جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

در انتخاب لپ تاپ های مخصوص بازی باید دنبال چه ویژگی هایی باشیم

author منتشر کننده
نظرات (4) 21 0
در انتخاب لپ تاپ های مخصوص بازی باید دنبال چه ویژگی هایی باشیم

معرفی و نیازهای لپ تاپ های مخصوص بازی

تا به حال اصطلاح Gamer به گوشتان خورده است؟ Gamer به افرادی اطلاق می‌شود که به بازی‌های کامپیوتری بسیار علاقه‌­مند اند و ساعات طولانی از وقت خود را با انجام آن‌ها اختصاص می‌دهند. به منظور تامین نیازهای این افراد، امروزه لپ تاپ هایی با عنوان gaming laptop یا لپ تاپ های مخصوص بازی به بازار عرضه شده که برای همین منظور طراحی شده اند. برای اینکه یک لپ تاپ برای انجام بازی مناسب باشد، نه تنها به یک کارت گرافیک قدرتمند بلکه به یک پردازنده، سیستم صوتی، صفحه نمایش، باتری قدرتمند نیز نیاز دارد. اگر شما هم یک Gamer هستید قبل از خرید لپ تاپ باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

لپ تاپ

انتخاب کارت گرافیک مناسب برای لپ تاپ های مخصوص بازی

اگرچه برخی بازی‌­ها از CPU استفاده می­‌کنند با این حال هنوز بازی‌­های متصل به GPU نیز وجود دارند. انتخاب کارت گرافیک مهم‌ترین تصمیم در خرید لپ تاپ های مخصوص بازی ست. امروزه بیشتر لپ تاپ های بازی مجهز به کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX یا RTX GPU هستند که کارت RTX GPU در مورد لپ تاپ ها سابقه ی طولانی تری دارد. اگر شما یک Gamer مبتدی هستید می‌­توانید GTX 1650 را انتخاب کنید که به شما امکان اجرای بیشتر بازی‌ها البته در سطح متوسط را می­‌دهد. کارت GTX 1660 هم در سطحی کمی بالاتر عمل می­‌کند. برای گیمرهای در سطح متوسط، Nvidia’s GeForce RTX 2060 کارت مناسبی ست و برای گیمرهای بسیار حرفه ای RTX 2070 را پیشنهاد می­‌کنیم که امکان اجرای تقریباً تمام بازی‌­ها را می‌دهد.

حافظه و پردازنده در لپ تاپ های مخصوص بازی

بسته به بودجه­‌ی درنظر گرفته شده شما می‌­توانید از پردازنده‌­ی بسیار قدرتمند Core i7 CPU استفاده کنید همچنین لپ تاپ­ های مجهز به Desktop CPUs نیز می‌توانند مفید باشند. با این‌حال درنظر داشته باشید عاملی که بیشتر در مورد بازی­‌ها تاثیرگذار است، کارت گرافیک است. فقط توجه داشته باشید CPU قابل به روزرسانی نیست پس این انتخاب دائمی ست. درمورد RAM، معمولاً مقدار 8GB توصیه می­‌شود. لپ تاپ های دارای GTX 1050 یا 1050 معمولاً دارای این حجم RAM هستند. برای کارت گرافیک­‌های بالاتر مسلماً به حجم های بیشتری نیاز پیدا می‌­کنید. در مورد ذخیره سازی بین هارد درایو یا SSD ما هر دو درکنار هم را پیشنهاد می­‌کنیم. با این حال هم کارت حافظه و هم ذخیره سازی هردو قابل به روزرسانی هستند.

صفحه نمایش کارآمد در لپ تاپ های مخصوص بازی

اگر قصد اتصال لپ تاپ به مانیتورهای خارجی را ندارید باید در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ حساس­تر باشید. از نظر اندازه بیشتر لپ تاپ های مخصوص بازی 15 یا 17 اینچی هستند با اینحال موارد 14 یا 18 اینچی نیز در بین آن‌ها مشاهده شده است. اندازه‌­ی صفحه نمایش کاملاً دلخواه است اما به خاطر داشته باشید هرچه صفحه نمایش بزرگتر باشد لپ تاپ سنگین تر می‌­شود. در مورد رزولوشن هم هرگز رزولوشن کمتر از 1920*1080 را انتخاب نکنید. در مورد لپ تاپ های مخصوص بازی حتماً از لپ تاپ های دارای صفحه نمایش لمسی اجتناب کنید. لمسی بودن صفحه نمایش تاثیری در کیفیت بازی ندارد و تنها عمر باتری لپ تاپ را کاهش می‌دهد.

لپ تاپ

صفحه کلید مناسب برای لپ تاپ های مخصوص بازی

در انتخاب لپ تاپ مخصوص بازی، حتما به فاصله‌­ی بین دکمه ها توجه داشته باشید که کمتر از 1.5 میلیمتر نباشد. این اندازه احتمال زدن دکمه­‌ی اشتباه را بسیار کاهش می­‌دهد. دقت کنید حداقل فشار مورد نیاز برای عمل دکمه بین 65 تا 70 گرم باشد. یک ویژگی مهم برای لپ تاپ های مخصوص بازی کامپیوتری، قابلیت n-key rollover است به این معنا که عمل هر کلید مستقل از سایرین باشد و بدون توجه به اینکه چند کلید دیگر فشرده شده­‌اند باز هم عمل کند. برخی صفحه کلیدها دارای نور پس زمینه هستند که آن‌ها را به شدت برای بازی مناسب می­‌سازد. نور پس زمینه معمولاً در دو رنگ  سفید و قرمز ارائه می­‌شود که قرمز آن بهتر است.

عمر باتری در لپ تاپ های مخصوص بازی

اگر قصد دارید از لپ تاپ‌تان بیشتر برای بازی استفاده کنید، باید در بیشتر موارد آن را مستقیم به برق وصل کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشد. در بررسی های انجام شده مشخص شده است که بیشتر لپ تاپ های مخصوص بازی تنها چند ساعت با باتری کار می‌کنند. شاید برخی لپ تاپ ها کمی بیشتر کار کنند اما طول عمر کم باتری هزینه ای است که شما باید برای روشن ماندن بیش از اندازه ی صفحه نمایش بپردازید.

معرفی برندهای برتر در زمینه ی لپ تاپ های مخصوص بازی

در ادامه به معرفی برخی از بهترین لپ تاپ ها مخصوص بازی های کامپیوتری می پردازیم:

MSI GE62 7RE Camo Squad

Acer Nitro 5 AN515-51-7141

ASUS ROG GL553VD

MSI GE63VR 7RE Raider

Acer Aspire VX5-591G-7740

Acer Aspire A715-71G-71Y3

Lenovo Legion Y520

ASUS ROG Strix GL503VM

Acer Predator 17 G9-793-79ZP

Acer Predator 15 G9-593-76KB

Dell Inspiron 7577 –AC

HP Omen 15-CE003ne

ASUS FX553VE – B

و ...

صحبت پایانی در مورد لپ تاپهای مخصوص بازی

در انتها لازم است بگوییم تمام ویژگی های بالا در کنار هم تشکیل یک لپ تاپ مخصوص بازی ایده آل را می‌دهند. نبود هرکدام و یا رعایت نکردن هر مورد می تواند از کیفیت عملکرد لپ تاپ بکاهد. البته که مهم‌ترین انتخاب، انتخاب کارت گرافیک می‌باشد با این حال سایر موارد نیز بی اهمیت نیستند. درست است که Gaming laptops برای بازی های کامپیوتری طراحی شده اند اما به خاطر وجود پردازنده ی قوی و عملکرد سریع می‌­توانند در انجام کارهای اداری نیز مفید باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (4)

  1. با سلام.ممنون از مطالب مفید و جامع ارائه شده.خسته نباشید

  1. موقع بازی کردن در حال معمول باتری زود خالی میشه وبه مرور باتری کم نگه میداره

  1. لبتابای با پردازنده بالا سرفیس شرکت مایکروسافت برای گیم و کارای گرافیکی تکه

  1. مطالب بسیار جالبی بود. اصلا تصور نمی کردم که برای بازی نیاز به لپ تاپ های خاص با گرافیک و حافظه خاصی داریم. خیلی ممنون.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید