جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مقایسه سه دستگاه برتر لاغری موضعی 2023

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
مقایسه سه دستگاه برتر لاغری موضعی 2023

چاقی از مشکلات گریبان گیر جامعه امروزی است. به طوری که کمتر کسی را می توان یافت که با این مشکل دست و پنجه نرم نکند. دیابت، مشکلات قلبی عروقی و هزاران بیماری دیگر از چاقی نشات می گیرند. چاقی و داشتن چربی های موضعی آزار دهنده می تواند بر روی اعتماد به نفس فرد تاثیر شگرفی داشته باشد و او را منزوی و از جامعه طرد کند.

امروزه افراد زیادی به دنبال روش مناسب از بین بردن چربی های اضافی میگیرند اما معمولا در کلینیک های مختلف سردرگم می شوند و نمی دانند کدام روش برایشان مناسب تر است. با پیشرفت علم پزشکی و روی کار آمدن روش های جراحی و غیر جراحی برای حذف چربی های زائد، گزینه های زیادی روی میز مراجعان است. اکثر افراد برای در امان ماندن از عوارض و خطرات جراحی ترجیح می دهند روش های غیرجراحی را پیش بگیرند اما باز هم میان انبوهی از پیشنهادات نمی توانند گزینه مناسب را انتخاب کنند.

در اینجا سه دستگاه لاغری موضعی پر طرفدار سال 2023 را برای شما مورد نقد و بررسی قرار می دهیم و شیوه کار هر دستگاه را ذکر خواهیم کرد. همچنین در ادامه هر متن می توانید از عوارض جانبی و طول درمان آگاه شوید و سر انجام با مشورت پزشک، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

CoolSculpting  چیست؟

CoolSculpting  یک روش غیرتهاجمی به منظور کاهش چربی های اضافی بدن است و شامل برش، استفاده از سوزن و یا بیهوشی نمی شود. این روش بر اساس اصل خنک کردن چربی زیر پوست است؛ در طی این خنک سازی، چربی ها از بین میروند و توسط بدن جذب می شوند.

CoolSculpting چقدر هزینه دارد؟

هزینه بر اساس اندازه نادیه درمان، نتیجه مورد نظر، اندازه اپلیکاتور و همچنین مدل زندگی شما تعیین می شود. نوادی کوچکتر به تنهایی، مانند بالای شکم یا چانه، به یک اپلیکاتور کوچکتر نیاز دارند و می تواند هزینه کمتری داشته باشند اما نوادی بزرگتر مانند نادیه تدتانی شکم به اپلیکاتور بزرگتری نیاز دارند و هزینه بیشتری را شامل می شود.

CoolSculpting چگونه کار می کند؟

CoolSculpting از علم کرایولیپولیز نشات می گیرد که از پاسخ سلولی به سرما برای تجزیه بافت چربی استفاده می کند. با استخراج انرژی از لایه‌های چربی، این فرآیند باعث می‌شود سلول‌های چربی به تدریج بمیرند در حالی که اعصاب، ماهیچه‌ها و سایر بافت‌های اطراف بی‌تأثیر باقی می‌مانند. طی ماه‌های پس از درمان، سلول‌های چربی هضم شده به سیستم لنفاوی فرستاده می‌شوند تا به عنوان زباله فیلتر شوند.

شیوه انجام CoolSculpting:

یک پزشک یا فرد متخصص آموزش دیده این روش را با استفاده از یک دستگاه دستی انجام می دهد. این دستگاه دارای اپلیکاتورهایی است که ظاهری شبیه به نازل یک جاروبرقی دارد. در طول درمان، پزشک یک پد ژل و اپلیکاتور را روی ناحیه مورد نظر اعمال می کند. اپلیکاتور خنکی کنترل شده را به چربی ناحیه مورد نظر ارائه می دهد. سپس پزشک دستگاه را روی پوست شما حرکت می‌دهد و همزمان فناوری مکش و خنک‌کننده را به ناحیه مورد نظر اعمال می‌کند. برخی از دفاتر دارای چندین دستگاه هستند که به آنها امکان می دهد چندین منطقه هدف را در یک جلسه درمان کنند.

معمولاً در طول فرآیند احساس کشیدن و نیشگون گرفتن را تجربه می کنید؛ اما به طور کلی این روش حداقل درد را به شما منتقل خواهد کرد. پزشک معمولاً بلافاصله پس از درمان، نواحی تحت درمان را ماساژ می دهد تا بافت عمیق یخ زده را از بین ببرد. این کار به بدن شما کمک می کند تا سلول های چربی تخریب شده را جذب کند. برخی از افراد شکایت دارند که این ماساژ کمی ناراحت کننده است. هر جلسه درمان ممکن است بین یک تا سه ساعت طول بکشد. افراد در طول این عمل اغلب به موسیقی گوش می دهند، مطالعه می کنند یا حتی با کامپیوتر کار می کنند.

مناطق مورد نظر برای CoolSculpting

CoolSculpting ممکن است برای کاهش چربی در مناطق زیر استفاده شود:

- بالا و پایین شکم

- سطح داخلی و خارجی ران

- پهلوها

- بازوها

- چانه

- چربی سوتین و پشت

- زیر باسن

عوارض جانبی کول اسکالپتینگ:

CoolSculpting در سال 2012 توسط FDA تایید شد و در اصل به عنوان لیپولیز با کمک سرما برای شکم و پهلو بود. از آن زمان، FDA این روش را برای چندین ناحیه بدن نامناسب اعلام کرده است. اثربخشی و ایمنی توسط FDA بر اساس آزمایشات بالینی تایید شده است. هیچ عارضه جانبی جدی در طول کارآزمایی های بالینی گزارش نشد. مطالعه‌ای در سال 2009 نشان می‌دهد که کرایولیپولیز باعث افزایش سطح چربی در جریان خون نمی‌شود و آسیب قابل‌توجهی به کبد نشان نمی‌دهد. به عنوان یک روش غیر تهاجمی، CoolSculpting نسبتاً ایمن است. عوارض جانبی رایج در طول عمل عبارتند از:

- احساس سرمای شدید

- مور مور

- نیش زدن

- کشیدن

- گرفتگی

همه اینها باید پس از بی حس شدن ناحیه درمان فروکش کنند. پس از درمان ممکن است عوارض جانبی موقتی را تجربه کنید که معمولاً در چند روز آینده از بین می روند. این عوارض جانبی عبارتند از:

- سرخی

- تورم

- کبودی

- گرفتگی

- حساسیت پوست

مانند هر اقدام پزشکی دیگری، باید قبل از انجام کول اسکالپتینگ از پزشک مشورت بگیرید و تمامی ابعاد آن را بررسی کنید. همچنین در صورت ابتلا به بیماری رینود یا حساسیت شدید به دمای سرد، باید در مورد خطرات و مزایای این روش مشاوره بگیرید.

بعد از CoolSculpting چه انتظاری باید داشت

دوران نقاهت CoolSculpting بسیار کم است. اکثر افراد می توانند بلافاصله پس از کول اسکالپتینگ فعالیت عادی روزانه خود را از سر بگیرند. در برخی موارد، قرمزی یا درد جزئی ممکن است در ناحیه تحت درمان ایجاد شود، اما همه عوارض جانبی جزئی معمولاً در عرض چند هفته فروکش می‌کنند. نتایج در نواحی تحت درمان ممکن است در عرض سه هفته پس از عمل قابل مشاهده باشد. نتایج معمولا پس از دو یا سه ماه به دست می‌آیند و فرآیند تخلیه چربی تا شش ماه پس از درمان اولیه ادامه می‌یابد. افراد در نواحی خاصی از بدن ممکن است به بیش از یک درمان نیاز داشته باشند. بر اساس تحقیقات CoolSculpting، 79 درصد از افراد تفاوت مثبتی در نحوه تناسب لباس‌هایشان پس از CoolSculpting گزارش کردند.

CoolSculpting به نواحی خاصی از بدن می پردازد، بنابراین درمان بیشتر معمولاً تنها در صورتی ضروری است که بخواهید ناحیه دیگری را هدف قرار دهید. CoolSculpting چاقی را درمان نمی کند و نباید جایگزین سبک زندگی سالم شود. ادامه رژیم غذایی سالم و ورزش منظم برای حفظ نتایج بسیار مهم است.

آیا کول اسکالپتینگ با کرایولیپولیز تفاوت دارد؟

کرایولیپولیز که معمولاً توسط بیماران به عنوان "CoolSculpting" شناخته می شود، از دمای سرد برای تجزیه سلول های چربی استفاده می کند. سلول‌های چربی بر خلاف انواع دیگر سلول‌ها در برابر سرما حساس هستند. کرایولیپولیز یکی از محبوب ترین روش های کاهش چربی غیر جراحی است که بیش از صد ها هزار بار در سراسر جهان انجام شده است. بیماران مبتلا به بیماری‌های مرتبط با سرماخوردگی، مانند کرایوگلوبولینمی، کهیر سرد و هموگلوبولینوری سرد حمله‌ای نباید کرایولیپولیز داشته باشند. بیمارانی که پوست شل با رنگدانه های ضعیف دارند نیز ممکن است کاندیدای مناسبی برای این عمل نباشند. سلول های چربی آسیب دیده به تدریج توسط بدن طی چهار تا شش ماه از بین می روند. در طول این مدت، اندازه برآمدگی چربی با کاهش متوسط چربی حدود 20 درصد کاهش می یابد.

لیپولیز با فرکانس رادیویی چیست؟

لیپولیز با فرکانس رادیویی روشی است که از فرکانس رادیویی برای گرم کردن چربی استفاده می‌کند. در این روش فرد با دستگاه تماس فیزیک ندارد. اپلیکاتور از فاصله یک سانتی متری از پوست گرم می شود. سلول های چربی ترجیحاً بدون تأثیر بر سایر سلول های پوست یا سایر ساختارها گرم می شوند. یک نوع رایج لیپولیز با فرکانس رادیویی Vanquish است. بیمارانی که مایل به کاهش برآمدگی چربی موضعی هستند و این چربی ها به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده اند می توانند از لیپولیز با فرکانس رادیویی بهره ببرند.

لیپولیز با فرکانس رادیویی چگونه انجام می شود؟

این نوع از لیپولیز یا به اصطلاح RF، بدون بیهوشی انجام می شود؛ درمان تقریباً سی دقیقه طول می کشد و یک بار در هفته به مدت چهار هفته یا همانطور که در طول ارزیابی مشخص می شود تکرار می شود. کسانی که در بیش از یک نقطه برآمدگی دارند می توانند برای تمامی نقاط البته با صلاحدید پزشک، از RF استفاده کنند. لیپولیز با فرکانس رادیویی معمولا عوارض جانبی خاصی ندارد و گاها ممکن است فرد کمی دچار اریتم شود.

اولتراسونیک کویتیشن، راه سوم حذف چربی ها:

اولتراسونیک یا اولتراسوند کاویتاسیون استفاده از فناوری اولتراسوند برای تجزیه سلول های چربی زیر پوست است. این روش نیز از جمله روش های غیرتهاجمی به شمار می رود. کویتیشن شامل اعمال فشار بر سلول های چربی از طریق ارتعاشات اولتراسونیک است. فشار آنقدر زیاد است که سلول های چربی را به شکل مایع تجزیه می کند. سپس بدن می تواند آن را به عنوان مواد زائد از طریق ادرار دفع کند. سلول های چربی شکسته شده از بدن به کبد می روند و در آنجا به عنوان مواد زائد دفع می شوند. این روش درمانی همراه با سایر برنامه های کاهش وزن برای کمک به خلاص شدن از شر چربی های اضافی استفاده می شود. این یک روش ارجح نسبت به سایر روش های تهاجمی برای از بین بردن چربی بدن است. توجه به این نکته مهم است که اگر رژیم غذایی پرکالری داشته باشید، وزن شما ممکن است بازگردد.

کویتیشن چگونه باعث لاغری می شود؟

کاویتاسیون اولتراسونیک با استفاده از فرکانس های رادیویی و امواج اولتراسونیک با فرکانس پایین بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. این امواج حباب هایی را در اطراف رسوبات چربی زیر پوست تشکیل می دهند. سپس حباب ها می ترکند و رسوبات چربی را به سیستم های بینابینی و لنفاوی که در آن تخلیه می شوند می شکند. رسوبات چربی به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد تبدیل می شود. گلیسرول سپس توسط بدن مورد استفاده مجدد قرار می گیرد در حالی که اسیدهای چرب آزاد به کبد می روند و به عنوان مواد زائد دفع می شوند.

هر جلسه کویتیشن چقدر طول می کشد؟

از آنجایی که این روش بر اساس نیازهای فرد می تواند متفاوت باشد؛ ممکن است بیماران جلسات متفاوتی از لحاظ زمانی داشته باشند. با این حال، درمان استاندارد باید در یک تا سه جلسه با دو هفته بین هر جلسه بسته به نوع درمان تکمیل شود. هر جلسه حدود 45 تا 75 دقیقه است. حدود 6 تا 12 هفته طول می کشد تا نتایج کاویتاسیون اولتراسونیک را مشاهده کنید.

کدام قسمت های بدن برای کاویتاسیون اولتراسونیک بهتر است؟

کاویتاسیون اولتراسونیک در قسمت هایی با چربی موضعی بهترین کار را دارد. چنین نواحی شامل شکم، پهلو، ران، باسن و بازوها می شود. این روش را نمی توان در قسمت های بدن مانند سر، گردن و سایر نواحی استخوانی بدن انجام داد. کاویتاسیون اولتراسونیک رسوبات چربی بدن را کاهش می دهد که خلاص شدن از شر آنها با ورزش به تنهایی دشوار است. با این حال، این روش به تنهایی برای درمان کاهش وزن قابل استفاده نیست. کاویتاسیون اولتراسونیک برای کاهش سلولیت و چربی چربی بهترین است. این روش باعث بهبود فرم و کانتور بدن و کاهش دور شکم و ... می شود.

لیپولیز تزریقی چیست؟

لیپولیز تزریقی از نظر شیمیایی تعداد سلول های چربی را در اطراف محل تزریق کاهش می دهد. این ماده شیمیایی به نام اسید دئوکسی کولیک منجر به از هم گسیختگی سلول های چربی و مرگ می شود. از تفاوت این روش با سایر روش های ذکر شده در بالا می تواند به اثربخشی آن برای رفع چربی چانه یا به اصطلاح رفع مشکل چانه دوتایی اشاره کرد. این روش را می توان تحت بی حسی موضعی انجام داد. پس از تزریق بی حسی موضعی، مقدار دقیقی از دارو به صورت شبکه ای تزریق می شود که از قبل روی پوست زیر چانه مشخص شده است. این دارو به عنوان یک درمان منفرد تزریق می شود.

اکثر بیماران حداقل دو درمان با فاصله چهار تا شش هفته از هم دارند که مدت زمان معمول تورم است. بیماران می توانند تا 6 درمان برای ناحیه زیر چانه انجام دهند. جراح پلاستیک شما می تواند طرحی را ایجاد کند که به بهترین وجه مناسب آناتومی فردی شما باشد. در طول دوره تورم، ناحیه می‌تواند پرتر از قبل از درمان به نظر برسد، اما از آنجایی که سلول‌های چربی مختل می‌شوند و التهاب فروکش می‌کند، اکثر بیماران 6 تا 8 هفته پس از درمان نتایج را مشاهده می‌کنند. در صورتی که بیمار وزن اضافه نکند؛ نتایج طولانی مدت خواهد بود. عوارض ناشایع شامل آسیب عصبی است که می تواند منجر به لبخند ناهموار شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید