جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مهمترین مواردی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید بدانند!

author منتشر کننده
نظرات (1) 3 0
مهمترین مواردی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید بدانند!

در این مقاله قصد داریم در مورد مهمترین موضوعاتی که دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی با آن مواجه هستند یعنی، پروپوزال و مقاله صحبت کنیم. سایت مهارت مهندسی در کنار سایت هایی مثل فرادرس، فرانش و غیره، بستری بسیار مناسب را برای آموزش نوشتن پروپوزال و آموزش مقاله نویسی فراهم کرده است. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش متلب به عنوان یک مهارت مهندسی لازم و ضروری

در اغلب علوم مهندسی و پایه در علوم تجربی معمولاً داده‌های بسیار بزرگ یا بسیار کوچک وجود دارد که هم از نظر تعداد و هم از نظر محاسبات بسیار سخت و پیچیده هستند. از این رو انجام دادن محاسبات آنها با استفاده از دست و قلم بسیار اشتباه و احتمال خطا در آن نیز بسیار بالا است. پس چه کار باید کرد؟

توصیه ما استفاده کردن از نرم‌افزارهای ریاضی است. شما با استفاده کردن از نرم افزارهای ریاضی و توابع آماده ای که در آن فراهم شده است می‌توانید صرفاً با چند دستور کدنویسی بسیار ساده، محاسبات بسیار بزرگ و پیچیده را هم از لحاظ عددی، هم از لحاظ جبری و هم از لحاظ نموداری حل کرده و خروجی آن را داشته باشید. یکی از این نرم افزارها که بسیار کاربردی است که در اغلب دانشگاه‌های کشور به عنوان نرم افزار ریاضی آموزش داده می شود نرم افزار متلب است. این نرم افزار با داشتن توابع کتابخانه ای و آماده و از پیش نوشته شده برای اغلب دانشجویان علوم مهندسی و پایه می تواند یک گزینه مناسب برای محاسبات عددی باشد.

آموزش نوشتن پروپوزال به صورت آنلاین و کاربردی

آموزش مقاله نویسی برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی

بدون شک یکی از روش های ارتقاء سطح علمی برای دانشجویان و استادان رشته های مختلف،  نگارش مقاله و ارسال آنها به کنفرانس ها و ژورنال های معتبر است. اگر مقاله ای در ژورنال ها و کنفرانس های معتبر پذیرفته شود، به عنوان یک رزومه قوی و علمی می‌تواند در آینده دانشجویان و استادان نقش عمده ای را بازی کند. از این رو نوشتن مقاله و آموزش مقاله نویسی می تواند به عنوان یکی از گزینه‌های مهم برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی مطرح شود.

اغلب اساتید دانشگاه‌ها به دانشجویان خود در دوره کارشناسی ارشد و دکترا توصیه می‌کنند که با انتشار چند مقاله از پایان نامه ای که در حال نگارش و تحقیق روی آن هستند، سطح علمی و پژوهشی خود را بالا ببرند. چرا که نوشتن یک مقاله  و البته اکسپت آن در ژورنال ها و کنفرانس های معتبر، می‌تواند به عنوان یک رزومه قوی و  به عنوان یک تجربه پژوهشی بسیار مناسب در آینده شغلی و تحصیلی افراد تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

دانشجویان با نگارش مقاله می توانند در نمره پایان نامه خود نیز  ارتقا داشته باشند. اساتید با نوشتن مقالات و آموزش مقاله نویسی می تواند درجه و مرتبه علمی خود را بالاتر ببرند. قاعدتا با افزایش مرتبه علمی برای استادان، حقوق و مزایای آن ها نیز به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت. مهمترین قسمت یک مقاله پروپوزال است. از این رو باید با آموزش نوشتن پروپوزال، این توانایی را در دانشجویان تقویت کرد.

آموزش نوشتن پروپوزال به صورت آنلاین و کاربردی

آموزش نوشتن پروپوزال به صورت آنلاین و کاربردی

مهارت مهندسی

دیگر گذشت زمانی که صرف داشتن یک مدرک، فرد می توانست آینده شغلی خود را تضمین کند. امروزه  به خاطر افزایش جمعیت دانشجویان و به خاطر تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی،  فقط داشتن یک مدرک مهندسی نمی تواند عاملی برای تضمین شغل در آینده باشد. از این رو و مهندسان عزیز باید علاوه بر اینکه از لحاظ علمی و سطح خود را ارتقا می دهند، حتماً مهارت مهندسی را در خود تقویت کنند.

منظور از مهارت مهندسی، هر مهارتی است که با آن می توانند از دیگر افراد متمایز شوند. نرم افزارهای زیادی برای هر رشته مهندسی و علوم پایه وجود دارد که یادگیری آنها می‌تواند حقیقتاً تضمین کننده آینده آنها  باشد. به عنوان مثال  برای مهندسین عمران یادگیری نرم افزار اتوکد به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین نرم افزارها حقیقتاً می تواند عاملی برای تضمین شغل آنها باشد. چرا که این نرم افزار در پروژه های مهندسی ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به عنوان یک مهارت مهندسی در نظر گرفته شود. اگر مهندس عمرانی بتواند به طور کامل و جامع بر این نرم افزار مسلط باشد، به راحتی می تواند پروژه های مختلف را تحلیل و پیاده سازی کند.

آموزش نرم افزار flow 3d

در مهندسی سیالات نیز یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی که به دانشجویان و اساتید در حل مسائل و پژوهش ها کمک شایانی می کند، نرم افزار flow 3d است. این نرم افزار می تواند داده های بسیار زیادی را تحلیل و پردازش کند و از این رو اغلب اساتید و دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، استفاده از این نرم افزار را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

آموزش نوشتن پروپوزال به صورت آنلاین و کاربردی

آموزش نوشتن پروپوزال به صورت آنلاین و کاربردی

آموزش نوشتن پروپوزال برای مقاطع تحصیلات تکمیلی

به راستی می‌توان گفت کل دوره تحصیلات تکمیلی چه فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و چه دکترا، در پایان نامه و همان تز خلاصه می‌شود. یعنی یک دانشجوی کارشناسی ارشد با پایان نامه ای که  ارائه می دهد صلاحیت علمی خود را نشان می دهد. اصلی ترین موضوع در نوشتن پایان نامه آموزش نوشتن پروپوزال است. پروپوزال خوب یعنی پایان نامه خوب و متاسفانه پروپوزال بدو مبهم، یعنی یک پایان نامه سطح پایین. از این رو نوشتن پروپوزال می‌تواند مهمترین قسمت دوره کارشناسی ارشد یا دکترای یک دانشجو باشد. پروپوزال نوشتن قواعد و قوانین خاص، اما بسیار ساده ای دارد. الگو و نقشه راهی است که با آن می توان پایان نامه فرد را به صورت خلاصه و در یک نگاه مورد بررسی قرار داد. عمدتاً نوشتن پروپوزال شاید در ابتدا وقت زیادی بگیرد، اما می‌تواند در روند نگارش پایان نامه تاثیر بسیار خوبی ایجاد کند.

اگر در نوشتن پروپوزال دچار مشکل هستید، نگران نباشید. ما در موسسه مهارت مهندسی، آموزش نوشتن پروپوزال را در دستور کار قرار داده ایم. شما با استفاده از دوره های آموزش نوشتن پروپوزال که در سایت ما وجود دارد، به راحتی می توانید پروپوزال مد نظر خود را نگارش کنید. با آموزش نوشتن پروپوزال، تمام فنون لازم را برای ایندکار یاد خواهید گرفت. آموزش نوشتن پروپوزال ارائه شده توسط شرکت ما در مقایسه با دیگر دوره های آموزش نوشتن پروپوزال مزایای زیادی دارد. جامع ترین آموزش های نوین و کاربردی  از جمله آموزش نوشتن پروپوزال در سایت ما به نشانی https://engskill.ir/ موجود است.

گروه مهارت مهندسی با هدف توسعه هرچه بیشتر آموزش های کاربردی که مرتبط با تحصیلات عالی و دانشگاهی باشد ایجاد شده است هدف مهارت مهندسی ارتقای سطح دانش و توانایی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار است.

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. این مطالب واقعا به درد دانشجوها میخوره. با اینکه رشتم مهندسی نیست ولی مطلب تون را دوست داشتم. مطالب مربوط به نحوه موفقیت تحصیلی هم می تواند جالب باشد.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید