جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سه نکته ضروری برای خرید ماشین.

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
سه نکته ضروری برای خرید ماشین.

یک ماشین جدید همیشه لذت های جدید به همراه می آورد؛ نشستن در کابین جدید، رانندگی با تجربه متفاوت و ... همه و همه از لذت هایی هستند که رانندگان را به سمت خرید ماشین جدید هل می دهند. احتمالا شما هم تجربه خرید ماشین جدید دارید و می دانید که همه خریداران حدودا سه ماه زمان در بازار می گذرانند تا به طور کامل به تحقیق بپردازند. برای یک فرد کاملا عادی که از دنیای ماشین ها فاصله دارد، قطعا انتخاب ماشین مناسب کار سختی خواهد بود چرا که او از مسائل فنی سر درنمیاورد و ممکن است در تله فروشندگان و کارکنان بیمه بیوفتد.

اگر کسی در اطرافتان نیست که بتواند شما را در این زمینه همراهی کند و نمی دانید برای خرید ماشین باید از کجا شروع کنید توصیه می کنیم تا آخر این مطلب همراه ما باشید. در این متن شما پاسخ پرسش های متداول را دریافت می کنید و در انتها می دانید که به دنبال یک اتومبیل صفر کیلومتر باشید یا در بین اتومبیل های دست دوم به دنبال ایده آل خود بگردید؟ می دانید که در مذاکره با فروشنده باید به چه نکاتی دقت کنید و چه مواردی را هرگز نباید لو بدهید؟ می دانید که کجا باید معامله را رها کنید و چطور می توانید برای توافق بر سر قیمت دلخواهتان بجنگید؟

- نیازهای خود را تعیین کنید:

به دنبال چه نوع ماشینی هستید؟ آیا ماشین اسپرت می خواهید؟ یا شاید شما به یک ماشین بزرگتر برای اقامت خانواده نیاز دارید؟ هر کدام از ما در رویاهای خود یک ماشین ایده آل با تمام امکانات را تصور می کند اما بیایید واقع بین باشیم و از بین تمامی آن امکانات گول زننده، اولویت های خود را مشخص کنیم و ببینیم در زندگی واقعی ما، کدام ماشین بیشترین سود را به ما می رساند؟ هنگامی که متوجه شدید به دنبال چه نوع ماشینی هستید، زمان آن رسیده است که مشخص کنید چه عناصری برای شما ضروری هستند. فهرستی از چیزهایی که واقعاً در یک ماشین نیاز دارید مانند ایمنی، مسافت پیموده شده و غیره تهیه کنید و جستجوی خود را بر روی خودروهایی متمرکز کنید که این نیازها را برآورده می کنند.

- بررسی قیمت:

قبل از ورود به مذاکرات، قیمت بازار را پیدا کنید و انتظارات خود را برای میزان هزینه کردن خود تعیین کنید. هنگامی که نیازهای خود را تعیین کردید، در موقعیت بهتری برای قضاوت در مورد بودجه برای خرید وسیله نقلیه مناسب خود خواهید بود. هنگامی که می دانید چقدر قرار است هزینه کنید به دنبال پیشنهاد فروشندگان نمی روید و آن ها نمی توانند با چرب زبانی چیزی را به شما بفروشند که با انتظاراتتان تناقض دارد. لیست قیمت گسترده ای که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، شامل موارد زیر است:

- مالیات

- بیمه

- هزینه های دولتی

- هزینه های مرتبط با نمایندگی

با این حال، این لیست هزینه واقعی خود را به شما نخواهد گفت چرا که هزینه هایی از جمله نگهداری و تعمیر ماشین را نیز باید در نظر بگیرید. بدیهی است که خودروهای گران‌قیمت‌تر هزینه‌های نگهداری بالاتری دارند. بنابراین، بسیار مهم است که با توجه به توان مالی خود، اتومبیل خود را انتخاب کنید. خودروهای جدید مانند یک کیسه سنگ ارزش خود را کاهش می دهند و 60٪ از ارزش خود را در پنج سال اول از دست می دهند! شما واقعاً فقط در صورتی باید به خرید ماشین جدید فکر کنید که پول زیادی برای سوزاندن دارید. با وجود این موضوع، اولین قدم شما این است که تصمیم بگیرید چه مقداری می توانید برای یک ماشین هزینه کنید. اجاره ماشین و بدهکاری برای خرید هر دو ایده‌های بدی هستند؛ بنابراین آنچه می‌توانید بپردازید بر اساس مقدار پول نقدی است که می‌توانید از قبل پرداخت کنید.

پس از بررسی قیمت و نیازهایتان، در این مرحله، شما باید تعداد انگشت شماری خودروی بالقوه داشته باشید که از نظر تاریخچه بررسی شده و با بودجه شما مطابقت داشته باشند. اما اینکه بتوانید هزینه ماشین را بپردازید کافی نیست؛ شما همچنین باید مطمئن شوید که می توانید بیمه ای را که همراه آن است بپردازید.

- محدود کردن گزینه ها:

گزینه های خود را به چند خودرو محدود کنید که متناسب با محدوده قیمت و نیازهای شما باشد. عواملی مانند ایمنی، سرعت، مسافت پیموده شده بنزین، راحتی و نحوه عملکرد آن در آب و هوای بد را در نظر بگیرید. فقط به این دلیل که چیزی برای کیف پول شما مناسب است به این معنی نیست که برای سبک زندگی شما مناسب است. اگر خودرویی که دوست دارید کمی بالاتر از بودجه شما است، آن را در لیست خود قرار دهید. به عنوان یک خریدار نقدی، قدرت مذاکره با قیمت بهتر را خواهید داشت.

- دریافت وام:

هنگامی که هزینه های واقعی و بودجه خود را مشخص کردید، زمان آن است که به نحوه تامین مالی وسیله نقلیه بعدی خود فکر کنید. به نرخ های وام خودرو در بانک ها و سایر موسسات نگاه کنید و با دقت با بقیه مراکز مقایسه کنید. اگر قبل از ورود به نمایندگی، وام خود را گرفته اید می توان گفت که در وقت خود صرفه جوبی کرده اید. در این حالت شما با آگاهی نسبت به بودجه خود مذاکره را پیش می برید و از صرف هزینه های هنگفت جلوگیری می کنید. فیلیپ رید می‌گوید: «بهترین توصیه‌ای که می‌توانم به مردم بدهم این است که از بانک، اتحادیه اعتباری یا وام‌دهنده آنلاین برای وام خودرو از قبل تأییدیه بگیرند.» او سردبیر خودرو در سایت مالی شخصی NerdWallet است. او همچنین زمانی که برای سایت خرید خودرو Edmunds.com کار می کرد، مخفیانه در یک نمایندگی خودرو کار می کرد تا اسرار این تجارت را بیاموزد. بنابراین رید قصد دارد پرده بازی خرید ماشین را کنار بزند. جان ون آلست، وکیل مرکز ملی حقوق مصرف‌کننده، می‌گوید: «از مردم برای نرخ‌های بهره بیشتر از آنچه که باید براساس اعتبارشان محاسبه می‌شود، دریافت می‌شوند.

- مدارک:

متناسب با کشوری که در آن زندگی می کنید؛ قبل از انجام معامله از داشتن تمامی مدارک مورد نیاز مطمئن شوید.

- به نمایندگی مراجعه کنید:

یکی از بهترین توصیه ها قبل از مراجعه به نمایندگی این است: "ساده بگیرید". توجه داشته باشید که ورود شما به نمایندگی و مذاکره با فروشنده مثل یک بازی است که در آن نمی توانید استراتژی های خود را با حریف خود به اشتراک بگذارید. سعی کنید در محیطی آرام به بررسی ماشین ها بپردازید و روی جزئیات ویژگی آن ها تمرکز کنید. قبل از اینکه حتی پا به یک نمایندگی بگذارید دقیقاً بدانید چه می خواهید. و مراقب تاکتیک های فروش آنها باشید! اگر نمایندگی خودروی مورد نظر شما را ندارد اما مدل مشابهی با بودجه کم با سیستم صوتی جدید و صندلی های گرم کن دارد، باز هم خودروی مناسبی برای شما نیست. مواردی که ممکن است به شما کمک کند تا ماشین رویایی خود را بدست آورید:

- مذاکره کنید.

- ویژگی های ماشین را با ویژگی های مدنظرتان در چک لیست مقایسه کنید.

- از فروشنده بخواهید برایتان تست رانندگی تدارک ببیند.

هنگامی که آماده هستید تا برای تست رانندگی خود پشت فرمان بنشینید، مسیری را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد انواع مختلف رانندگی را تجربه کنید. نحوه برخورد خودرو در بزرگراه با نحوه رانندگی آن در شهر متفاوت خواهد بود. به هر چیزی که عجیب به نظر می رسد توجه کنید. آیا وقتی از روی دست انداز عبور می کنید، ماشین به صدا در می آید؟ آیا صداهای عجیبی وجود دارد؟

هنگامی که وسیله نقلیه رویایی خود را انتخاب کردید، باید آماده باشید و مذاکره کنید تا یک معامله خوب به دست آورید. مذاکره یکی از مهم ترین جنبه های خرید خودرو است. مانند یک حرفه ای مذاکره کنید و هرگز نقاط ضعف خود را به فروشنده نشان ندهید. در مذاکره خود عجله نکنید و همیشه آماده باشید که اگر از یک پیشنهاد راضی نیستید کنار بکشید. مواردی که می توانید در مذاکره به آنها توجه کنید عبارتند از:

- همیشه برای معاملات بیشتر آماده باشید

- بودجه خود را به خاطر بسپارید و پایبند باشید

- به یاد داشته باشید اطلاعات قدرت است

شما باید طوری رفتار کنید که اگر فروشنده قیمتش را پایین نیاورد، حاضرید از این ماشین دور شوید. اگر یک فروشنده حتی برای یک ثانیه احساس کند که واقعاً یک ماشین خاص می‌خواهید، معامله خوبی نخواهید داشت.

خرید خودرو یک تعهد مهم و بلند مدت است. قبل از امضای خط پایانی، تمام سوالات لازم برای راحتی خود را بپرسید. چک لیست خود را ارائه ندهید. مطالعه بازار خودروی جدید شما نیز می تواند بسیار مفید باشد. به هر حال، این یکی از اولین خریدهای بزرگ برای بسیاری از ما است و با چنین طیف وسیعی از وسایل نقلیه ارائه شده، می‌خواهید مطمئن شوید که آن را درست انجام می‌دهید. بنابراین، مهم است که از مدل های جدید و همچنین تاریخچه قدیمی خودرو خود آگاه باشید.

سه نکته ضروری برای خرید ماشین.

بیشتر بخوانید: طراحی ظاهری برلیانس H۳۲۰

- کارشناسی ماشین:

قبل از اینکه یک دلار برای یک ماشین دست دوم خرج کنید، آن را برای بازرسی کامل نزد مکانیک ببرید. فروشندگان می توانند دروغ بگویند که ماشین کاملا سالم است و هیچ مشکلی ندارد اما شما هرگز نمی‌دانید که در زیر کاپوت چه می‌گذرد. در مورد درخواست بازرسی احساس ناخوشایندی نداشته باشید. این بخشی از فرآیند خرید خودرو است. اگر فروشنده مردد باشد یا از درخواست شما ناراحت شود، احتمالاً چیزی برای پنهان کردن دارد.

- زمان مناسب خرید خودرو برای ساکنین آمریکا:

به گفته Autotrader، بهترین زمان برای خرید خودرو در پایان ماه، در زمان فروش تعطیلات آخر هفته، و در پایان هر سه ماهه است. بنابراین برای زمانی در حدود مارس، ژوئن، سپتامبر و دسامبر برنامه ریزی کنید. نمایندگی ها معمولاً امیدوارند به اهداف پایان سال خود برسند و همین موضوع، انگیزه آنها را برای کاهش قیمت و جابجایی خودروها قبل از پایان سال فراهم می کند. در اواخر تابستان، بسیاری از نمایندگی‌ها می‌خواهند تا جایی که ممکن است اتومبیل بفروشند تا فضا را برای وسایل نقلیه جدیدتر خالی کنند. باز هم، شما می توانید در اواخر ماه به آنجا بروید تا مطمئن شوید که بهترین قیمت ممکن را دریافت می کنید. شاید برای خرید یک خودروی جدید یک نکته ساده به نظر برسد، اما انتظار برای زمان مناسب برای خرید خودرو می تواند صدها، اگر نه هزاران دلار، در قیمت نهایی فروش صرفه جویی کند. بسیاری از آمریکایی ها در خرید خودرو اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند. یک سوم خریداران به طور متوسط 5000 دلار بدهی از آخرین ماشین خود را به وام جدید خود می پردازند. آنها برای ماشینی که دیگر رانندگی نمی کنند پول می دهند. در نتیجه با دانستن نکات بالا دیگر آمریکایی خرید نکنید!

- خدمات اضافه تر را قبول نکنید:

اگر ماشین خریده اید، می دانید که چگونه کار می کند. ساعت‌ها در نمایندگی بوده‌اید، خسته شده‌اید، روی قیمت حساب کرده‌اید، بر سر معامله چانه‌زنی کرده‌اید - سپس به مدیر مالی ارجاع داده می‌شوید. اینجاست که نمایندگی سعی می‌کند ضمانت‌های تمدید شده، طرح‌های حفاظت از لاستیک، طرح‌های محافظت از رنگ،.... را به شما بفروشد. نمایندگی ها از این چیزها پول زیادی به دست می آورند. و ون آلست می‌گوید که اغلب بسیار گران‌قیمت است و بیشتر مردم نمی‌دانند چگونه قیمت منصفانه را تعیین کنند. بنابراین او و رید می گویند یک استراتژی خوب، به خصوص با یک ماشین جدید، این است که فقط به همه چیز نه بگویید. او می‌گوید به خصوص با وام‌های بلندمدت، فضای بیشتری برای فروشندگان وجود دارد که سعی کنند وجوه اضافی را به شما بفروشند. ممکن است شخص به شما بگوید که این فقط ماهی چند دلار به هزینه های شما اضافه خواهد کرد اما اگر حساب کنید می بینید که قطره قطره جمع می شود و در نهایت مبلغ زیادی از جیب شما می رود.

- مراقب وام های بلند مدت شش یا هفت ساله خودرو باشید.

یک سوم وام های جدید خودرو در حال حاضر بیش از شش سال است. رید می‌گوید: و این یک روند واقعا خطرناک است. ما یک داستان کامل در مورد اینکه چرا اینطور است داریم. اما به طور خلاصه، وام هفت ساله به معنای پرداخت ماهانه کمتر از وام پنج ساله است. اما این به معنای پرداخت پول بسیار بیشتر به عنوان سود نیز خواهد بود. رید می گوید وام های هفت ساله اغلب دارای نرخ بهره بالاتری نسبت به وام های پنج ساله هستند. و مانند بیشتر وام‌ها، در مقایسه با اصل وام در سال‌های اول، سود بیشتری پرداخت می‌کنید.

یک ماشین جدید همیشه لذت های جدید به همراه می آورد؛ نشستن در کابین جدید، رانندگی با تجربه متفاوت و ... همه و همه از لذت هایی هستند که رانندگان را به سمت خرید ماشین جدید هل می دهند. احتمالا شما هم تجربه خرید ماشین جدید دارید و می دانید که همه خریداران حدودا سه ماه زمان در بازار می گذرانند تا به طور کامل به تحقیق بپردازند. برای یک فرد کاملا عادی که از دنیای ماشین ها فاصله دارد، قطعا انتخاب ماشین مناسب کار سختی خواهد بود چرا که او از مسائل فنی سر درنمیاورد و ممکن است در تله فروشندگان و کارکنان بیمه بیوفتد.

اگر کسی در اطرافتان نیست که بتواند شما را در این زمینه همراهی کند و نمی دانید برای خرید ماشین باید از کجا شروع کنید توصیه می کنیم تا آخر این مطلب همراه ما باشید. در این متن شما پاسخ پرسش های متداول را دریافت می کنید و در انتها می دانید که به دنبال یک اتومبیل صفر کیلومتر باشید یا در بین اتومبیل های دست دوم به دنبال ایده آل خود بگردید؟ می دانید که در مذاکره با فروشنده باید به چه نکاتی دقت کنید و چه مواردی را هرگز نباید لو بدهید؟ می دانید که کجا باید معامله را رها کنید و چطور می توانید برای توافق بر سر قیمت دلخواهتان بجنگید؟

- نیازهای خود را تعیین کنید:

به دنبال چه نوع ماشینی هستید؟ آیا ماشین اسپرت می خواهید؟ یا شاید شما به یک ماشین بزرگتر برای اقامت خانواده نیاز دارید؟ هر کدام از ما در رویاهای خود یک ماشین ایده آل با تمام امکانات را تصور می کند اما بیایید واقع بین باشیم و از بین تمامی آن امکانات گول زننده، اولویت های خود را مشخص کنیم و ببینیم در زندگی واقعی ما، کدام ماشین بیشترین سود را به ما می رساند؟ هنگامی که متوجه شدید به دنبال چه نوع ماشینی هستید، زمان آن رسیده است که مشخص کنید چه عناصری برای شما ضروری هستند. فهرستی از چیزهایی که واقعاً در یک ماشین نیاز دارید مانند ایمنی، مسافت پیموده شده و غیره تهیه کنید و جستجوی خود را بر روی خودروهایی متمرکز کنید که این نیازها را برآورده می کنند.

- بررسی قیمت:

قبل از ورود به مذاکرات، قیمت بازار را پیدا کنید و انتظارات خود را برای میزان هزینه کردن خود تعیین کنید. هنگامی که نیازهای خود را تعیین کردید، در موقعیت بهتری برای قضاوت در مورد بودجه برای خرید وسیله نقلیه مناسب خود خواهید بود. هنگامی که می دانید چقدر قرار است هزینه کنید به دنبال پیشنهاد فروشندگان نمی روید و آن ها نمی توانند با چرب زبانی چیزی را به شما بفروشند که با انتظاراتتان تناقض دارد. لیست قیمت گسترده ای که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، شامل موارد زیر است:

- مالیات

- بیمه

- هزینه های دولتی

- هزینه های مرتبط با نمایندگی

با این حال، این لیست هزینه واقعی خود را به شما نخواهد گفت چرا که هزینه هایی از جمله نگهداری و تعمیر ماشین را نیز باید در نظر بگیرید. بدیهی است که خودروهای گران‌قیمت‌تر هزینه‌های نگهداری بالاتری دارند. بنابراین، بسیار مهم است که با توجه به توان مالی خود، اتومبیل خود را انتخاب کنید. خودروهای جدید مانند یک کیسه سنگ ارزش خود را کاهش می دهند و 60٪ از ارزش خود را در پنج سال اول از دست می دهند! شما واقعاً فقط در صورتی باید به خرید ماشین جدید فکر کنید که پول زیادی برای سوزاندن دارید. با وجود این موضوع، اولین قدم شما این است که تصمیم بگیرید چه مقداری می توانید برای یک ماشین هزینه کنید. اجاره ماشین و بدهکاری برای خرید هر دو ایده‌های بدی هستند؛ بنابراین آنچه می‌توانید بپردازید بر اساس مقدار پول نقدی است که می‌توانید از قبل پرداخت کنید.

پس از بررسی قیمت و نیازهایتان، در این مرحله، شما باید تعداد انگشت شماری خودروی بالقوه داشته باشید که از نظر تاریخچه بررسی شده و با بودجه شما مطابقت داشته باشند. اما اینکه بتوانید هزینه ماشین را بپردازید کافی نیست؛ شما همچنین باید مطمئن شوید که می توانید بیمه ای را که همراه آن است بپردازید.

- محدود کردن گزینه ها:

گزینه های خود را به چند خودرو محدود کنید که متناسب با محدوده قیمت و نیازهای شما باشد. عواملی مانند ایمنی، سرعت، مسافت پیموده شده بنزین، راحتی و نحوه عملکرد آن در آب و هوای بد را در نظر بگیرید. فقط به این دلیل که چیزی برای کیف پول شما مناسب است به این معنی نیست که برای سبک زندگی شما مناسب است. اگر خودرویی که دوست دارید کمی بالاتر از بودجه شما است، آن را در لیست خود قرار دهید. به عنوان یک خریدار نقدی، قدرت مذاکره با قیمت بهتر را خواهید داشت.

- دریافت وام:

هنگامی که هزینه های واقعی و بودجه خود را مشخص کردید، زمان آن است که به نحوه تامین مالی وسیله نقلیه بعدی خود فکر کنید. به نرخ های وام خودرو در بانک ها و سایر موسسات نگاه کنید و با دقت با بقیه مراکز مقایسه کنید. اگر قبل از ورود به نمایندگی، وام خود را گرفته اید می توان گفت که در وقت خود صرفه جوبی کرده اید. در این حالت شما با آگاهی نسبت به بودجه خود مذاکره را پیش می برید و از صرف هزینه های هنگفت جلوگیری می کنید. فیلیپ رید می‌گوید: «بهترین توصیه‌ای که می‌توانم به مردم بدهم این است که از بانک، اتحادیه اعتباری یا وام‌دهنده آنلاین برای وام خودرو از قبل تأییدیه بگیرند.» او سردبیر خودرو در سایت مالی شخصی NerdWallet است. او همچنین زمانی که برای سایت خرید خودرو Edmunds.com کار می کرد، مخفیانه در یک نمایندگی خودرو کار می کرد تا اسرار این تجارت را بیاموزد. بنابراین رید قصد دارد پرده بازی خرید ماشین را کنار بزند. جان ون آلست، وکیل مرکز ملی حقوق مصرف‌کننده، می‌گوید: «از مردم برای نرخ‌های بهره بیشتر از آنچه که باید براساس اعتبارشان محاسبه می‌شود، دریافت می‌شوند.

- مدارک:

متناسب با کشوری که در آن زندگی می کنید؛ قبل از انجام معامله از داشتن تمامی مدارک مورد نیاز مطمئن شوید.

- به نمایندگی مراجعه کنید:

یکی از بهترین توصیه ها قبل از مراجعه به نمایندگی این است: "ساده بگیرید". توجه داشته باشید که ورود شما به نمایندگی و مذاکره با فروشنده مثل یک بازی است که در آن نمی توانید استراتژی های خود را با حریف خود به اشتراک بگذارید. سعی کنید در محیطی آرام به بررسی ماشین ها بپردازید و روی جزئیات ویژگی آن ها تمرکز کنید. قبل از اینکه حتی پا به یک نمایندگی بگذارید دقیقاً بدانید چه می خواهید. و مراقب تاکتیک های فروش آنها باشید! اگر نمایندگی خودروی مورد نظر شما را ندارد اما مدل مشابهی با بودجه کم با سیستم صوتی جدید و صندلی های گرم کن دارد، باز هم خودروی مناسبی برای شما نیست. مواردی که ممکن است به شما کمک کند تا ماشین رویایی خود را بدست آورید:

- مذاکره کنید.

- ویژگی های ماشین را با ویژگی های مدنظرتان در چک لیست مقایسه کنید.

- از فروشنده بخواهید برایتان تست رانندگی تدارک ببیند.

هنگامی که آماده هستید تا برای تست رانندگی خود پشت فرمان بنشینید، مسیری را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد انواع مختلف رانندگی را تجربه کنید. نحوه برخورد خودرو در بزرگراه با نحوه رانندگی آن در شهر متفاوت خواهد بود. به هر چیزی که عجیب به نظر می رسد توجه کنید. آیا وقتی از روی دست انداز عبور می کنید، ماشین به صدا در می آید؟ آیا صداهای عجیبی وجود دارد؟

هنگامی که وسیله نقلیه رویایی خود را انتخاب کردید، باید آماده باشید و مذاکره کنید تا یک معامله خوب به دست آورید. مذاکره یکی از مهم ترین جنبه های خرید خودرو است. مانند یک حرفه ای مذاکره کنید و هرگز نقاط ضعف خود را به فروشنده نشان ندهید. در مذاکره خود عجله نکنید و همیشه آماده باشید که اگر از یک پیشنهاد راضی نیستید کنار بکشید. مواردی که می توانید در مذاکره به آنها توجه کنید عبارتند از:

- همیشه برای معاملات بیشتر آماده باشید

- بودجه خود را به خاطر بسپارید و پایبند باشید

- به یاد داشته باشید اطلاعات قدرت است

شما باید طوری رفتار کنید که اگر فروشنده قیمتش را پایین نیاورد، حاضرید از این ماشین دور شوید. اگر یک فروشنده حتی برای یک ثانیه احساس کند که واقعاً یک ماشین خاص می‌خواهید، معامله خوبی نخواهید داشت.

خرید خودرو یک تعهد مهم و بلند مدت است. قبل از امضای خط پایانی، تمام سوالات لازم برای راحتی خود را بپرسید. چک لیست خود را ارائه ندهید. مطالعه بازار خودروی جدید شما نیز می تواند بسیار مفید باشد. به هر حال، این یکی از اولین خریدهای بزرگ برای بسیاری از ما است و با چنین طیف وسیعی از وسایل نقلیه ارائه شده، می‌خواهید مطمئن شوید که آن را درست انجام می‌دهید. بنابراین، مهم است که از مدل های جدید و همچنین تاریخچه قدیمی خودرو خود آگاه باشید.

- کارشناسی ماشین:

قبل از اینکه یک دلار برای یک ماشین دست دوم خرج کنید، آن را برای بازرسی کامل نزد مکانیک ببرید. فروشندگان می توانند دروغ بگویند که ماشین کاملا سالم است و هیچ مشکلی ندارد اما شما هرگز نمی‌دانید که در زیر کاپوت چه می‌گذرد. در مورد درخواست بازرسی احساس ناخوشایندی نداشته باشید. این بخشی از فرآیند خرید خودرو است. اگر فروشنده مردد باشد یا از درخواست شما ناراحت شود، احتمالاً چیزی برای پنهان کردن دارد.

- زمان مناسب خرید خودرو برای ساکنین آمریکا:

به گفته Autotrader، بهترین زمان برای خرید خودرو در پایان ماه، در زمان فروش تعطیلات آخر هفته، و در پایان هر سه ماهه است. بنابراین برای زمانی در حدود مارس، ژوئن، سپتامبر و دسامبر برنامه ریزی کنید. نمایندگی ها معمولاً امیدوارند به اهداف پایان سال خود برسند و همین موضوع، انگیزه آنها را برای کاهش قیمت و جابجایی خودروها قبل از پایان سال فراهم می کند. در اواخر تابستان، بسیاری از نمایندگی‌ها می‌خواهند تا جایی که ممکن است اتومبیل بفروشند تا فضا را برای وسایل نقلیه جدیدتر خالی کنند. باز هم، شما می توانید در اواخر ماه به آنجا بروید تا مطمئن شوید که بهترین قیمت ممکن را دریافت می کنید. شاید برای خرید یک خودروی جدید یک نکته ساده به نظر برسد، اما انتظار برای زمان مناسب برای خرید خودرو می تواند صدها، اگر نه هزاران دلار، در قیمت نهایی فروش صرفه جویی کند. بسیاری از آمریکایی ها در خرید خودرو اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند. یک سوم خریداران به طور متوسط 5000 دلار بدهی از آخرین ماشین خود را به وام جدید خود می پردازند. آنها برای ماشینی که دیگر رانندگی نمی کنند پول می دهند. در نتیجه با دانستن نکات بالا دیگر آمریکایی خرید نکنید!

- خدمات اضافه تر را قبول نکنید:

اگر ماشین خریده اید، می دانید که چگونه کار می کند. ساعت‌ها در نمایندگی بوده‌اید، خسته شده‌اید، روی قیمت حساب کرده‌اید، بر سر معامله چانه‌زنی کرده‌اید - سپس به مدیر مالی ارجاع داده می‌شوید. اینجاست که نمایندگی سعی می‌کند ضمانت‌های تمدید شده، طرح‌های حفاظت از لاستیک، طرح‌های محافظت از رنگ،.... را به شما بفروشد. نمایندگی ها از این چیزها پول زیادی به دست می آورند. و ون آلست می‌گوید که اغلب بسیار گران‌قیمت است و بیشتر مردم نمی‌دانند چگونه قیمت منصفانه را تعیین کنند. بنابراین او و رید می گویند یک استراتژی خوب، به خصوص با یک ماشین جدید، این است که فقط به همه چیز نه بگویید. او می‌گوید به خصوص با وام‌های بلندمدت، فضای بیشتری برای فروشندگان وجود دارد که سعی کنند وجوه اضافی را به شما بفروشند. ممکن است شخص به شما بگوید که این فقط ماهی چند دلار به هزینه های شما اضافه خواهد کرد اما اگر حساب کنید می بینید که قطره قطره جمع می شود و در نهایت مبلغ زیادی از جیب شما می رود.

- مراقب وام های بلند مدت شش یا هفت ساله خودرو باشید.

یک سوم وام های جدید خودرو در حال حاضر بیش از شش سال است. رید می‌گوید: و این یک روند واقعا خطرناک است. ما یک داستان کامل در مورد اینکه چرا اینطور است داریم. اما به طور خلاصه، وام هفت ساله به معنای پرداخت ماهانه کمتر از وام پنج ساله است. اما این به معنای پرداخت پول بسیار بیشتر به عنوان سود نیز خواهد بود. رید می گوید وام های هفت ساله اغلب دارای نرخ بهره بالاتری نسبت به وام های پنج ساله هستند. و مانند بیشتر وام‌ها، در مقایسه با اصل وام در سال‌های اول، سود بیشتری پرداخت می‌کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید