جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گلکسی S20 اولترا و رونمایی از اولین های تاریخ گوشی های هوشمند

author منتشر کننده
نظرات (6) 12 0
گلکسی S20 اولترا و رونمایی از اولین های تاریخ گوشی های هوشمند

اگر جزییات گوشی گلکسی S20 را به دقت خوانده باشید، متوجه خواهید شد که سری جدید گلکسی، نه تنها از لحاظ پردازشی، در جبهه تصویربرداری و نمایشگر گوشی نیز تغییرات گسترده ای را متحمل شده است. چند روز پیش از گوشی های هوشمند گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس رونمایی شد تا جدیدترین چیپست های کوالکام و حافظه های داخلی قدرتمند در زیر ذره بین کاربران و منتقدان قرار بگیرد. جالب تر از این خبرها پا به عرصه گذاشتن نسخه اولترای گلکسی S20 است که چشمان بزرگ خود را به جهان گشود و توجه تمامی کاربران علاقه مند به پلتفرم های اندروید را به خود جلب کرد. دوربین های به کار رفته در سری جدید گلکسی S متکی بر سنسورهای قدرتمندی است که تا 30 برابر قادر است عمل بزرگنمایی را برای شما انجام دهد. اما باید بگوییم که نسخه اولترای گلکسی S20 از لحاظ تصویربرداری و سخت افزاری یه نسخه کاملا متفاوت نسبت به دیگر برادران خود است.

گوشی گلکسی S20 اولترا

دوربین گلکسی S20 اولترا، شعبده دنیای تکنولوژی امروز

اگر بگوییم گلکسی S20 اولترا در دنیای جدید، شعبده بازی خواهد کرد بیهوده نگفته ایم. سامسونگ آمده تا در نسخه جدید سری S یک غول نما باشد. دوربین اصلی گوشی گلکسی S20 ترکیبی از حسگرهای اصلی 108 مگاپیکسلی، پریسکوپ 59 مگاپیکسلی و التراواید 12 مگاپیکسلی و 0.3 مگاپیکسلی عمق سنج است که سامسونگ توانسته از طریق هنرنمایی پیکسل binning، عکس های 12 مگاپیکسلی یک دوربین واقعی را جهت بهره برداری برای این گوشی فراهم کند. سنسورهای پر قدرت دوربین اصلی گوشی گلکسی S20 یک استاندارد فوق العاده ای دوربین های روز را به شما عطا می کنند که ابعاد پیکسلی 2.4 میکرومتری آن قدرت زوم بالا را با مقدار نور کافی برای شما فراهم می‌کند. عکاسی در شب و نور کم از طریق دوربین 108 مگاپیکسلی یک عملیات بی نظیر به نظر می‌رسد. بهتر است این کار را تست کنید. داستان تصویربرداری با گوشی گلکسی S20 اولترا به این راحتی خاتمه پیدا نمی کند. داستان آنجا ادامه پیدا می‌کند که گلکسی S20 اولترا قادر است ویدیوهایی با کیفیت 8K ضبط و با رزولوشن بالا پخش نماید. تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال با فریم 1.8 برابری، از برترین شاخصه های S20 اولترا محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که نمایش فیلم های 8K با تلویزیون های دارای این قابلیت به راحتی قابل انجام است.

گوشی گلکسی S20 اولترا

دیگر دوربین به کار رفته در این گوشی یک تله فوی 48 مگاپیکسلی است که نخستین لنز پریسکوپی سامسونگ را در خود دارد. از طریق دیگر این دوربین نیز قادر به تصویربرداری از محیط در وزن 12 مگاپیکسل دوربین های تخصصی است. طبق گفته سامسونگ، در گلکسی S20 اولترا قدرت زوم اپتیکال 10 برابری است و قدرت زوم دیجیتال به 100 برابر رسیده است.
دوربین های چهار گانه اولترا گلکسی به یک برنامه‌ی جالبی با نام Single Take تجهیز شده که در آن می‌توانید به طور همزمان، از یک محیط چند افکت تصویری متفاوت را تصویربرداری کند و سپس بهترین عکس را از طریق هوش مصنوعی از میان آن ها انتخاب کند.

دوربین سلفی گوشی به شکل حیرت آوری 40 مگاپیکسلی است و تصویربرداری 10 مگاپیکسلی یک دوربین حقیقی در گوشی های هوشمند امروزی بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی‌های سامسونگ A90 و ظهور پردازنده اسپندراگون 855

طراحی گلکسی S20 اولترا و باتری 5000 میلی آمپری آن

دیگر خبری از طرح های سرامیکی در گوشی گلکسی S20 اولترا نیست. این گوشی در سری جدید ساخته شده از جنس شیشه و آلومینیوم (فلز) است و سامسونگ تا جایی که توانسته لبه های حواشی چپ و راست را به حداقل رسانده تا لوکس به نظر برسد. خمیدگی حواشی یک گوشی خطای تاچ را بالا می برد، اما سامسونگ تا جایی که توانسته خطای تاچ را در خمیدگی اطراف برطرف کرده است. ضخامت گوشی های گلکسی S20 و نسخه پلاس آن 8.1 میلی متر است که در این گوشی 0.7 میلی متر افزایش پیدا کرده است. لذا ضخامت این گوشی 8.8 میلی متری است. وزن موبایل نیز با 220 گرم مقدار بیشتری از گلکسی S20 اصلی را در خود دارد.

گلکسی S20 اولترا مجهز به یک باتری 5000 میلی آمپری است. یعنی در یک تایم 35 دقیقه ای، از طریق Fast Charge
100 درصد موبایل بهینه خواهد شد. علت شارژ فوق سریع این گوشی، تکنولوژی به کار رفته شارژ 45 واتی در آن است. سامسونگ یک آداپتور 25 واتی را برای این گوشی به کار گرفته است که شما باید یک آداپتور قوی تر را از بازار خریداری کنید.
گوشی گلکسی S20 اولترا در دو نوع 4G و 5G و در رنگ های خاکستری، صورتی، آبی ابری، ابری و مشکی کیهانی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

گوشی گلکسی S20 اولترا

بررسی صفحه نمایش و حافظه گوشی گلکسی S20 اولترا

اگر گوشی گلکسی S20 اولترا را در کنار سایر گوشی های این سری قرار دهیم، نمایشگر 6.9 اینچی آن به وضوح تفاوت آن را با دیگر سری ها رقم می‌زند. ابعاد گلکسی S20 نسبت به سری اصلی و پلاس قد و قامتی بلندتر دارد. پنل گوشی، همواره رزولوشن 1440p+ را در اختیار دارد. بخش امنیتی گوشی هم شامل یک حسگر امنیتی اثر انگشت اولتراسونیک می شود که در زیر گوشی قرار دارد. اگر دوست دارید یک گوشی بزرگ تر به اندازه دستان خود داشته باشید، گوشی گلکسی S20 را گزینه انتخابی خود قرار دهید.

گوشی گلکسی S20 اولترا

دو مورد زیر حجم نرخ های گوشی اولتراست که با دیگر نسخه های آن یعنی پلاس و سری اصلی تفاوتی ندارد:

- نرخ رفرش: 120 هرتز (توجه داشته باشید که جهت استفاده از وضوح Quad HD نرخ رفرش 120 هرتزی از بین می‌رود و شما برای انجام بازی های با گرافیک بالا از نرخ رفرش 120 هرتزی با وضوح HD می بایست استفاده کنید)

- نرخ تشخیص فرمان های صوتی: 350 هرتز

* شاید تنها موردی که سامسونگ در طراحی صفحه نمایش به آن توجه نکرده، حذف لکه های انگشت بر روی گوشی است. شما وقتی بر روی گوشی لمس می‌کنید آثار اثر انگشت شما بر روی آن باقی می‌ماند. لذا سعی کنید یک گلس برای گوشی خریداری کنید تا رطوبت ممکن را حذف و آثار انگشت را از بین ببرد.

نخستین بار در تاریخ گوشی های هوشمند، در مدل جدید گلکسی یعنی S20 اولترا شاهد یک حافظه 16 گیگابایتی رم هستیم. این گوشی استارت اولیه  16 گیگابایت رم را در دنیای تکنولوژی زد. حافظه داخلی گوشی 512 گیگابایت است. مدل دیگری از گوشی نیز تحت 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

* اگر گمان کردید که حافظه داخلی 128 گیگابایتی برای شما کفایت نمی‌کند، قادر خواهد بود که از طریق درگاه Sd کارد، ظرفیت پلتفرم خود را تا 1 ترابایت ارتقا دهید.

- کمپانی سامسونگ همانگونه که انتظار می رفت در این سری از گوشی های خود نیز جک هدفون 3.5 میلی متر را حذف کرده است. در این سری از گوشی های سامسونگ از کانکتور USB-C استفاده شده است.

گوشی گلکسی S20 اولترا

گلکسی S20 اولترا و پردازنده معروف آن؛ اسنپدراگون 865

از همین ابتدا بدانید که علاوه بر گلکسی S20، دو نسخه دیگر این سری نیز از پردازنده اسنپدراگون 865 استفاده می‌کنند. همه ما با پردازنده معروف اسنپدراگون 865 آشنایی کامل را داریم. پردازنده هشت هسته ای گلکسی به شما اجازه می‌دهد هرگونه برنامه سنگینی را در گوشی خود اجرا کنید. همه شما از برنامه ها و اپلیکیشن های جذاب طراحی و روتوش استفاده می کنید. حتما می‌دانید که این اپلیکیشن ها نیاز به چیپست های قدرتمند مرکزیو پردازنده های گرافیکی بالایی دارند. پردازنده Global 865 مرکزی و پردازنده گرافیکی Global Adreno 650 آرزوی هر کاربری است تا اپلیکیشن های موجود در گوشی خود را با تمام سرعت اجرا کند. با پردازنده های موجود خبری از هنگ در گوشی گلکسی S20 نیست.

بیشتر بخوانید: گلکسی s20، جدیدترین محصول سامسونگ در رویداد آنپکد

بررسی سایر مشخصات گلکسی S20 اولترا

گوشی گلکسی S20 مجهز به موقعیت یاب، رادیو FM و حسگر مجاور است. امکانات ارتباطی آن نیز شامل شبکه های بی سیم وایفای، بلوتوث aptX 5.0 و USB تایپ C است. سرعت شتاب انتقال فایل در گوشی و برعکس 3.2 تخمین زده شده است.

گلکسی S20 اولترا در دو مدل نهایی SM-G988 و  SM-G988U تهیه شده است.

گلکسی S20 اولترا و مقایسه تخصصی آن با دیگر گوشی های روز

ابتدا نکته تکمیلی گلکسی S20 اولترا را به شما بگوییم؛ اینترنت نسل 5.

اینترنت نسل پنجم یا همان 5G که اواخر سال 2019 معرفی شد در بسیاری از گوشی های امروزی به طور تخصصی مورد استفاده قرار داده شده است. پشتیبانی گوشی گلکسی S20 اولترا از اینترنت های نسل پنجم یک نکته تکراری به نظر می‌رسد؛ چرا که موبایلی که اولین ها را در اختیار دارد، بهره گیری آن از اینترنت 5G یک مورد عادی به نظر می‌رسد.

همانگونه که قبلاً خواندیم، سه مورد زیر برای اولین بار در این گوشی به کار گرفته شده است:

1. دوربین 108 مگاپیکسلی

2. حافظه 16 گیگابایتی رم (پشتیبانی از 1 ترابایت microSD)

* فناوری محافظ گوریلاگلس 6 در صفحه نمایش گوشی گلکسی S20 اولترا در گوشی ردمی نوت 7 که یک نمایشگر تمام عیار است مشاهده شده است. این تکنولوژی منحصر به گوشی گلکسی S20 اولترا نیست، ولی سامسونگ به خوبی توانسته از آن بهره بگیرد. صفحه نمایش این گوشی از فناوری جدید کورنینگ بهره گرفته است.

* شبکه های سیم کارتی که این گوشی بهره گرفته است به مانند سایر گوشی های روز دو سیم کارته است که به طور همزمان قادر خواهید بود از هر دو سیمکارت استفاده کنید.

* در نسخه های قبلی موبایل های سامسونگ از جمله آخرین مدل آن یعنی گوشی Note 10، پردازنده های گرافیکی Adreno 640 استفاده میشد. حتی در شیائومی می 10 از آدرنو 618 استفاده شده که چند لول پایین تر از پردازنده گرافیکی نوت 10 محسوب می‌شود. اکنون کمپانی سامسونگ برای گوشی گلکسی S20 اولترا یک پردازنده گرافیکی آدرنو 650 تهیه کرده است که پردازش بازی های با گرافیک بالا و پرحجم را چند برابر می‌کند.

* پردازنده اسنپدراگون 855 پس از اینکه با گوشی های قبلی سری S یعنی S10 و یا نوت 10 کار خود را آغاز کرد، پرواز بلندی بود که توسط کمپانی سامسونگ صورت گرفت. اما جهش بلند پروازانه سامسونگ معرفی گوشی هایی با پردازنده مرکزی بالاتر یعنی اسنپدراگون 865 بود. مرزهای پردازنده های مرکزی زمانی شکافته شد که سامسونگ نسخه اولیه سری S20 را عرضه کرد. پردازنده های گوشی شیائومی می 10 به مراتب ضعیف تر از پردازنده های گلکسی S20 اولترا خواهد بود؛ چرا که گوشی شیائومی می 10 از اسنپدراگون 730 بهره گرفته است. گوشی هوشمند p30 pro که بزرگ ترین محصول کمپانی هواوی است دارای پردازنده هشت هسته ای Kirin 980 است که با قدرت بالایی که دارد قادر به رویارویی با اسنپدراگون 865 نخواهد بود.

* همانطور که در بخش چهارم مرور کردیم گوشی گلکسی s20 اولترا مجهز به حافظه 16 گیگابایتی است. قبل از این، موبایل های نوت 10 و S10 به حافظه های 8 گیگابایتی تجهیز شده بودند که تا 512 گیگ قادر بودند درگاه حافظه ها و حتی حافظه داخلی را پشتیبانی کنند. اکنون کالبد حافظه های داخلی تا 1 ترابایت افزایش پیدا کرده و گوشی گلکسی S20 با پشتیبانی از 16 گیگابایت رم در آخرین آپدیت اندروید یعنی (10) به شما اجازه می‌دهد هر برنامه ای را به راحتی استفاده کنید.

گوشی گلکسی S20 اولترا

بیشتر بخوانید: بررسی سامسونگ گلکسی نوت 10

* آخرین تیر گلکسی S20 اولترا تراکم پیکسلی گوشی به نسبت بدنه است. تراکم 20:9 پیکسلی به بدنه نسبت به گوشی های نوت 10 که تراکم پیکسلی 19:9 را دارند موجب شده وضوح گوشی گلکسی S20 اولترا نیز افزایش پیدا کند. وضوح این گوشی 1440×3200 پیکسل است. در حالی که در نوت 10 وضوح 1080×2280 پیکسلی را شاهد بودیم. حتی صفحه نمایش لمسی خازنی 1080×2340 پیکسلی p30 هواوی به گرد پای گلکسی اولترا نمی‌رسد. با اینکه مقدار صفحه نمایش گلکسی بالاتر از گوشی های برتر روز است ولی به پای گوشی شیائومی ردمی نوت 7 نخواهد رسید، چرا که ردمی نوت 7 در طراحی و عرضه صفحه نمایش حجت را بر تمامی گوشی های هوشمند تمام کرده است.

بیشتر بخوانید: گوشی شیائومی ردمی نوت 7 با دوربین 48 مگاپیکسلی

قیمت و زمان عرضه گلکسی S20 اولترا

تاریخ عرضه گوشی های گلکسی S20 نسخه اصلی و پلاس به 16 اسفند موکول شده است و گوشی های گلکسی S20 اولترا نیز در 23 اسفند عرضه خواهند شد.

قیمت سه سری گوشی گلکسی:

گلکسی S20؛ اینترنت نسل چهارم: 899 یورو

گلکسی S20؛ اینترنت نسل پنجم: 999 دلار

گلکسی S20 پلاس : 1099 دلار

گلکسی S20 اولترا : 1349 دلار یورو در مدل 128 گیگابایتی و 1549 یورو در مدل 512 گیگابایتی

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (6)

  1. بسیار مفید و پربار بود واقعا استفاده کردم

  1. چیزی در موردش نمی دونستم ولی کامل و جامع بود ممنون

  1. همینجوری پیش بره پشت گوشی‌ها کلا دوربین میشه

  1. بسیار کاربردی بود . سپاس از شما

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید