­توان شخصیت اصلی داستان یعنی آقای موتوری را شخصی سازی کرد.

این بازی علاوه بر برخورداری از محیطی بسیار متنوع، دارای موتورهای مختلفی نیز می‌­باشد که به گیمر این امکان را می­‌دهد تا موتور مورد علاقه خود را انتخاب نماید.

بازی موتوری: فرار بزرگ هم دارای بخش داستانی و هم دارای بخش بی­‌پایان است.

صدا گذاری روی شخصیت های این بازی در بهترین شکل و با بهترین کیفیت انجام گرفته است. گفت و گوی بین شخصیت ها نیز بسیار جذاب و جالب هستند و از روند داستانی برخوردارند.

در این بازی امکان ایران گردی و شناخت شهرهای مختلف ایران وجود دارد.

در بازی موتوری: فرار بزرگ امکان آشنایی شخصیت های مختلف که گیمر در حین بازی با آن ها مواجه می‌­شود، وجود دارد.

بازی موتوری: فرار بزرگ از داستانی بسیار زیبا و جذابی برخوردار است.

کیفیت گرافیک این بازی همراه با المان­‌های دهه شصت به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است.

ماموریت هایی که به عهده گیمر گذاشته شده‌­اند بسیار هیجان انگیز و جالبند به طوری که تا مدت ها می­‌توانند او را سرگرم نمایند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شخصیت کارلو در بازی پابجی و روش های قدرتمند نمودن آن

بازی موتوری: فرار بزرگ گیم پلی بسیار عالی و روانی دارد به طوری که انجام آن برای هر گروه سنی امکان پذیر می‌­باشد.

بازی موتوری: فرار بزرگ حالت ماجراجویی دارد و برای کسانی که کنجکاو هستند و اهل رقابت بسیار مناسب و مفرح می­‌باشد.

حجم بازی موتوری: فرار بزرگ بسیار کم است و به صورت رایگان نیز قابل دریافت می‌­باشد.

امکان خرید درون برنامه­‌ای نیز در این بازی وجود دارد.

همانطور که پیشتر بیان شد در طراحی محیط گرافیکی بازی موتوری: فرار بزرگ المان­‌های دهه شصت به کار گرفته شده است. به همین دلیل این بازی برای کاربران دهه شصتی می­‌تواند بسیار خاطره انگیز باشد.

داستان بازی موتوری: فرار بزرگ برگرفته از داستان بازی موتوری است که قبلاً توسط همان استودیوی سازنده بازی موتوری: فرار بزرگ یعنی استودیوی گلیم گیمز پلاس طراحی و ساخته شده است.

در نسخه مود شده بازی موتوری: فرار بزرگ امکان آنلاک کردن تمام آیتم‌ها وجود دارد. همچنین در این نسخه گیمر می‌­تواند بی‌­نهایت پول به دست آورد چرا که بی­‌نهایت سکه در این نسخه وجود دارد.

در نسخه مود شده بازی موتوری: فرار بزرگ تبلیغات پایین صفحه نیز حذف شده‌­اند. بنابراین گیمر می‌­­تواند با نهایت دقت و تمرکز به انجام بازی و تکمیل ماموریت های مختلف بپردازد.

لازم به ذکر است که مود شده­‌ی یک بازی به این معناست که بازی به منظور رفع برخی از خطاهایی که دارد یا به منظور ارتقا محیط و یا به منظور افزایش برخی مقادیر توسط افرادی که سازنده اصلی بازی نیستند، تغییر می­‌یابد. البته به این فرایند ماد و یا مهندسی معکوس نیز می­‌گویند. مود در اندروید معمولاً توسط کسانی انجام می‌­گیرد که قادر به بازنویسی کدها می­‌باشند. این تغییرات اغلب شامل موارد زیر هستند که  در بازی­‌ها نیز قابل مشاهده می‌­باشند:

حذف تبلیغاتی که در بازی مشاهده می­‌شوند و اغلب نیز آزار دهنده هستند و حواس گیمر را از بازی پرت کرده و قدرت تمرکز کردن را از او می‌­گیرند.

بی‌­نهایت شدن پول و سکه. می­‌دانید که در بازی­‌های مختلف برای انجام مراحل بازی­ یعنی رفتن به مراحل بعدی به مقداری سکه که اندازه آن نیز مشخص است و یا امتیازی خاصی نیاز است که اگر گیمر آن مقدار سکه و یا امتیاز لازم را نداشته باشد قادر به انجام مرحله بعدی نیست. در نسخه مود شده این محدودیت برداشته شده و بی‌­نهایت پول و سکه در اختیار گیمر قرار می­‌گیرد.

انجام تغییرات در روند بازی همچون از دست ندادن جان و ...

رفع برخی از خطاهای کد نویسی شده و یا باگ ها

لازم به ذکر است که امروزه در اکثر وب سایت های بزرگ از هر بازی اندرویدی دو نسخه ارائه می­‌شود: یکی نسخه اصلی و دیگری نسخه مود شده.  

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که مهندسی معکوس و یا همان مود با هک کردن که کاری غیر اخلاقی و غیر قانونی است فرق دارد و با آن قابل مقایسه نیست. بیشتر افراد از مهندسی معکوس کردن صرفاً جهت لذت بردن هر چه بیشتر از بازی مورد علاقه خود استفاده می‌­نمایند و هدف دیگری از آن ندارند. این درحالی است که ممکن است برخی دیگر نیز علاقه‌­مند به استفاده از نسخه اصلی باشند یعنی لذت بردن از بازی، همانطور که طراحی، تولید و عرضه شده است و رو به رو شدن با چالش‌­هایی که ممکن است در اثر اشتباه از امتیاز و سکه کم شود. شاید تا حدودی این امر به افراد و نوع نگرش آنها به بازی و نحوه لذت بردن آن ها از بازی بستگی داشته باشد. در اکثر موارد نیز نسخه مود شده از یک برنامه و یا بازی به صورت رایگان و با کیفیت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌­گیرد.

نقاط ضعف بازی موتوری

بازی موتوری: فرار بزرگ تقریباً در حد قابل قبولی طراحی، ساخته و عرضه شده است. بنابراین می‌­توان گفت این بازی دارای نقطه ضعف چندانی نیست و اگر هم نقطه ضعفی داشته باشد آنقدر چشمگیر نیست و می­‌توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد.

در حالت کلی می­‌توان گفت بازی موتوری: فرار بزرگ از جمله بازی‌­های جذاب ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد و محیط متفاوت، جذاب و سرگرم کننده­‌ای را برای آنان به وجود می‌­آورد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. بازی های ماجراجویی همیشه هیجان انگیزه و جالبه ...در مورد برنامه هم به خوبی توضیخح دادید، متشکرم

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید