جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی آسیاب گلوله ای یا بال میل

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
معرفی آسیاب گلوله ای یا بال میل

ساخت انواع آسیاب بال میل خشک و تر در ابعاد و تناژ مختلف برای انواع صنایع از قبیل:

- کارخانه سیمان

- کارخانه سرامیک و کاشی

- انواع پودر های میکرونیزه معدنی

- صنایع شیمیایی

- و غیره..

شرکت ماشین سازی کاویان جم (www.kavianjam.ir)

بال میل چیست؟

آسیاب هایی که در صنایع مختلف برای خردایش مواد به کار برده می‌شوند، همواره انواع مختلفی دارند و با توجه به عملکردی که در خصوص خردایش مواد مختلف از خود نشان می‌دهند به لحاظ کاربردی دسته بندی شده و در انواع مختلف جای می‌گیرند. آسیاب سپراتور، آسیاب فکی، آسیاب چکشی و آسیاب پودری انواع مختلفی از آسیاب ها می‌باشد که در مقالات قبلی به ان ها پرداختیم؛ اما اکنون در این مقاله قصد داریم نوع جدیدی از آسیاب ها را تحت عنوان آسیاب گلوله ای یا بال میل به شما معرفی کنیم.

آسیاب گلوله ای یا بال میل از جمله مدل های مختلف آسیاب است که امروزه در صنایع مختلف شیمیایی، غذایی، دارویی، گیاهی، کشاورزی و ... مورد استفاده کاربران و صنعتگران حوزه های مختلف قرار دارد. از جمله نکات مثبت کاربردی این آسیاب لازم است که به کاربرد آن در خصوص خردایش مواد خشک و مرطوب اشاره کنیم، چرا که با استفاده از بال میل به راحتی می‌توانیم انواع مواد خشک و مرطوب را تا اندازه‌ی دلخواه خرد و آسیاب نماییم و این در حالی است که سایر آسیاب ها چنین قابلیتی نداشته و قابل استفاده برای خردایش مواد خیس و مرطوب نمی‌باشند.

اکنون پس از شرح مختصری از کاربرد و عملکرد آسیاب گلوله یا بال میل بهتر است که کمی هم در خصوص ساختار ظاهری و طراحی های به کار رفته در ساخت این آسیاب بپردازیم. آسیاب بال میل در قالب استوانه های فولادی یا سرامیکی تولید شده و به لحاظ ظاهری بسیار شبیه به سیلندر می باشد. پوشش ظاهری این دستگاه معمولا از جنس غیر فلز و سرامیک می باشد، چرا که با این کار می توان از ایجاد آلودگی های فلزی در داخل دستگاه جلوگیری به عمل آورد.

در خصوص شکل ساختاری و ظاهری این آسیاب باید بگوییم که بال میل ها عموما به صورت افقی نصب شده و غالبا با گلولگه های گردی از جنس فولاد یا سرامیک پر می‌شوند تا مواد را به پودری نرم و با مقیاس های میکرونیزه تبدیل کنند. در این آسیاب گلوله ها با سرعت بسیار زیادی و به وسیله ابزار و قطعات خاص به کار رفته در ساختار بال میل ها، حول یک محور افقی می‌چرخند و منجر به خردایش مواد درون محفظه آسیاب می‌شوند. در واقع حرکت گلوله ها درون بال میل موجب می‌شود که ضربات مختلف و فشارهایی با اندازه متفاوت بر مواد وارد شده و در نتیجه مواد با تحمل ضربات و فشارها شکسته و خرد شوند.

معرفی انواع بال میل ها و کاربرد آن ها در صنایع

همانطور که گفتیم آسیاب گلوله ای یا بال میل از جمله آسیاب هایی است که امروزه در صنایع مختلف به منظور خردایش مواد اولیه گوناگون توسط صنعتگران حوزه های صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آسیاب با توجه به عملکرد خاصی که در زمینه خردایش مواد خیس و مرطوب از خود نشان می‌دهد، از جمله پرکاربردترین آسیاب ها در حوزه صنایع شیمیایی تولید رنگ، مواد سرامیکی و ... به شمار می‌رود؛ اما به طور کلی می‌توان گفت که این آسیاب در اغلب صنایع شیمیایی، غذایی، دارویی، معدنی  و سایر فعالیت های صنعتی قابل استفاده بوده و کاربردی می‌باشد.

بال میل ها با توجه به عملکردی که در خصوص خردایش مواد دارند، در انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به بال میل های صنعتی، افقی و گرد اشاره کرد. در ادامه این بخش از مقاله به منظور شناخت بهتر این آسیاب و چگونگی عملکرد آن در حوزه های صنعتی مختلف به معرفی این سه نوع بال میل  مهم و اصلی  می‌پردازیم.

بال میل صنعتی: بال میل صنعتی نسبت به سایر مدل های این آسیاب دارای ابعاد بزرگتری بوده و لذا برای استفاده از آن همواره به فضای بزرگتر و بیشتری نیاز داریم. از قابلیت های مهم این دستگاه می‌توان به تفاوت سیستم هوای آن ها با سایر بال میل ها اشاره کرد، چرا که سیستم هوا در این مدل از نوع اجباری می‌باشد.

بال میل افقی: این مدل از رایج ترین و پرکاربردترین مدل های آسیاب گلوله ای می‌باشد و از مزایای و قابلیت های مهم این دستگاه می‌توان به تایمر آن اشاره کرد، چرا که با وجود چنین قابلیتی به راحتی می توان خردایش مواد را در دوره های زمانی متفاوت بررسی نمود و لذا بهترین عملکرد دستگاه را در زمان های مختلف به دست آورد.

بال میل گرد: این بال میل غالبا در آزمایشگاه ها کاربرد داشته و لذا در ابعاد و اندازه های کوچک تری طراحی و تولید می‌شود. همچنین گلوله های به کار رفته در این مدل از بال میل ها در اندازه های مختلف استفاده شده و کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

بال میل

بال میل

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید