جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

شرکت گوگل اپلیکیشن Remove China Apps را از گوگل پلی حذف می‌کند

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
شرکت گوگل اپلیکیشن Remove China Apps را از گوگل پلی حذف می‌کند

گوگل اپلیکیشن Remove China Apps که میلیون ها نفر از مردم هند به امید کمک آن برای تحریم نرم افزارهای چینی دانلود کرده بودند از پلی استور حذف کرده است. در روز چهارشنبه، اپلیکیشن "Remove China Apps" دیگر در گوگل پلی استور موجود نبود؛ یعنی زمانی کمی بیش از دو هفته بعد از این که اپلیکیشن مورد بحث با ایجاد اطمینان در زمینه ی قابلیت کمک به هندی ها برای تشخیص اپلیکیشن های ساخته شده توسط توسعه دهندگان چینی وارد میدان شد. در حالی که این دو کشور پر جمعیت جهان بر سر حدود مرزی دچار نزاع شده اند، نگرش ضد چینی در هند طی هفته های اخیر بالا گرفته است. توسعه دهنده ی این اپلیکیشن با نام One Touch App Labs، آن را به عنوان ابزاری برای کمک به حمایت از یک هند مستقل از طریق شناسایی منشأ اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی های همراه نصب شده است معرفی و تبلیغ نمود.

شرکت گوگل در روز چهارشنبه امکان اظهار نظر درباره ی چگونگی آگاهی این شرکت از تخطی اپلیکیشن مربوطه از خط مشی های پلی استور یعنی ممنوعیت محصولاتی  که مردم را تشویق یا ترغیب به پاک کردن دیگر اپلیکیشن ها از گوشی خود یا متوقف سازی آن ها میکند را محدود کرد. در حالی که نسبتا واضح است که اپلیکیشن Remove China Apps از قوانین پلی استور تخطی می کند، گوگل همچنان احساس کرده برای مطرح کردن یک بیانیه ی عمومی درباره ی این موضوع  تحت فشار است. در زیر خلاصه ای از بیانیه ی شرکت گوگل آورده شده است:

«اخیرا، ما شماری از اپلیکشن ها را به حالت تعلیق درآورده ایم. علت این اقدام تخطی آن اپلیکیشن ها از خط مشی ما مبنی بر عدم اجازه به برنامه ای برای تشویق و ترغیب کاربران برای حذف یا توقف اپلیکشن های دیگر یا دسترسی آن برنامه برای تغییر تنظیمات گوشی یا مشخصات آن است به جز در مواردی که آن برنامه ای با کارکرد امنیتی و مورد تایید باشد. این قاعده ای بلند مدت برای ایجاد محیطی رقابتی و سالم است که در آن توسعه دهندگان می توانند بر حسب خلاقیت و طراحی موفق شوند. زمانی که اپلیکیشن ها اجازه یابند دیگر برنامه ها را به طور خاص مورد هدف قرار دهند شرایطی ایجاد خواهد شد که به زعم ما برای مخاطبان و توسعه دهندگان خوشایند و مناسب نخواهد بود.»

احتمال بازگشت این اپلیکیشن به پلی استور کم است اما اپلیکیشن های دیگر با مشخصات یکسان می‌توانند پیش از مطرح و سپس حذف شدن راه خودشان را به طور موقت به پلی استور باز کنند.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن سیگنال؛ جایگزین احتمالی تلگرام در پوشش رمزگذاری شده

اپلیکیشن Remove China Apps چیست و چگونه کار می‌کند؟

اپلیکیشن جدیدی که Remove China Apps نامیده می شود در طول چند هفته‌ی گذشته در هند مطرح شده و در شمار بهترین اپلیکشن های رایگان در مارکت برنامه های گوشی های همراه در آمده است. حالا خبرها حاکی از آن است که گوگل برای حذف این اپلیکیشن پرطرفدار از پلی استور اقدام کرده است.

این اپلیکیشن که بیش از پنج ملیون بار دانلود شده است اکنون در پلی استور از دسترس خارج شده است. به نظر می رسد اپلیکیشن Remove China Apps با در نظر گرفتن تغییرات گمراه کننده در تنظیمات گوشی های همراه از خط مشی گوگل تخطی نموده است.

اپلیکیشن Remove China Apps لیست برنامه های موجود در گوشی شما را اسکن می کند و شما را از وجود هر نوع اپلیکیشن ساخت کشور چین در گوشی همراهتان آگاه می‌کند. این اپلیکیشن همچنین به شما امکان حذف سریع هر نوع برنامه ای ک در قالب آن آسیب رسان شناخته می‌شود را فراهم می کند. به طور پیش فرض این مشخصه‌ی آخر گوگل را به اقدام واداشت.

اپلیکیشن Remove China Apps

بازخورد ها نسبت به اپلیکیشن Remove China Apps

همانطور که اشاره کردیم طبق خط مشی گوگل مبنی بر ممنوعیت برنامه هایی که در عملکرد دیگر برنامه ها اختلال ایجاد می کنند حذف این اپلیکیشن جای تعجب ندارد. با این حال حذف چنین اپلیکیشن جنجالی از پلی استور واکنش  گسترده‌ای از جانب کاربران هندی به دنبال داشته است. پیش از این که اپلیکیشن Remove China Apps حذف شود بیش از 5 میلیون بار دانلود شده است و در کشور هند تقریبا 160000 کاربر به این اپلیکیشن در قسمت رتبه بندی پلی استور 5 ستاره داده اند. با این حال به نظر عده ای از کاربران این برنامه در شناسایی اپلیکیشن های توسعه دهندگان چینی به طور کامل موفق نبوده است. برای مثال در قسمت نقد برنامه کاربری گزارش داده بود که این اپلیکشن، برنامه های Helo و MI Video که ساخت توسعه دهندگان چینی است را تشخیص نداده است. اپلیکیشن Mi Video ، یک اپلیکیشن آنلاین ساخت شرکت چینی سازنده ی تلفن های همراه شیائومی است و اپلیکیشن Helo ، یک پلتفرم از نوع رسانه ی اجتماعی است. همچنین؛ دیگر کاربران گزارش داده اند که این اپلیکیشن در شناسایی PUBG که یک بازی معروف برای گوشی های همراه است مشکل دارد.

 اپلیکیشن Remove China Apps  ماه گذشته درست روزهایی بعد از این که نزاعی بین مرزی بین نیرو های چینی و هندی منجر به صدمات جزئی به نیروهای نظامی شده بود پا به عرصه گذاشت. در پی این وقایع چند نفر از هنرمندان و چهره های معروف در هند اعلام کردند که از این پس از هیچ محصولی که ساخت کشور چین باشد استفاده نخواهند کرد. تعدادی از سلبریتی های هندی در چند روز اخیر از ایده ی حذف اپلیکیشن های چینی حمایت کرده اند. در راستای این حمایت آن ها ویدیوهایی را توییت کردند که آن ها را مشغول حذف چند اپلیکیشن ساخت کشور چین  نشان می دهد. به دنبال این واکنش ها رسانه ای در چین گزارش داد که اگر حکومت هند اجازه دهد این جو منفی غیر عقلانی علیه چین ادامه یابد احتمال مقابله به مثل و تهدید روابط دو جانبه ی این کشورها وجود دارد. این گزارش همچنین افزود که برخی کاربران چینی اپلیکیشن Remove China Apps را به سخره گرفته اند و از کاربران هندی خواسته اند گوشی های هوشمند خود را دور بیندازند!!! این مسئله اشاره به غلبه ی سازندگان چینی تلفن های هوشمند در بازار این نوع تلفن ها در هند دارد.

اگر جو منفی در هند ادامه یابد می‌تواند به معنای اخبار بد برای چند شرکت چینی مانند ByteDance و  UC Browser باشد که هند را به عنوان بزرگترین بازار خارجی خود به حساب می آورند. اپلیکیشن TikTok که تلاش هایی در جهت تعدیل محتوا در هند داشته است پس از حذف ویدیوی یک فرد معروف از برنامه ی TikTok توسط شرکت چینی یک مشاجره ی تازه  راه انداخته است. در بیانیه ای سخنگوی شرکت سازنده اذعان داشت که این پلتفرم از گوناگونی کاربران و نقطه نظرات و دیدگاه ها استقبال می کند و این شرکت پس از انجام بررسی بیشتر ویدیو حذف شده را باز گردانده است.

در ماه اپریل هند خط مشی سرمایه گذاری خارجی خود را اصلاح کرد تا نظارت دقیق تری را بر روی سرمایه گذاران چینی که به دنبال سرمایه گذاری در شرکت هایی در دومین بازار اینترنت جهان هستند اعمال کند.

نخست وزیر همچنین به طور اکید از ایده ی تحریم محصولات ساخته شده توسط شرکت های خارجی پشتیبانی کرد و از 1.3 بیلیون شهروند در کشور خود خواست به دنبال جایگزین های ساخت داخل در راستای مستقل سازی هند و احیای اقتصاد آن باشند. یکی از مقامات نزدیک به نخست وزیر پیش از این گفته بود که  1.3 بیلیون شهروند قدرت کشور هستند و اگر آن ها تصمیم بگیرند کالاهای خارجی نخرند اقتصاد هند در آینده شاهد جهش خواهد بود. عده ای از کاربران معتقدند برای مجاز بودن برنامه ها شرکت گوگل باید کشور های مرجع سازنده ی اپلیکیشن و سازندگان اپلیکیشن ها باید محل هر سروری که برای ذخیره سازی اطلاعات شخصی استفاده شده را بیان کنند. چیزی شبیه به خرید کالاهایی از سوپرمارکت با برچسبی که محل تولید محصول را نشان می‌دهد!

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن تلگرام؛ معمای لغو پروژه بلاکچین و رفع احتمالی فیلترینگ

لزوم ساخت اپلیکیشن Remove China Apps برای حذف برنامه های ساخت کشور چین

پرطرفدار بودن و استفاده ی گسترده از اپلیکیشن های چینی لزوم ساخت اپلیکیشن Remove China Apps برای حذف آن برنامه ها را آشکار می‌سازد. شمار افرادی که در هند از تلفن های هوشمند و اینترنت استفاده می کنند روزانه در حال افزایش است. به همین علت است که کشور هند سریع ترین رشد بازار اپلیکیشن های موبایل را در طول چند سال اخیر داشته است. این کشور بیش از 1.3 بیلیون مصرف کننده‌ی بالقوه دارد و بسیاری از اپلیکیشن ها در ترغیب کاربران برای دانلود اپلیکیشن خودشان موفق بوده اند. با این حال گزارش دهنده ها بیان کرده اند که اپلیکیشن های چینی بر بازار اپلیکیشن های ساخت هند غلبه کرده اند چون بسیاری از کاربران به طور قابل توجهی آن ها را برای دانلود انتخاب کرده اند.

اپلیکیشن های چینی برتر در بازار هند در سال 2018 و 2017

در ماه دسامبر 2017 تنها 18 برنامه و نرم افزار ساخت چین در لیست 100برنامه ی برتر در گوگل پلی استور قرار داشت اما تا پایان سال 2018 این تعداد به 44 مورد افزایش یافت.

پر طرفدار ترین اپلیکیشن های ساخت چین در میان 100 مورد برتر در کشور هند در زیر دسته بندی شده اند:

پلتفرم های محتوای اجتماعی:

Helo و SHARE it

سرگرمی و برنامه‌هایی برای ویدیوی کوتاه:

TikTok, LIKE, و Kwai

برنامه های مرورگر وب:

UCBrowser و UCBrowser Mini

ویدیو و برنامه های آنلاین زنده:

LiveMe, Bigo Live, و Vigo Video

اپلیکیشن های کاربردی:

BeautyPlus, Xender و Cam Scanner

نرم افزار و اپلیکیشن های بازی:

PUBG, Clash of Kings, Mobile Legends

اپلیکیشن های تجارت الکترونیک:

ClubFactory, Shein, و Romwe

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید