جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون کوچکترین سرمایه

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون کوچکترین سرمایه

آیا تا به حال شده ایده ای برای راه اندازی یک کسب و کار داشته باشید اما به علت نداشتن سرمایه اولیه از انجام آن چشم پوشی کرده باشید؟ آیا علاقمند به داشتن درآمدهای میلیونی بدون داشتن سرمایه هنگفت هستید؟ کسب و کار اینترنتی همه‌ی آن چیزی می‌باشد که شما را به اهداف اقتصادی که در سر می پرورانید، خواهد رساند. کسب و کار اینترنتی راه های زیادی را پیش روی شما می‌گذارد تا با کمترین هزینه، بیشترین بهره برداری را داشته باشید. یک درآمد اینترنتی عالی زمانی برای شما ایجاد می‌شود که شیوه صحیح راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بدانید.

قدمت کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی جزء مشاغل نو ظهور می‌باشد که در سال های اخیر با توجه به امکاناتی که به شبکه های دیجیتال افزوده شده است، اشتیاق افراد برای پیوستن به این سبک از کسب و کار بیشتر شده است. شاید متوجه شده باشید که بعضی از مشاغل و بسترهای شغلی بعد از مدتی کاملا اشباع شده و ورود به آن حوزه تقریبا غیر ممکن خواهد شد.

اما کسب و کار اینترنتی یک پلتفرم کاملا انعطاف پذیر می باشد که هیچ گونه محدودیتاز نظر سن و جنسیت نداشته و به علت نو ظهور بودن آن برای بسیاری از افراد فضای پیشرفت وجود دارد. اگر بخواهیم با عدد و رقم صحبت کنیم، کتر از ده سال می باشد که مشاغل اینترنتی ظهور کرده اند و شاید در سه سال اخیر منحنی رشد کسب و کار اینترنتی سیر صعودی داشته است که این امر نشان دهنده ی آینده ی شغلی بسیاری از افراد خواهد بود. بسیاری معتقدند که در آینده تمامی مشاغل به سمت فضای دیجیتال و اینترنت خواهد رفت و تمامی فروشگاه های سنتی که امروز شاهد آن هستیم به فروشگاه های اینترنتی تغییر کاربری خواهند داد.

بیشتر بخوانید: 20 پیشنهاد برای شروع یک کسب و کار خانگی در سال جدید

چرا باید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

شاید برای بسیاری از کسانی که درآمد دارند و به عنوان کارمند در یک شرکت خصوصی یا ارگان دولتی مشغول به کار هستند؛ این سوال مطرح شود که چرا باید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که باتوجه به شرایط بد اقتصادی در آینده نزدیک حقوق کارمندی به هیچ عنوان پاسخگوی هزینه های زندگی نخواهد بود و بسیاری از شرکت های خصوصی به سوی ورشکستگی خواهند رفت و مجبور به تعدیل نیرو خواهند شد که باعث می‌شود بسیاری از افرادی که الان شاغل هستند در آینده هیچ گونه منبع درآمدی نداشته باشند.

کسب و کار اینترنتی باتوجه به هزینه ی بسیاری پایینی که برای مالک دارد برای بسیاری از اقشار جامعه مانند: دانشجویان، دانش آموزان، زنان خانه دار، کارمندان و هر کسی که از کار کردن با حقوق پایین و یا کار کردن برای دیگران به ستوه آمده اند می توان مناسب باشد. کسب و کار اینترنتی حتی برای کسانی که هم اکنون یک کسب و کار کوچک آفلاین دارند نیز بسیار مناسب می باشد. در آینده خیلی نزدیک تمامی افراد که مشتری کسب و کارهای مختلف می‌باشند به فروشگاه های اینترنتی جذب خواهند شد و از خدمات آنلاین استفاده خواهند کرد. پس اگر حتی مدیر یک کسب و کار هستید حتما به اینترنتی کردن آن و ارائه محصول و خدمات خود در فضای دیجیتال فکر کنید. فرض کنید شما یک تایپیست حرفه ای هستید و برای این منظور یک مغازه جهت ارائه خدمات به مشتریان اجاره کرده اید؛ در صورتی که در فضای دیجیتال و رسانه های اجتماعی حضور و فعالیتی نداشته باشید، مشتریان شما از محله و نهایتا شهر شما خواهد بود. اما اگر این خدمات را در فضای دیجیتال ارائه کنید، به عنوان مثال شما در تبریز هستید اما مشتریانی از تهران، مشهد و اقصی نقاط ایران خواهید داشت.

یکی دیگر از عللی که باید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید این است که بسیاری از هزینه های یک کسب و کار سنتی را نخواهید داشت. فقط کافیست یک سایت اینترنتی داشته باشید و در آن به تبلیغ محصول و خدمات خود بپردازید و نگرانی اجاره مغازه را نداشته باشید. و بسیاری از هزینه های جانبی مانند حمل و نقل و استهلاک خودروی خود را به طور کامل حذف می کنید.

چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم

همانطور که راه اندازی کسب و کارهای سنتی احتیاج به یک سری تمهیدات و اصطلاحا مواد اولیه دارد برای راه اندازی کسب کار اینترنتی نیز، به مواد اولیه نیاز دارید که البته بر خلاف کسب و کار سنتی هزینه بر نمی‌باشد. مواد اولیه راه اندازی کسب و کار اینترنتی ساخت یک وب سایت و یا یک شبکه مجازی متناسب با نوع کسب و کار شما می‌باشد. کسب و کار اینترنتی بدون سایت مانند یک شرکت خدمات ترجمه بدون مترجم می‌باشد.

برای فعالیت در اینترنت به عنوان یک کارآفرین در درجه اول باید خود را به مخاطب و جامعه هدف خود بشناسانید. بدون داشتن سایت عملا کسب و کار اینترنتی شما وجود خارجی ندارد و فروش اینترنتی نیز نخواهید داشت. اما نکته ی اصلی برای داشتن کسب و کار اینترنتی موفق داشتن یک برنامه ی تولید محصول و محتوا می‌باشد. داشتن برنامه برای کسب و کار باعث می‌شود در یک مسیر درست پیش بروید و مانع از صرف انرژی برای موضوعات متنوع و بی ربط بهم می‌شود. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد نمی‌توانند کسب و کار خود را در اینترنت به طور رایگان راه اندازی کنند، نداشتن یک برنامه و اصول کاری مناسب می‌باشد. اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم به این معنی که زمینه کاری مشخصی ندارند و تنها به دنبال آن هستند که با هزینه کردن برای تبلیغات همه ی مخاطبان را جذب کنند که این کار تقریبا غیر ممکن و بیهوده ای می‌باشد. کسب و کار اینترنتی درست مانند سایر مشاغل معمولی احتیاج به تلاش و گذاشتن وقت و انرژی دارد و همانطور که در کسب و کارهای فعلی نمی‌توانید در تمامی حوزه متخصص شوید در فضای دیجیتال و کسب و کارهای اینترنتی همینطور می‌باشد.

کسب و کار اینترنتی

بیشتر بخوانید: روش هایی برای سرمایه گذاری بهینه و کسب موفقیت

معرفی بسترهای مختلف برای کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کار اینترنتی نیاز به یک بستر برای رشد و معرفی به مخاطب دارد. تمامی محصولات اینترنتی برای اینکه به فروش برسند باید به مخاطب به شکل صحیحی معرفی بشوند. سایت ها و اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به نوع کسب و کارتان یک یا چندتا از آن ها را برای فعالیت های کسب و کارتان انتخاب کنید.

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردم تنها بستر کسب و کار اینترنتی اینستاگرام نیست. سایت های اینترنتی که می‌توانید رایگان محصولات اینترنتی خود را در آنجا به فروش برسانید کم نیستند. حتی لازم نیست برای راه اندازی سایت خود کد نویسی بلد باشید و یا هزینه های زیادی را صرف طراحی سایت کنید. سیستم هایی مانند وردپرس و بلاگفا به صورت کاملا رایگان این فضا را در اختیار شما قرار خواهند داد. تمامی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، توییت، فیسبوک همگی به طور کاملا رایگان در اختیار شما قرار دارند و شما می‌توانید از خدمات آن ها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان استفاده کنید.

اینکه کدام برای شما مناسب است کاملا به مخاطبان محصول شما بستگی دارد و باید این نکته را هم اضافه کنیم که مخاطبان را شما تعیین نمی‌کنید بلکه نوع و کیفیت محصول شما تعیین کننده ی گروه مخاطبان شما می باشد. بزارین با یه مثال بیشتر توضیح بدم، فرض کنیم شما مسئول تبلیغ سایت چی توز هستین و بودجه ای در اختیار شما قرار دادن و قرار این سرمایه صرف تبلیغات شود و بازخوردی که انتظار دارن، اینکه حداقل 20 درصد افزایش فروش داشته باشند؛ خب شما به عنوان یک مدیر تبلیغات و تولید محتوا باید مخاطبان خود را بشناسید و بدانید که در چه مکان هایی حضور دارند. در این مورد هم تبلیغات آنلاین پاسخگو می باشد و هم تبلیغات آفلاین که نمونه ی بارز آن بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر می باشد. تبلیغات اینستاگرامی هم می تواند گزینه بسیار خوبی برای معرفی محصولات جدید در قالب انیمیشن های کوتاه یک دقیقه ای باشد.

اما حالا فرض کنیم شما یک صنعتگر هستین و قطعه ای تولید می‌کنید که افرادی که در یک حرفه خاص فعالیت می‌کنند از این قطعه استفاده می‌کنند، شاید از هر هزار نفر یک نفر به این قطعه احتیاج داشته باشد. پس صرف هزینه های هنگفت برای بیلبوردهای تبلیغاتی کار کاملا بیهوده ای می‌باشد و فضاهایی مانند اینستاگرام مناسب شما نخواهد بود. می‌توان در فضاهای دیجیتال مانند لینکدین به معرفی کسب و کار خود بپردازید و فروش اینترنتی خوبی داشته باشید، البته داشتن یک سایت وردپرسی نیز می‌تواند در شرد کسب و کار اینترنتی شما بسیار مفید واقع شود.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای جذب مخاطب در اینستاگرام

روش هایی برای کاهش هزینه ها

کسب و کار اینترنتی به جزء هزینه هایی که برای خرید بسته های اینترنتی صرف می‌کنید تقریبا هزینه ی دیگر ندارند. اما بعضی از کسب و کارها با وجود اینترنتی بودن کمی هزینه بر هستند که یکی از دلایل آن را می‌توان نیاز به تبلیغ برای جذب فالوئر و مخاطب می‌باشد. با استفاده از ترفندهای مناسب می‌توانید بخشی از این هزینه ها را کاهش دهید و نیاز خود را به تبلیغات کمتر کنید. نوع بستر کسب و کار اینترنتی شما در نحوه‌ی تبلیغ شما بسیار تعیین کننده می‌باشد، اگر برای کسب و کار خود یک سایت اینترنتی طراحی کرده اید برگ برنده‌ی شما محتوا و مقالاتی می‌باشد که به طور روزانه یا هفتگی در سایت خود منتشر می‌کنید، در این حالت با استفاده از محتوای کاربر پسند و رعایت قوانین سئو باید سعی کنید در موتور جستوجوگر گوگل رتبه کسب کنید تا در جستوجوی های بیشتری دیده شوید. یا اگر در فضای اینستاگرام به فعالیت می پردازید باید از هشتگ های مناسب و مرتبط استفاده کرده و سعی در تولید محتوای ویروسی داشته باشید. محتوای ویروسی کاربر پسند بوده و کمتر کسی می تواند در مقابل اشتراک گذاری آن مقاومت کند که این اشتراک گذاری توسط سایرین باعث رشد پیج شما خواهد شد.  

واقعا کسب و کار در اینترنت بدون هزینه می‌باشد؟

کسب و کار اینترنتی جزء مشاغلی می‌باشد که هیچ گونه سرمایه اولیه ای نمیخواد و برای داشتن کسب و کار خودتان کافیست مجهز به لب تاپ و یک مودم اینترنت باشید. اگر تجربه راه اندازی کسب و کارهای سنتی را داشته باشید یا از اطرافیان پرس و جو کنید به راحتی متوجه هزینه های سرسم آور و مشکلات بسیار آن خواهید شد. از هزینه های اجاره مغازه تا گرفتن مجوزهای لازم، همگی مشکلاتی می‌باشد که باید با آن دست و پنجه نرم کنید که پرسه های بسیار زمان بری می‌باشند در دنیایی که سرعت حرف اول را می‌زند. امروزه رشد کسب و کارهای اینترنتی به قدر افزایش داشته که نداشتن فروشگاه اینترنتی یا یک سایت ارائه دهنده خدمات مرتبط با کسب و کار یک ریسک بزرگ می‌باشد چراکه عدم وجود کسب و کارتان در فضای دیجیتال به این معناست که کسب و کار شما اصلا وجود خارجی ندارد. در اصل در پاسخ به سوال مطرح شده باید اینگونه پاسخ داد که نداشتن کسب و کار اینترنتی بسیار پر هزینه می‌باشد.

داشتن یک سایت برای کسب و کار اینترنتی بدون نیاز به کد نویسی

شاید بسیاری از افراد از ترس کد نویسی و یا هزینه بر بودن طراحی سایت و نداشتن آگاهی کافی در زمینه طراحی سایت از داشتن یک سایت برای کسب و کار اینترنتی صرف نظر کنند. اما استفاده از وردپرس و وبلاگ هایی که به طور رایگان در اختیار همه می‌باشد احتیاجی به کد نویسی نداشته و به راحتی می‌توانید سایت خود را طراحی کنید. بسیاری از سایت هایی که در اینترنت مشاهده می کنید با استفاده از وردپرس و بلاگ های مختلف ساخته شده اند که حتی یک خط هم برای آن ها کد نویسی انجام نشده است. برای استفاده از وردپرس کافیست آن را که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد، دانلود کرده و یک دامنه که نسخه‌ی رایگان آن نیز وجود دارد برای سایت خود تهیه کنید. وردپرس قالب های آماده ای در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن ها می توانید ظاهر سایت خود را طراحی کنید. وبلاگ ها نیز به همین صورت می‌باشد و فقط کافیست در آن ها ثبت نام کنید و نام وبلاگ خود را تعیین کنید، بلاگ ها هم مانند وردپرس قالب های آماده ای در اختیار شما قرار می‌دهند که به کمک آن ها می‌توانید صفحه ی خود را طراحی کنید.

گسترش کسب و کار سنتی با بسترهای اینترنتی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم؛ دنیای اقتصاد امروز به سمت اینترنتی شدن در حال پیشروی می‌باشد و در آینده دو نوع شغل بیشتر وجود ندارد: 1.مشاغلی که الکترونیک هستند و در فضای دیجیتال فعالیت می‌کنند 2.مشاغلی که دیگر وجود خارجی ندارند.

مدیرانی هستند که برای خودشان کسب و کارهای کوچک و بزرگی دست و پا کرده اند و درآمد خوبی دارند. این مشاغل که اصطلاحا به آن ها کسب و کارهای سنتی نیز گفته می‌شود با تغییر عادات زندگی مردم خطر ورشکستگی و انقراض را خواهند داشت. شاید در گذشته فقط قشر جوان جامعه از خریدهای اینترنتی استفاده می کردند و افراد مسن تر همان شیوه سنتی را ترجیح می دادند. اما امروزه شاهد آن هستیم که که علاوه بر جوانان دهه های 60 و 70، پدر مادر هایمان که از نسل دهه 40 هستند عادات خود را تغییر داده و بیشتر نیازهای خود را در اینترنت جستوجو می کنند. شاید نسل 40 و 50 در شبکه های اجتماعی حضور نداشته باشند اما از موتورهای جستوجوگر مانند گوگل بسیار استفاده می کنند.

پس اگر کسب و کارهای سنتی که امروزه شاید درآمد قابل توجهی دارند و می‌خواهند در آینده نیز این درآمد را حفظ کنند، چاره ای جزء پیوستن به کسب و کار اینترنتی ندارند. کسانی که کسب و کار سنتی دارند راحت تر از افرادی که از صفر می‌خواهند بیزینس خود را آغاز کنند، می‌توانند به فضای دیجیتال وارد شوند و کسب و کار خود را ارتقاء بدهند. دلیل آن هم بسیار مشخص می‌باشد. کسب و کاری که بتواند، در بستری که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند، مشتری جذب کند و درآمد داشته باشد؛ در فضای اینترنتی که این مشکلات به حداقل ممکن می‌رسد با سرعت بیشتری می‌تواند به درآمد زایی برسد. یکی از اصل های مهم در فروش اینترنتی و غیر اینترنتی جلب رضایت مشتری می‌باشد.

کسب و کار اینترنتی

معرفی انواع مشاغل اینترنتی

شاید بسیاری از افراد ایده ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نداشته باشند و به کارهای خدماتی و کارمندی علاقمند باشند. حتی این دسته از دوستان هم می‌توانند در اینترنت مشغول به کار شوند و کسب درآمد کنند. در این بخش قصد داریم مشاغل اینترنتی که هزینه ای نداشته و به راحتی می‌توانید از آن ها کسب درآمد کنید را معرفی کنیم.

یکی از شغل های پر درآمد در فضای اینترنت محتوا نویسی می‌باشد که هم اکنون افراد زیادی به این کار مشغول می باشند. همه‌ی افرادی که برای کسب و کار خود سایت طراحی می‌کنند برای جذب مشتری احتیاج به محتوا دارند. محتوا نویسی مانند هنر نویسندگی در سبک های گوناگونی در فضای دیجیتال و وب سایت های اینترنتی در حال انجام می‌باشد و بسیاری از افراد از این راه امرار معاش می‌کنند. یکی از ساده ترین راه های کسب درآمد از اینترنت تهیه کتاب های الکترونیک می‌باشد. فرض کنید شما در یک رشته‌ی دانشگاهی متخصص هستید؛ و می‌خواهید مجموعه اطلاعاتی را در قالب کتاب ارائه دهید و یا مرتبط با تخصصتان در یک سایت فعالیت می‌کنید، به راحتی با نوشتن مطالب در قالب ورد و تبدیل آن به پی دی اف به راحتی می‌توانید در اینترنت بارگذاری کرده و به فروش برسانید.

یکی از زمینه های حرفه ای محتوا نویسی، کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی می باشد که درآمد بسیار بالایی دارند. برای محتوا نویسی لازم نیست شما یک نویسنده فوق حرفه ای باشید تا بتوانید در این عرصه فعالیت کنید. برای تبلیغ نویسی باید بتوانید یک ایده پرداز خوب و خلاق باشید. یکی از جملاتی که حرفه ای های تبلیغ نویسی بر روی آن تاکید دارند؛ خوش سلیقه بودن می‌باشد. خوش سلیقه گی در نوشتن محتوا یعنی اینکه بدانید برای بیان یک مطلب از چه کلمه و جمله ای استفاده کنید که مخاطب را ترغیب به خرید محصول شود. از مشخصه های یک تبلیغ نویس خوب می‌توان به جمله بندی های روان و سئو خوبی که باعث بهتر شدن رتبه سایت در گوگل می‌شود، اشاره داشت.

به طور کلی با دو نوع مقاله و محتوا در وب سایت ها سروکار داریم: 1-محتوای کاربر پسند 2-محتوای مناسب سایت

محتوای کاربر پسند به محتوایی گفته می‌شود که با مخاطب بتواند ارتباط و تعامل برقرار کند به نیازهای مخاطب اشاره کند و برای رفع آن راه حل هایی در قالب محصول و خدمات ارائه دهد. یکی از دلایلی که تبلیغات تلویزیونی بازخورد چندانی در فروش ندارد عدم همین تعامل با مخاطب خود می‌باشد. با یک نظر سنجی کوچک می‌توان فهمید که بسیاری از اشخاص تبلیغات های میان برنامه ای را نگاه نمی‌کنند و بیشتر باعث دفع مخاطب از آن برند و محصول خاص می‌شود. به عنوان یک تبلیغ نویس نباید سعی کنید که محصول خود را به مشتری بفروشید، بلکه باید احساس نیاز را در مخاطب خود ایجاد کنید و آن ها خودشان از شما خرید خواهند کرد. در واقع به عنوان یک نویسنده رسالت شما این است که محصول خود را بهتر از سایر رقباء معرفی کنید و به ویژگی هایی اشاره کنید که شاید دیگر رقیبان از آن غافل اند.

فریلنسینگ

یکی دیگر از قالب های کسب و کار اینترنتی فریلنسینگ می باشد که چند سالی می‌شود بسیاری از طراحان گرافیک، معماری، برنامه نویسان و طراحان سایت در قالب فریلنسینگ مشغول فعالیت و درآمد زایی می‌باشند. فریلنسرها اصطلاحا به افرادی گفته می‌شود که با شبکه ای از کارفرمایان در ارتباط می‌باشند و در قالب دورکاری پروژه های مختلف را دریافت می‌کنند و در ازای انجام آن دستمزد می‌گیرند. فریلنسینگ در واقع استخدام افراد از راه دور می‌باشد به صورتی که یک شرکت معماری که می تواند فعالیت حضوری یا اینترنتی داشته باشد در حالی که بسیاری از کارمندان و نیروهای خود را از اقصی نقاط جهان استخدام کرده و به صورت پروژه ای حقوق آن ها را می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: مهارت های مورد نیاز یک فریلنسر موفق

چگونه فروش اینترنتی خود را افزایش دهیم

اگر واقعا قصد دارید فروش اینترنتی خود را افزایش دهید باید مشتریان خود را اولویت قرار دهید، باید با مشتری صادق باشید و بتوانید رضایت او را جلب کنید. باید سعی کنید بیشتر واقعی فکر کنید چیزی بیشتر برندها به ان بی توجهی می‌کنند. اکثر مدیران بیشتر از آنکه به واقعیت موجود بنگرند در آمال و آرزوهای خود سیر می کنند که با تصمیم گیری بر پایه ی آرزوهای خوشان سبب ورشکستگی کسب و کار اینترنتی خود می‌شوند. محصولاتی که نیاز دارند را بیش از اندازه و وسع مالی خریداری می‌کنند و نیاز بازار و مخاطب را نمی‌سنجند در نهایت محصولات فروش نمی‌کنند و باعث ورشکستگی تجارت اینترنتی آن ها می‌شود.

یکی از فاکتورهای مهمی که مخاطبان برای خریدهای اینترنتی از آن استفاده می‌کنند، نظرات دیگر کاربرانی می‌باشد که در صفحه سایت شما در مورد محصول خریداری شده، می‌دهند. امروزه نحوه ی تبلیغات مانند گذشته نیست که یک برند از محصول خود تعریف کند و یا هزینه‌ی بیشتری بابت تبلیغات صرف کند و این کارها منجر به فروش بیشتر شود. این شیوه کار امروزه کاملا تغییر کرده است شما باید به عنوان مدیر یک کسب و کار اینترنتی سعی کنید مشتریان فعلی خود را راضی از محصول خود نگهدارید و فضایی را برای بیان نظرات در اختیارشان قرار دهید. مخاطب و مشتریان جدید با خواندن نظرات دیگران که از محصول استفاده کرده اند راحت تر مجاب می‌شوند که محصولی از شما خریداری کنند و یا از خدماتی که ارائه می‌دهید، استفاده کنند.

یکی دیگر از ترفندهایی که باعث می‌شود فروش اینترنتی شما افزایش یابد؛ پیشنهادهای خارق العاده در مدت زمان بسیار محدود می باشد. یک بنر طراحی کنید که در آن فلان محصول مثلا 50 درصد تخفیف زده اید به مدت 24 ساعت، و چون یک پیشنهاد فوری و کوتاه مدت می‌باشد حتما در صفحه ی اول سایت بگذارید تا درست جلوی چشم مخاطب باشد. در این ترفند شما با محدود کردن فرصت زمانی برای تصمیم گیری، مشتری را وادار می‌کنید که هیجان زده عمل کند و اگر در حالت عادی 60 درصد مایل به خرید بود با این کار این عدد را به نزدیک 95 درصد خواهید رساند که درنهایت منجر به فروش بیشتر خواهد شد. این سبک از تبلیغات را بیشتر برای محصولاتی توصیه می کنیم که کاربران نسبت به خرید آن کمتر علاقه نشان می‌دهند.

کسب و کار اینترنتی

معرفی چند ابزار برای معرفی بهتر کسب و کار اینترنتی شما

نکته ای که وجود دارد این است که زمانیکه از مدیر یک کسب و کار ابزارهایی که برای تولید محتوا استفاده می‌کند را می‌پرسیم شاید واژه هایی مانند وب سایت یا اینستاگرام را بشنویم؛ اینها ابزارهای ارائه محتوا می‌باشد. برای تولید محتوا شما می توانید از مقالات، کاریکاتور، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پادکست ها و انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی و استاپ موشن ها استفاده کنید. این ها ابزارهای تولید محتوای شما می‌باشند اما لزوما بلد بودن این ابزار ها و استفاده از آن ها باعث رشد کسب و کار اینترنتی شما نخواهد شد. باید بتوانید از یک ابزار مهم تر به نام قوه تخیل و قدرت ایده پردازی بهره ببرید؛ باید بتوانید محتوای خلاقانه ای با کمک ابزار های نام برده شده، بسازید. اینکه چگونه باید این کار را انجام دهید بسته به نوع کسب و کار اینترنتی شما متفاوت می‌باشد و بهترین کسی که می‌تواند پاسخ این سوال را به شما بدهد مشتریان شما هستند. به عنوان یک مدیر باید بتوانید گروه مخاطبان خود را بشناسید و با توجه به خصوصیات شخصیشان نوع محتوای خود را مشخص کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید