جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پنج درمان خانگی برای لیفت سینه پس از بارداری

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
پنج درمان خانگی برای لیفت سینه پس از بارداری

پس از تجربه شیرین مادر شدن و گذراندن دوران بارداری و شیردهی، برخی از خانم ها با چالش جدیدی مواجه خواهند شد. برخی از خانم ها با شکایت افتادگی سینه و خالی شدن حجم سینه به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند و می خواهند تحت جراحی زیبایی سینه قرار بگیرند. برای برخی این جراحی ها ناخوشایند است و تمایل ندارند مجدد بیهوشی و سایر عوارض جراحی را به جان بخرند.

از سوی دیگر اعتماد به نفس مادران کاسته می شود و می خواهند باز هم همان خانم جوان و زیبایی باشند که قبل از بارداری بودند. گران بودن جراحی های زیبایی، ریسک و خطرات جراحی، مطمئن نبودن از گرفتن نتیجه دلخواه، .... همه و همه از عواملی هستند که ممکن است مادران را از لیفت سینه یا ماستوپکسی منصرف کند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و می خواهید به جای مراجعه به کلینیک ها و صرف هزینه بالا، از درمان های خانگی برای بهبود افتادگی سینه استفاده کنید؛ این مطلب را تا انتها بخوانید.

بافت پستان:

همه ما پستان ها را به عنوان ساختارهای تولید کننده شیر می شناسیم؛ در نتیجه، قاعدتا در این ساختار می بایست غددی که تولید کننده شیر هستند ببینیم. پستان ها بر روی عضلات سینه ای قرار گرفتند و روی قفسه سینه آویزان هستند. پستان ها به کمک رباط ها و عضلات در جای خود نسبتا ثابت هستند و این رباط ها از افتادگی سینه جلوگیری می کنند. ساختار سینه را می توان به طور خلاصه به دو قسمت تقسیم بندی کرد:

- اپی تلیال که همان سیستم تولید کننده شیر است.

- ساختاری که همان سیستم بافت چربی و رباط هاییست که وظیفه حمایت و محافظت از ساختار سینه را بر عهده دارد.

جالب است بدانید که بخش اپی تلیال از چیزی حدود 15 الی 25 لوب تشکیل شده است که همانند گلبرگ هایی در اطراف بخش مرکزی سینه قرار گرفته اند. هر کدام از این لوب ها از لوبول هایی تشکیل شده اند که به خوشه های انگور شبیه اند. حال در مرحله آخر، تمام این لوبول ها به ده ها پیاز کوچک تقسیم بندی می شوند که تولید کننده شیر هستند. لوب ها از طریق شبکه ای از مجاری در سینه، به نام سینوس شیری، شیر را به نوک پستان می رسانند. از نمای خارجی، دایره تیره رنگی که در اطراف نوک سینه می بینید؛ آرئول نام دارد.

حال به بررسی بخش ساختاری سینه می پردازیم؛ شاید برایتان عجیب باشد اما هیچ بافت عضلانی ای در این بخش وجود ندارد و غالبا از بافت چربی تشکیل شده است. همان طور که گفته شد؛ ماهیچه های این ناحیه که در علم پزشکی به عنوان Pectoralis شناخته می شوند در زیر و پشت سینه ها قرار می گیرند. سوتین طبیعی بدن انسان از این عضلات و رباطی به نام رباط کوپر تشکیل شده است که ساختار و شکل سینه را حفظ می کند و وزن سینه ها را تحمل می کند.

پنج درمان خانگی برای لیفت سینه پس از بارداری:

- ورزش خانگی

اگر برای باشگاه فرصت ندارید و یا نمی خواهید برای مربی و کلاس های ورزشی هزینه کنید؛ می توانید با انجام دادن حرکات زیر از افتادگی سینه پیشگیری کنید. این حرکات به سادگی قابل انجام هستند و برای اطمینان باز درست انجام دادن آن ها می توانید از یوتیوب آموزش های لازم را ببینید. بافت پستان عمدتا از چربی تشکیل شده؛ به همین دلیل ورزش کردن تاثیر چندانی بر روی خود سینه ها نخواهد داشت.

دلیل اینکه ما شما را تشویق به انجام فعالیت های ورزشی می کنیم؛ تقویت عضلات زیر سینه هستند که می توانند با قوی تر شدن، سینه ها را بهتر نگه دارند و ظاهری زیباتر به نمایش بگذارند. تمرینات مختلف قفسه سینه نه تنها برای افزایش قدرت عضلانی بلکه برای اصلاح حالت بدن نیز کاربرد دارند:

- pushups

- swimming

- bench press

- arm curls

رژیم غذایی

مهم ترین توصیه جراحان زیبایی به کسانی که قصد انجام جراحی زیبایی دارند و یا حتی جراحی را انجام داده اند؛ اصلاح سبک زندگی و در پیش گرفتن رژیم غذایی مناسب است. بسیار مهم است که قبل از هرگونه جراحی زیبایی، ثبات وزن داشته باشید و دچار افزایش و کاهش شدید وزن نشوید. از سوی دیگر داشتن رژیم غذایی سالم بعد از جراحی، علاوه بر رساندن مواد مغذی می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند و نتایج جراحی زیبایی را بهتر و ماندگار تر کند.

حالت بدن

با صاف نگه داشتن کمر و عقب نگه داشتن شانه ها، وزن به صورت مساوی پخش می شود و با این کار می توانید از سینه هایتان در برابر افتادگی محافظت کنید. اگر به دنبال تمریناتی برای اصلاح غوز هستید؛ می توانید با سرچ در گوگل یا یوتیوب تمرینات ورزشی متناسب را پیدا کنید.

حمایت سینه ها

نپوشیدن سوتین یا استفاده از سوتین های نامناسب بزرگترین خیانت به سینه هایتان است. حتی با وجود رباط های نگهدارنده پستان، باز هم شما موظف به پوشیدن سوتین هستید؛ حتی اگر دلخواه شما نباشد و به نظرتان آزار دهنده بیاید. نقش حمایت از سینه ها حتی در دوران بعد از جراحی هم قابل توجه است. پس از جراحی های زیبایی سینه، جراح از شما می خواهد تا از سوتین های فشاری استفاده کنید. استفاده از این نوع لباس های فشاری برای کاهش تورم و بهبودی سریع تر و البته دستیابی به نتایج بهتر، ضروری است.

سینه ها اگر با سوتین مناسب حمایت نشوند؛ در فعالیت های روزمره دچار آسیب و در نهایت افتادگی می شوند.فعالیت های فیزیکی و حرکت و ضربه به سینه ها از یک سمت و گرانش زمین از سمت دیگر، موجب شل شدن سینه ها و افتادگی آن ها خواهد شد اما با استفاده از سوتین مناسب به طوری که کاپ سوتین به خوبی پستان ها را کاور کند می تواند افتادگی سینه را به تاخیر بیندازد.

بهترین روش رفع افتادگی سینه پس از زایمان:

پستان ها توسط رباط های کوپر به ماهیچه ها متصل می شوند. این رباط ها مانند نوارهای لاستیکی بزرگی هستند که سینه را در موقعیت خود نگه می دارند. سه ماهه اول بارداری کشش این رباط ها را به همراه دارد چرا که این بازه زمانی، بازه بزرگ شدن و سنگین شدن پستان هاست. همین کشش و از سوی دیگر افزایش وزن مادر، به رباط های کوپر فشاری را وارد می کند که موجب شل شدگی پستان ها بعد از دوران بارداری خواهد شد. به هنگام ورود شیر به مجاری پستان، پستان ها سنگین تر می شوند و فشار بیشتری به رباط ها وارد می شود که همین فشار می تواند منجر به افتادگی سینه شود

- هیدراته کردن سینه ها و مرطوب نگه داشتن پوست پستان ها، اولین کار و ساده ترین کاری است که می توانید جهت رفع افتادگی سینه انجام دهید. سینه های خود را با استفاده از یک اسکراب ملایم بدن یا لوفا به آرامی لایه برداری کنید تا گردش خون در آن ناحیه افزایش یابد. لایه برداری و مرطوب کردن پوست می تواند به بازگرداندن خاصیت ارتجاعی و خشکی پوست کمک کند که ممکن است در نتیجه کشش ایجاد شود.

- حالت خمیده در دوران شیردهی، بدترین حالتی است که می توانید انتخاب کنید! چنین وضعیتی برای شیردهی می تواند تأثیر منفی بر سینه های شما داشته باشد و آنها را آویزان کند. برای شیردهی از وضعیت مناسبی پیروی کنید و از یک بالش شیردهی یا هر تکیه گاه دیگری برای بالا بردن نوزاد تا سطح سینه خود استفاده کنید. همچنین در هنگام شیردهی، شانه ها، کمر و ستون فقرات خود را صاف نگه دارید.

در ایران، کلینیک های شیردهی تاسیس شده است که به مادران اصول صحیح شیردهی و حالت صحیح قرار گرفتن مادر و فرزند آموزش داده می شود. اگر از شیوه درست شیردهی اطلاع ندارید می توانید با مراجعه به این کلینیک ها آموزش کافی ببینید. توجه داشته باشید که نحوه درست شیردهی، می تواند روی تغذیه و رشد و نمو کودک شما نیز تاثیرگذار باشد.

- راه سوم برای پیشگیری از افتادگی سینه کاهش مصرف چربی های حیوانی و مواد آسیب رسان مانند سیگار است. سیگار می تواند روند پیری پوست را تسریع کند. سیگار کشیدن می تواند باعث شود بافت ها استحکام خود را از دست بدهند و بافت سینه هم از این قاعده مستثنی نیست. یکی از دلایل افتادگی سینه، استفاده نکردن از مواد مغذی جهت حفظ طراوت پوست بدن است. پیشنهاد می شود با استفاده از مکمل های E و C پوست را با نشاط نگه دارید.

- دوش آب گرم یا ماساژ داغ باعث بهبود گردش خون می شود. از سوی دیگر، اعتقاد بر این است که دوش آب سرد یا ماساژ باعث بهبود رنگ پوست می شود. در حین دوش گرفتن، تعویض آب سرد و گرم و ماساژ سینه‌ها بعد از حمام می‌تواند از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کرده و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود بخشد. یک نکته حرفه ای این است که دوش خود را با آب سرد تمام کنید زیرا اعتقاد بر این است که به سفت شدن سینه ها کمک می کند. نکته طلایی پیشنهادی ما به شما از شیر گرفتن فرزندتان آن هم با سرعت آرام و به تدریج است. این کار می تواند شما را از افتادگی سینه دور نگه دارد.

- از غذاهای غنی از پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم استفاده کنید تا در دوران بارداری تغذیه کافی و مناسب داشته باشید. تغذیه مناسب در دوران بارداری می تواند به حفظ سلامت پوست و بافت سینه کمک کند. خوردن غذاهای غنی از ویتامین E مانند سبزیجات سبز برگ، مغزها و دانه ها و غذاهای غنی از ویتامین B مانند تخم مرغ، مرغ و ماهی نیز می تواند رنگ پوست را بهبود بخشد.

- بعد از زایمان به تدریج وزن کم کنید و کارها را آهسته پیش ببرید. کاهش وزن سریع می تواند منجر به افتادگی سینه شود. سعی کنید وزن خود را به طور پیوسته کاهش دهید تا به پوست خود فرصت سازگاری با تغییرات بدن بدهید.

- پیروی از یک برنامه ورزشی در دوران بارداری و بعد از آن می تواند به جلوگیری از افتادگی سینه ها کمک کند. در دوران بارداری با تمرینات قدرتی و وزنی ساده و کم سطح شروع کنید. پس از زایمان به مدت 6 هفته باید صبر کنید. ورزش های تقویتی و تقویت کننده بعد از زایمان می تواند به جلوگیری از افتادگی سینه ها کمک کند. در حین ورزش از سینه بند ورزشی حمایتی استفاده کنید تا حمایت بیشتری از سینه های خود داشته باشید.

جراحی لیفت سینه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می خواهید تغییرات زیر را در سینه هایتان اعمال کنید؛ می توانید از جراحی لیفت سینه استفاده کنید:

- با لیفت سینه، پستان ها در مکانی بالاتر از قبل روی قفسه سینه قرار می گیرند.

- ماستوپکسی می تواند سینه های شما را متقارن کند.

- به لطف جراحی لیفت سینه، می توانید آرئول ها را تغییر مکان دهید. آرئول همان ناحیه تیره رنگ اطراف نوک پستان است که در این جراحی می تواند در مکان ایده آل خود قرار بگیرد.

- پوست اضافی سینه که به علل گوناگون ممکن است کشیده شده باشد را می توانید از بین ببرید.

- ماستوپکسی می تواند سینه های شما را گردتر کند.

- جراحی زیبایی لیفت سینه می تواند با سفت کردن بافت سینه، موجب حمایت بیشتر از نوک سینه شود.

متاسفانه جراحی لیفت سینه نمی تواند به تنهایی سایز سینه را تغییر دهد و آن را کوچک یا بزرگ کند اما با در جریان قرار دادن جراح و تقاضای تغییر سایز، این جراحی با سایر جراحی زیبایی دیگر که مربوط به تغییر سایز سینه هستند، ترکیب خواهد شد و شما در طی یک جراحی نه تنها سینه های خود را لیفت می کنید بلکه به سایز دلخواه خود دست پیدا می کنید.

درمان خانگی یا جراحی لیفت سینه:

اگر به دنبال تغییرات چشمگیر هستید و می خواهید همزمان با لیفت سینه، سایز سینه هایتان را نیز افزایش دهید؛ تنها گزینه پیش روی شما جراحی لیفت سینه است. اگر نمی خواهید ریسک جراحی زیبایی را بپذیرید و به دنبال راه های ساده برای بهتر کردن افتادگی سینه هستید و تغییر بزرگی انتظار ندارید؛ می توانید از درمان های خانگی ذکر شده بهره ببرید. توجه کنید که فارغ از بحث زیبایی؛ داشتن سبک زندگی درست، استفاده از مواد مغذی به میزان لازم، رعایت اصول شیردهی و قرار گیری نوزاد در زاویه درست لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید