جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

رونمایی از سرویس استریم Stadia توسط گوگل

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
رونمایی از سرویس استریم Stadia توسط گوگل

سال گذشته بود که برای اولین بار گوگل، پلتفرم استریم Stadia را معرفی کرد. اکنون چندماهی از این ماجرا گذشته و چند روز پیش خبرهایی از گوگل مبنی بر عرضه سرویس جدیدش منتشر شد. سرویس استریم Stadia مورد علاقه هر کاربری خواهد شد و به سرعت پیشرفت چشمگیری را از آن شاهد خواهیم بود. چرا که این پلتفرم برای اولین بار ارائه شده است و یک تکنولوژی جدید و خاص برای گوگل به شمار می‌رود.

سرویس استریم Stadia

بررسی جزییات نسخه پایه سرویس استریم Stadia

نسخه پایه سرویس استریم Stadia در اواخر آبان امسال عرضه خواهد شد. نسخه پایه آن یک ورژن ساده است که شما بدون نیاز به پرداخت هزینه اشتراک ثابت قادر خواهی بود به طور رایگان از این سرویس استفاده کنید. در این سرویس، فقط بازی ها اشتراکی خواهند بود و کاربران باید بازی ها خریداری نمایند. از خصوصیات بارز نسخه پایه سرویس استریم Stadia قابلیت خرید بازی ها و نگه داشتن اکانت آن تا مادام العمر و نهایتاً اجرای بازی ها تا آخرین رزولوشن 1080p با فریم 60 می‌باشد.

نسخه پایه (Base) استیدیا را با مرورگر گوگل کروم نیز بر روی سیستم می توان اجرا کرد و همچنین در گوشی های پیکسل 3 هم قابل اجرا خواهد بود. همچنین گوگل در تلاش است فضای بازی های سرویس جدید استیدیا را بر روی گوشی های پیکسل 4 و گوشی های دیگر بهبود ببخشد.

بیشتر بخوانید: معرفی 10 اپلیکیشن کلون کردن در اندروید

نسخه پرو سرویس استریم Stadia و کنترلر آن

نسخه حرفه ای سرویس استریم Stadia، خود، یک طرح دارای نسخه پایه سه ماهه است که باید برای نسخه حرفه ای خرید اشتراک شود. یعنی شما باید هر ماه چیزی حدود 10 دلار برای این سرویس پرداخت کنید. در این نسخه از سرویس استریم استیدیا کاربران نه تنها تمامی قابلیت های نسخه پایه را در اختیار خواهند داشت بلکه فیلم ها را با رزولوشن بالاتر و به صورت حرفه ای تری دنبال خواهند کرد. در نسخه پرو سرویس استیدیا، فیلم ها تا کیفیت 4k و با قابلیت HDR پشتیبانی می‌شوند. در این نسخه، گوگل سعی کرده بازی های اشتراکی با ps4 و ایکس باکس را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین شما قادر خواهید بود شخصیت های خود را از پلتفرم های پلی استیشن و ایکس باکس به این پلتفرم انتقال دهید. گوگل توانسته به طور انحصاری کنترلر هایی را برای سرویس خود طراحی کند. قیمت کنترلرهای سرویس به 69 دلار می‌رسد. تا کنون گوگل دسته های سرویس را در سه رنگ متفاوت طراحی کرده است. رنگ های سفید، مشکی و طرح زیبای Wasabi (نزدیک به رنگ طلایی) رنگ های دسته سرویس استیدیا هستند. این دسته ها از طریق وایفای به سرویس وصل می شوند و همچنین یک درگاه 3.5 میلی متری جهت اتصال هدست به آن در این کنترلر تجهیز شده است.

سرویس استریم Stadia

چه بازی هایی بر روی سرویس استریم Stadia اجرا می‌شوند؟

بر روی نسخه های پرو سرویس استریم Stadia چندین بازی معرفی شده است. چند روز پیش گوگل 20 ناشر از ارائه دهندگان بازی های پلتفرم را معرفی کرد که هر یک از آن ها یک بازی را عرضه کرده بودند. از جمله این بازی ها می‌توان به Destiny 2 اشاره کرد تمامی محتویات منتشر شده از نسخه اصلی در آن قرار داده شده است. از دیگر بازی های این پلتفرم می توان به  Dragon Ball،  Wolfenstein، DOOM 2016، Rage 2، Metro Exodus و ... اشاره کرد. بازی اختصاصی Gylt از جمله بازی هایی است که به صورت انحصاری برای سرویس استیدیا ساخته شده است. بی شک بازی های انحصاری هر کاربری را تهییج به خرید این پلتفرم خواهد کرد.

سرویس استریم Stadia

سیستم مورد نیاز سرویس استریم Stadia

سرویس استریم Stadia با همه دستگاه ها و موبایل ها همخوانی ندارد. تا جایی که گوگل مشخص کرده تا کنون گوشی های موبایل پیکسل 3 و پیکسل 3a به سرویس استیدیا مجهزند. کامپیوترهایی از این سرویس پشتیبانی می‌کنند که مرورگر گوگل کروم در آن نصب شده باشد. همچنین تلویزیون هایی که Chromecast به آن وصل شده باشد از این سرویس پشتیبانی می‌کنند. استیدیا در برخی از تبلت ها قابل اجراست و گوگل با موفقیت توانسته بسیاری از بازی های کنسول ps4 و ایکس باکس را بر روی این سرویس فراهم کند. اما چیزی که حائز اهمیت است وصل شدن سرویس به اینترنت است. برای وصل شدن پلتفرم به اینترنتی حدود 30 مگابایت بر ثانیه نیازمندیم تا بتواند فیلم ها را با کیفیت 1080p و 4k پخش کند.

بیشتر بخوانید: مرورگرهای نا امن و راه‌های جلوگیری از نفوذ به آن

رونمایی از استودیو جدید بازی های انحصاری سرویس استریم Stadia

گوگل منتشرکننده سرویس استریم Stadia از استودیوی جدید خود در شهر مونترال رونمایی کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که گوگل چند سالی در تلاش است تا سرویس منحصر به فرد خود یعنی سیستم استیدیا را روانه بازار کند. لذا بهترین مکان خود را شهر مونترال مشخص کرده به زودی برای اولین بار در آنجا شاهد این سرویس خواهیم بود. استودیوی مونترال یک استودیوی فرست پارتی است و صرفاً جهت تولید آثار متنوع برای پلتفرم استیدیا و گیمرهای آن می باشد.
جید ریموند در بخشی از سخنان خود در مورد این سرویس گفت:

مهم نیست که ما در ارائه سرویس استیدیا چقدر خوب هستیم. چیزی که مهم است هدف نهایی ماست. جاه طلابی ما صرفاً برای هدفی است که در دست ما خواهد بود و آن فراگیر شدن سرویس و در دسترس همه قرار گرفتن این پلتفرم است. کارکنان و سازندگان ما سعی کرده اند پلفترم را به گونه ای بسازند که از طریق استویدیوی انحصاری بهترین تولید و برترین آثار خود را جلوه دهد.

تاریخ انتشار سرویس استریم Stadia و قیمت آن

تاریخ انتشار سرویس استریم Stadia در ماه نوامبر (28 آبان) امسال عرضه خواهد. قبل از این تاریخ دقیقی مشخص نشده بود که این بار تاریخ دقیق آن توسط گوگل تعیین گردید. از آنجایی که زمستان سال گذشته گوگل توانست سیستم ابری خود را ارائه کند مطمئنیم که گوگل با تمام نیروی خود پا به عرصه خواهد گذاشت. حتی ممکن است قصد گوگل تطابق سرویس خود و ادغام آن با یوتیوب و سایر پلتفرم ها باشد. شرکت راک استار اولین شرکتی است که حمایت خود را نسبت به سرویس استیدیا اذعان داشت. به زودی شرکت ها و ناشرهای دیگر نیز با گوگل اعلام همکاری خواهند کرد. بازی ردد ردپشن در 19 آبان برای سرویس استیدیا عرضه خواهد شد و در دسترس علاقه مند به این بازی قرار خواهد گرفت.

سرویس استریم Stadia

عدم دسترسی تمامی کاربران در روز انتشار سرویس استریم Stadia

اما نکته ای که باید ذکر شود این است که به گفته گوگل کاربرانی که سرویس استریم Stadia را پیش خرید کرده اند در روز عرضه پلتفرم قادر نخواهند بود تا از آن استفاده کنند. احتمالا تاریخ استفاده کاربران همان 19 آبان خواهد بود. علت آن خبرهای ضد و نقیضی است که در مورد ارائه قابلیت های بی سیم کنترلرهای وایرلس منتشر شده است. گوگل نسخه Founder's Edition استیدیا را در اختیار کاربران قرار داده تا از هم اکنون بتوانند این نسخه را پیش خرید کنند. هنوز مشخص نشده که تا 19 نوامبر چه تعداد از کاربران می توانند به سرویس خود دسترسی داشته باشند!

البته امیدواریم سرویس استریم استیدیا از پروژه های موفق گوگل باشد و به پروژه های ناموفق تبدیل نشود. پیشرفت آن روز به روز باشد و پلتفرمی انحصاری از جانب گوگل باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید