جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخصات ظاهری دوربین Nikon D5300

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
مشخصات ظاهری دوربین Nikon D5300

از بارز ترین ویژگی های ظاهری این دوربین عکاسی می توان به رنگ بندی آن اشاره کرد که دارای دو رنگ قرمز و مشکی است. وزن این دوربین به همراه باتری 480 گرم بوده و ابعاد این دوربین عکاسی، 76×98×125 میلی‌متر می‌ باشد. در حقیقت در ظاهر یک دوربین عکاسی چیزی مهم تر از رنگ و سایز و وزن وجود ندارد و به همین دلیل در ادامه به مشخصات فنی این دوربین می ‌پردازیم.

کیفیت بالای تصویر دوربین Nikon D5300

برند نیکون از برند های قوی و با قدمت بالاست که در این مدل ترکیب کاملی از سنسور، پردازشگر، تکنولوژی کنترل تصویر و لنزهای نیکور را می بینیم.

مشخصات ظاهری دوربین Nikon D5300

سنسور با مگا پیکسل بالا: تصاویری با وضوح فوق شگفت انگیز

در حقیقت می توان گفت از اصلی ترین دلایل بالا بودن کیفیت تصویر در این دوربین، دارا بودن سنسور تصویر CMOS با فرمت DX است که رنگ غیر قابل باور و جزئیات بی نظیر را تهیه کرده است و زمانی که وقت ثبت خاطرات شما فرا می ‌رسد، نیکون هر دو قابلیت را ارائه می ‌کند. خریداران در هنگام بررسی قیمت دوربین نیکون D5300 و خرید آن این نکته را مد نظر دارند که دوربین D5300 به لطف دارا بودن تعداد پیکسل بسیار بالا، جزئیات شگفت آور و شفاف، غنی و طبیعی را برای آنها به ارمغان می‌ آورد.

کنار گذاشتن فیلتر Low Pass

فیلتر اپتیکال یا Low Pass که تفکیک‌ پذیری بالایی ندارد در این دوربین استفاده نشده است و این موضوع یکی از برتری های این محصول نسبت به دیگر محصولات است. این سیستم به شکل موفقیت آمیزی عملکرد رندر لنزهای NIKKOR برای استفاده کامل از رزولوشن 24.2 مگاپیکسلی سنسور CMOS فرمت DX را بهبود بخشیده است و جزئیات را با عمق مناسب در اختیار شما قرار می ‌دهد.

تولید رنگ واقعی، نویز کم و سرعت عملکرد: موتور پردازش تصویر EXPEED 4

پردازش تصویر باید سریع و با قدرت باشد که نتیجه ی عکس ها رضایت بخش شود. در این دوربین پتانسیل استفاده کامل از 24.2 مگاپیکسل موثر در کنار شماست. موتور پردازش تصویر مدرن EXPEED 4 محصول این شرکت، عکس‌ ها و فیلم ‌های شما را با کیفیت عالی برایتان به ارمغان می ‌آورد. این سیستم منحصر به فرد از طریق عملیات‌های بی ‌شمار در سرعت شاترهای سریع اجرا می ‌شود تا تصاویری از کیفیت استثنایی ایجاد کند. با به کارگیری این سیستم مدرن، نویز بسیار کم، حتی در تصاویری که در فضای با نور بسیار کم ثبت می‌شوند، در هنگام خرید دوربین نیکون D5300 انتظار می ‌رود.

تکنولوژی خاص و جذاب این دوربین موجب شده تا محدوده حساسیت استاندارد ISO ای بین 100 تا 12800 را به دست آورد و آن را به معادل ISO 25600 (Hi 1)  گسترش دهد، بنابراین می ‌توانید از لرزش دوربین با استفاده از سرعت شاتر پایین در نور کم جلوگیری کنید. این تکنولوژی همچنین دارای قابلیت بازتولید رنگ در تمامی محدوده حساسیت می‌ باشد. حتی با استفاده از تنظیمات ISO بالا، عملکرد نهایی کاهش نویز نیکون، بافت‌های زیبایی را خلق می‌ کند و نویز رنگی را به حداقل می‌ رساند.EXPEED 4  حجم بسیار زیادی داده را با سرعت فوق العاده بالا پردازش می‌ کند، بنابراین با در نظر داشتن این که دوربین تمام کارهای سخت را برای شما انجام می‌ دهد، می‌ توانید از عکسبرداری بدون وقفه لذت ببرید.

مشخصات ظاهری دوربین Nikon D5300

کنترل تصویر منحصر به فرد دوربین Nikon D5300

این دوربین کنترل تصویر شش حالت را برای شما مهیا می ‌کند که این شش حالت شامل استاندارد، خنثی، رنگی، تک رنگ، پرتره و منظره است. در حقیقت دوربین به لطف پیشرفت موتور پردازش تصویر قدرتمند EXPEED 4، تصاویر شفاف‌ تر و زیبا‌تری را برای شما به ارمغان می‌ آورد. شما می ‌توانید میزان وضوح یا کنتراست را به صورت دستی تنظیم کنید و اثرات آن می ‌تواند حتی در طول نمای زنده به کار گرفته شود.

لنز NIKKOR در دوربین نیکون و به همراه آوردن کیفیت تصاویر بی ‌نظیر

یکی دیگر از امتیازات این دوربین در کنار مناسب بودن قیمت، دارا بودن لنز NIKKOR است. در حقیقت شما طیف گسترده ‌ای از لنزهای NIKKOR را برای تصویربرداری خلاقانه‌ ای که می‌ خواهید، در دسترس دارید. سری NIKKOR لنزهایی با قابلیت‌ های هوشمند و بی نظیر را ارائه می‌ دهند و هنگامی که با دوربین‌ های نیکون ترکیب می ‌شوند، تفاوت قابل ملاحظه ‌ای ایجاد و آن ها را به دوربین‌ هایی همچون D5300 با حسگر‌های با رزولوشن بالا تبدیل می ‌کنند.

اتصال و قابلیت ‌های ارتباطی

به کمک این قابلیت شما می توانید لحظات زیبای خود را به سادگی به اشتراک بگذارید. با  Wi-Fi  بهترین عکس‌ها را فقط با طی کردن چند مرحله ساده ارسال کنید. این دوربین دارای Wi-Fi داخلی است. در حقیقت سیستم اشتراک گذاری عکس ها در این دوربین  به گونه ای است که برای هیچ سیم یا لوازم جانبی لازم ندارد، تنها چیزی که شما نیاز دارید دوربین و دستگاه هوشمند شماست.

شما به آسانی تصاویری را که می‌ خواهید می توانید انتخاب کنید و آن ‌ها آماده ارسال به گوشی هوشمند یا تبلت شما خواهند بود. نیازی به مهارت‌ های کامپیوتری ویژه‌ ای نیست. اکنون شما آزاد هستید که آن‌ها را در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و یا دیگر شبکه‌ های اجتماعی به اشتراک بگذارید، چون شما این تصاویر را با دوربین با کیفیت نیکون D5300 ثبت کرده‌ اید، مطمئن باشید که در مدت کمی تصاویر شما مورد توجه قرار خواهند گرفت و لایک ‌های بسیاری جمع آوری می ‌کنند. دوربین نیکون D5300 راه را برای اشتراک گذاری تصاویر در حالی که تازه گرفته شده ‌اند، هموار ساخته است.

دستگاه هوشمند خود را به عنوان مانیتور از راه دور و کنترل از راه دور استفاده کنید

دارا بودن  ویژگی اتصال در این دوربین ها فقط به مشاهده و اشتراک گذاری تصاویر ختم نمی ‌شود این اتصال همچنین می ‌تواند به شما در ثبت تصاویر کمک کند. وظیفه عکاسی از راه دور به شما این امکان را می‌ دهد که شاتر را از فاصله دور کنترل کنید (هنگامی که دوربین  در حالت AF سطح وسیع و یا در حالت AF سطح معمولی تنظیم شده ‌است.)، به علاوه دستگاه هوشمند شما می ‌تواند مانند یک وسیله نمایش زنده تصاویر از راه دور کار کند تا تصویر را ثبت کنید. این قابلیت برای گرفتن عکس گروهی بسیار عالی است.

بهبود تجربه اشتراک شما با سیستم GPS داخلی

بهره‌ گیری از فناوریدر این دوربین طبیعتا  GPS شما را برای خرید و جذب این محصول مشتاق تر می ‌کند. با استفاده از GPS داخلی، تصاویری که از سفرهای خود ثبت می‌ کنید جالب و جالب‌تر می‌شوند، در حال حاضر شما می‌توانید اطلاعات مکانی را (به صورت اطلاعات Exif در تصاویر) ذخیره کنید. تمام این قابلیت‌های جذاب را بدون هیچ لوازم جانبی دیگری در اختیار نخواهید داشت.

اطلاعات مسیر را ثبت کنید

اطلاعاتی مثل عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی، ارتفاع و زمان (گرینویچ) (ساعت هماهنگ جهانی) را با کمک این دوربین می ‌توانید بر روی کارت حافظه ثبت کنید. این عملکرد حتی زمانی که دوربین شما خاموش است قابل استفاده است. تمام این اطلاعات مکان یاب را می‌توان به ViewNX 2 انتقال داد و نقشه بر روی فضای تصویری نیکون (NIKON IMAGE SPACE) نمایش داده می‌شود.

به اشتراک گذاری تصویر و سرویس ذخیره‌ سازی نیکون D5300

به جز نمایش تصاویر شما به وسیله ی ایمیل و شبکه‌ های اجتماعی، شما این امکان را دارید که از فضای کاربری گرافیکی NIKON استفاده کنید. در حقیقت کاربران نیکون جهت ذخیره‌ سازی عکس‌ها حدود ۲۰ گیگابایت را بدون هیچ هزینه ‌ای در اختیار دارند. اپلیکیشن دستگاه هوشمند برای ذخیره‌سازی و مرور داده‌های ثبت شده در این سیستم در دسترس کاربران است.

قابلیت ثبت تصویر به وسیله منظره‌یاب اپتیکال دوربین نیکون D5300

از نگاه کاربران یکی ازمهم ‌ترین دلایل استفاده از یک  D-SLR، منظره‌ یاب اپتیکال آن است که به شما این اجازه را می‌ دهد سوژه مورد نظرتان را را در زمان درست و بدون تاخیر در شرایط نوری مختلف ببینید. با استفاده از قابلیت منظره‌ یاب، می‌ توانید با محکم نگه داشتن دوربین لرزش‌ هایی که تصویربرداری را تحت تاثیر قرار می ‌دهند خنثی کنید. همچنین امکان ردیابی سوژه‌ های متحرک را برای شما فراهم می‌ کند.

فوکوس دقیق دوربین نیکون D5300: فوکوس خودکار با 39 نقطه

معمولا در عکاسی های حرفه ای از سوژه های مختلف عکاسان به فوکوس نیاز زیادی پیدا میکنند زیرا یکی از ارکان مهم در این صنعت است. فوکوس این دوربین با استفاده از 39 نقطه فوکوس، با سرعت فوق العاده ‌ای به ضبط لحظات مختلف، حتی زمانی که سوژه شما در مرکز قاب نیست می ‌پردازد. دوربین نیکون D5300 پوشش فوکوس اتوماتیک و نقاط فوکوس با تراکم بالا از جمله 9 سنسور متقاطع را در قسمت مرکز ارائه می ‌دهد و به شما کمک می ‌کند تا بیشترین موقعیت تمرکز را با انواع گزینه‌ های فوکوس اتوماتیک کنترل کنید. به منظور انطباق با سوژه شما، دوربین D5300 چهار حالت AF منطقه‌ ای ارائه می ‌دهد. شما می ‌توانید محل قرارگیری نقطه فوکوس اتوماتیک خود را در حالت فیلم برداری تعیین کنید.

حالت فوکوس خودکار تک نقطه‌ ای

این حالت از دوربین برای اشیای ثابت مثلا گل‌ ها، حیوانات و پرتره بسیار مناسب است. دقیقا با انتخاب یکی از 39 نقطه فوکوس، عمل فوکوس را انجام دهید.

حالت فوکوس خودکار ناحیه داینامیک

از 39 نقطه فوکوس یکی را به دلخواه انتخاب کنید. در صورتی که سوژه به آرامی نقطه فوکوس انتخاب شده را ترک کند، دوربین طبق اطلاعات از نقاط اطراف فوکوس خواهد کرد. این حالت برای گرفتن سوژه‌ هایی که به سرعت و آرام حرکت می ‌کنند مناسب است. علاوه بر این، این حالت زمانی قابل استفاده است که حالت فوکوس به AF-A یا AF-C تنظیم شده است.

حالت ردیابی 3 بعدی

این حالت به جهت ثبت تصویر از یک سوژه متحرک با کمک تمام 39 نقطه فوکوس، بسیار خوب عمل می کند. زمانی که فوکوس با یک نقطه فوکوس انتخاب شده به دست می‌آید، نقطه فوکوس به صورت خودکار تغییر می‌کند تا سوژه را با توجه به حرکت آن ردیابی کند. استفاده از این قابلیت زمانی ممکن است که حالت فوکوس به AF-A یا AF-C تنظیم شده است.

حالت فوکوس اتوماتیک

این حالت یکی از خالاتی است که این دوربین سوژه اصلی را با استفاده از تمام 39 نقطه فوکوس تشخیص می ‌دهد و به طور خودکار بر روی آن فوکوس می‌کند. این دوربین می‌تواند با استفاده از الگوریتم شناسایی سوژه (سیستم تشخیص صحنه) برای به دست آوردن بهبود وضعیت انسان، تنها پوست انسان را تشخیص دهد.

ثبت لحظات با سرعت 5 فریم بر ثانیه

ثبت لحظه های اکشن و یا صحنه‌های ورزشی یا حتی سوژه‌ های در حال حرکت سریع صحنه هایی هستند که ثبت کردن آن ها لذت بخش می باشد و عکاسان حرفه ای علاقه ی زیادی به ثبت آن ها دارند. دوربین نیکون D5300 می‌تواند به راحتی و به درستی صحنه اکشن را ثبت کند. اجرای سریع با سرعت ۵ فریم بر ثانیه است. شما همچنین می ‌توانید حالت انتشار مداوم کم سرعت را انتخاب کنید.

سیستم تشخیص صحنه با دقت بالا با سنسور RGB 2016 پیکسل برای تحلیل دقیق سوژه

این دوربین خوشبختانه با موقعیت‌ های متفوات و گوناگون تصویربرداری یا روشنایی سازگاری دارد. سنسور RGB فوق العاده دقیق 2016 پیکسل آن اطلاعات روشنایی و رنگی را جمع‌آوری می ‌کند که سیستم شناسایی صحنه‌ های منحصربه فرد Nikon دقیقا آن‌را تحلیل می‌ کند. سپس همه چیز در شات شما برای محاسبه نوردهی دقیق نور در معرض نور، فلاش، فوکوس اتوماتیک و تعادل رنگ سفید استفاده می‌شود که همه قبل از فشردن دکمه شاتر اندازه گیری شده اند.

شناسایی منبع نور دقیق با تعادل خودکار

این دوربین عکاسی به راحتی تراز سفیدی را با استفاده از موتور پردازش جدیدی که دارد انجام می ‌دهد. دوربین از اطلاعات رنگ و روشنایی صحنه‌های ثبت شده توسط شناسایی منبع نور سیستم تشخیص صحنه برای تراز سفیدی خودکار استفاده می‌کند. منبع نور با استفاده از مراجعه به پایگاه داده دوربین شناسایی شده و از آن برای تنظیم وایت بالانس خودکار استفاده می‌شود. به این ترتیب، می‌تواند تراز سفیدی را حتی با منابع نور تعیین کند.

قیمت دوربین نیکون D5300

همه ی این ها قابلیت ها و ویژگی های ظاهری و فنی دوربین نیکون D5300 بود که به طور خلاصه گفته شد، البته ویژگی های دیگری نیز دارد که اگر بخواهیم در مورد همه ی آن ها صحبت کنیم کمی از حوصله خارج است. از آن جایی که قیمت گجت ها با دلار هر روز تغییر می کند در رابطه با این محصول چیزی حدود 15 تا 25 میلیون باید هزینه کرد که این نرخ با توجه به قابلیت های داخلی دوربین تغییر می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید