جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گلکسی s20، جدیدترین محصول سامسونگ در رویداد آنپکد

author منتشر کننده
نظرات (1) 3 0
گلکسی s20، جدیدترین محصول سامسونگ در رویداد آنپکد

همانطور که چند روز تا رویداد آنپکد سامسونگ (22 بهمن) باقی مانده است، شرکت سامسونگ سعی دارد جدیدترین گوشی خود از نوع گلکسی را با عنوان S20 وارد بازار کند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تمامی ما گمان می کردیم سامسونگ نسخه بعدی گلکسی را S11 معرفی خواهد کرد. اما در خبرگذاری ها اعلام شد که سامسونگ همانند الگوسازی هواوی قصد دارد نسخه بعدی گلکسی را از S10 به S20 منتقل نماید و از نام S11 استفاده نکند. همچنین این رویداد خبر از رونمایی گوشی پوکو X2 می‌دهد که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

گوشی هوشمند گلکسی S20

مشخصات فنی گوشی هوشمند گلکسی S20

از آنجایی که گوشی هوشمند گلکسی S20 تا چند روز  دیگر معرفی خواهد شد و به تمامی گمانه زنی ها پایان خواهد بخشید، جالب است بدانید که سامسونگ، این گوشی را از لحاظ فنی تا دندان مجهز کرده است. لذا سپر محکی در برابر پرچمداران گوشی های هوشمند رقبا خواهد بود. از مهم ترین خبرهایی که تا چند روز پیش به بیرون درز کرده است، قابلیت 3 دوربینه بودن گوشی گلکسی S20 است که قادر خواهد بود از 3 دوربین به طور همزمان بهره ببرد. یعنی یک کاربر تز هر سه دوربین تله فو، اولتراواید و دوربین اصلی قادر به تصویربرداری است. این قابلیت تا کنون در برخی از گوشی های هوشمند دیگر پرچمداران صورت پذیرفته است و سامسونگ از طریق قابلیت احتمالی «Quick Take» و پردازنده اسنپدراگون 865 سعی در میسر کردن چنین خصوصیتی در گوشی خود دارد. به مانند مثال گوشی آیفون 11 قبل از این توانسته است قابلیت تصویربرداری همزمان با 3 دوربین را برای کاربران خود فراهم کند. این گوشی، به گفته کمپانی، خوش دست ترین گوشی ساخته شده سامسونگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی‌های سامسونگ A90 و ظهور پردازنده اسپندراگون 855

اولین دوربین 108 مگاپیکسلی کار شده در گوشی هوشمند گلکسی S20

گوشی هوشمند گلکسی S20، اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. پیکسل های مجازی 2.4 میکرونی این گوشی را در نمای شب قدرتمند خواهئد ساخت. اینکه یک گوشی هوشمند نسبت به نسخه قبلی خود چند پله بالاتر می‌رود و کیفیت رزولوشن دوربین خود را بالاتر می‌برد شکی نیست، ولی اینکه کیفیت رزولوشن یک گوشی تا 108 مگاپیکسل یک مورد بدیهی محسوب نمی‌شود و برای ما کاربران جای تعجب را باقی گذاشته است. توجه داشته باشید که مقدار پیکسل بالاتر منحصراً به این معنا نیست که دوربین بتواند با کیفیت بالاتری از محیط اطراف تصویربرداری کند؛ بلکه قدرت زوم آن را بهبود خواهد بخشید. هرچه یک دوربین مگاپیکسل بالاتری داشته باشد، حجم تصاویر کاهش پیدا کرده و در عوض قدرت بزرگنمایی آن ها بیشتر می‌شوند.

دوربین 108 مگاپیکسلی در قسمت اولترا قرار خواهد گرفت و همزمان با دو دوربین دیگر روند کاری خود را ادامه خواهد داد. جالب است بدانید که دوربین 108 مگاپیکسلی اولترا، قادر است به صورت یک دوربین 12 مگاپیکسلی با رنگ های غنی در ثبت تصاویر دقت عمل به جا آورد. یعنی هر پیکسل از 12 پیکسل رنگ ها، پویایی بیشتری خواهند داشت و پیکسل مجازی آن به 2.4 میکرون خواهد رسید که شباهت بالایی به دوربین های فانتزی بزرگ خواهند داشت. نمونه مثال آن می توان دوربین های canon را مثال زد که بعضاً 16 مگاپیکسل هستند ولی قدرت زوم و پیکسل آن ها فوق العاده است.

همچنین گوشی پی 30 پرو هواوی را می توان با این گوشی مقاسه کرد؛ همانطور که پیش تر دانستیم، گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو به سه دوربین مجهز شده است که یکی از آن 48 مگاپیکسلی است. اما 48 مگاپیکسل دوربین پی 30 پرو دارای 1.4 میکرون پیکسل خواهد بود درحالی که گوشی های هوشمند گلکسی S20 دارای پیکسل 2.4 میکرونی هستند. لذا شرایط تصویربرداری در شب و در محیط های کم نور با دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی S20 بهبود خواهد یافت. امید می‌رود علاوه بر افزایش مقدار پیکسل دوربین ها، سامسونگ بر روی لنزهای دوربین نیز تغییراتی حاصل کند.

گوشی هوشمند گلکسی S20

بیشتر بخوانید: پیشینه سامسونگ

بررسی صفحه نمایش گوشی هوشمند گلکسی S20

شاید گوشی هوشمند گلکسی S20 خوش دست ترین گوشی بازار شود. نمایشگر 6.5 اینچی آیفون 11 و 6.8 اینچی گلکسی نوت 10 به مراتب عریض تر از نمایشگر گلکسی S20 خواهند بود. سامسونگ نسبت تصویر نمایشگرهای گوشی گلکسی S20 را به 20:9 رسانده تا در پهنای 6.2 اینچ روانه بازار شوند. این مورد، درحالی است که نمایشگر گوشی های آیفون 11 به 6.1 اینچ کاهش بدنه داشت. جا دارا بگوییم نسخه اولترای  پلاس گوشی های هوشمند گلکسی S20 مجهز به نمایشگرهای 6.9 اینچی خواهند بود. در اینجا گوشی های گلکسی S20 با به حداقل رساندن مقدار حواشی اطراف، با نمایشگر 6.2 اینچی، خوش دست ترین گوشی بازار لقب خواهد گرفت.

گوشی هوشمند گلکسی S20

باتری 5000 میلی آمپری به کار رفته در گوشی هوشمند گلکسی S20

گوشی هوشمند گلکسی S20 به نسبت با دیگر نسخه های قبلی خود (نسخه های S) بهترین شارژ دهی را خواهد داشت. در این گوشی از یک باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری استفاده شده که از شارژ سریع و پرقدرت 25 واتی بهره می‌برد.

درحالی که در نسخه قبلی S، یعنی گوشی های هوشمند S10 از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی میشد. همچنین بهتر است بدانید قبل از این، نوت 10 از باتری های 4100 میلی آمپری استفاده می کرد که اکنون گوشی های کلکسی S20 یک جهش 900 میلی آمپری به خود گرفته اند. این جهش 900 میلی آمپری، گوشی های سامسونگ را در رأس بهترین عرضه کنندگان گوشی ها از لحاظ عمر باتری قرار داده است.

گوشی هوشمند گلکسی S20 اولین گوشی مجهز به 16 گیگابایت رم DDR5

برای اولین بار است که سامسونگ رم 16 گیگابایت DDR5 را در گوشی هوشمند گلکسی S20 پیاده می‌کند. اواخر سال گذشته بود که سامسونگ مقدار بسیار زیادی از حافظه های رم 12 گیگابایتی را تولید کرد، اما زمان لازم برای گنجاندن این حافظه ها در گلکسی نوت 10 را نداشت. لذا کمپانی تصمیم گرفت این حافظه را در گلکسی S20 به کار بگیرد. حافظه های رم 12 گیگابایتی DDR5، بهترین گزینه برای اینترنت های نسل پنجم و توانایی جدید هوش مصنوعی بودند. ماجرا زمانی جالب تر می شود که کمپانی سعی می کند برای اولین بار نسخه 16 گیگابایتی حافظه رم های DDR5 را روانه بازار تکنولوژی کند. این حافظه های 16 گیگابایتی که قادرند تا 512 مگابایت مموری کارت های جدید را پشتیبانی کنند.

بیشتر بخوانید: عرضه گوشی شیائومی Mi 9 با دوربین سه گانه

سنسورهای مجهز شده 5G در گوشی هوشمند گلکسی S20

گوشی هوشمند گلکسی S20 یقیناً خالی از الطاف اینترنت نسل جدید نخواهد بود. سنسورهای گوشی های گلکسی S20 مجهز به تکنولوژی 5G هستند و در آن ها یک حسگر مخصوص برای مواد متفاوت قرار دارد. یعنی این سنسورها به گونه ای توسط سازندگان طراحی شده که قادر باشد ترکیبات شیمیایی ماده های مختلف را شناسایی کند، رطوبت حاصل بر روی پوست دست شما را تشخیص دهد و وضعیت لازم را به شما نشان دهد. سنسورهای مجهزشده گوشی گلکسی S20 نسبت به حرکات دستان شما حساس اند و شما با لمس کردن آن ها به این مهم پی خواهید برد. یکی از نتایج طراحی سنسورها، پدید آمدن قابلیت Face ID در گوشی های نسل جدید خواهد بود.

آخرین قیمت های به روز شده گوشی هوشمند گلکسی S20

مطابق با پستی که در توییتر و یوتیوب گذاشته شده است قیمت گوشی هوشمند گلکسی S20 مدل پایه در ایالات متحده حدود 999 دلار تخمین زده شده است و نسخه اولترا تا قیمت 1.399 دلار به فروش خواهد رسید. قیمت گلکسی S20 پلاس نیز حدود 1.199 دلار در نظر گرفته شده است. البته ناگفته نماند که این قیمت های تخمین زده شده صرفاً مربوط به نسخه هایی است که از اینترنت LTE بهره می برند و هنوز قیمتی برای مدل های نسخه 5G مشخص نشده است.

جمع بندی:

* تاریخ احتمالی گوشی گلکسی S20: در رویداد آنپکد (22 بهمن)

* پردازنده به کار رفته در این گوشی: اسنپدراگون 865

* دارای دوربین های سه گانه که دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی دارد.

* صفحه نمایش گوشی گلکسی S20 اولترا : 6.9 اینچ - صفحه نمایش گوشی گلکسی S20 پلاس: 6.7 اینچ - صفحه نمایش گوشی گلکسی S20: 6.2 اینچ

* حجم باتری: 4100 میلی آمپر

* دارای یک حافظه 16 گیگابایتی DDR5 ، 512 گیگابایت حافظه داخلی (صرف احتمالی نسخه اولترا)

* مجهز به سنسورهای 5G

* ضد آب و گرد و غبار

* وزن گوشی گلکسی S20 اولترا = 221 گرم - وزن گوشی گلکسی S20 پلاس = 168 گرم - وزن گوشی گلکسی S20 اولترا = 164 گرم

عرضه گوشی هوشمند پوکو X2 در کنار گوشی هوشمند گلکسی S20

رویداد آنپکد امسال فقط منتظر گوشی هوشمند گلکسی S20 نباشید. گوشی هوشمند پوکو X2 نیز از جمله گوشی های جدیدی است که در رویداد 22 بهمن معرفی خواهد شد. این گوشی، محصول شرکت پوکو است که چندی پیش از کمپانی شیائومی جدا شد و اکنون محصولی شبیه به ردمی k30 دارد. گوشی های X2 با نمکایشگر 120 هرتزی و قیمتی 225 دلاری معرفی خواهند شد. نرخ تازه سازی گوشی 120 هرتز و به نمایشگر 6.6 اینچی LCD تجهیز شده است که رزولوشنی 1080p دارد. باتری 4500 میلی آمپری قدرتمندی که برای این گوشی تجهیز شده است قادر است از شارژ سریع 27 واتی پشتیبانی کند. پردازنده مرکزی این گوشی ها، اسنپدراگون 730 گیگ است و با حافظه های 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهند شد. از نکات جالب این گوشی، چهار گانه بودن دوربین های گوشی است که دوربین اصلی آن 64 مگاپیکسل خواهد بود. این گوشی در سه مدل زیر به فروش خواهد رسید:

* نسخه 64 گیگابایت: 225 دلار

* نسخه 128 گیگابایت: 240 دلار

* نسخه 256 گیگابایت: 280 دلار

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. عالیه ممنون از توضیحات

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید