جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی هوشمند p20 پرو، استایل جذابی با نشان برند هواوی

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
گوشی هوشمند p20 پرو، استایل جذابی با نشان برند هواوی

برای اینکه گوشی p20 پرو را بهتر درک کنید، یک نیم نگاهی به شروع هواوی در نسخه هشتم p تا نسخه دهم بیندازید. اگر به عقب برگردید، می‌بینید که هواوی برای ورود خود به دنیای تکنولوژی گوشی های هوشمند چگونه کار خود را شروع کرد. شروع هواوی بسیار خوب و کارآمد پیش رفت، اما صعودی که می بایست داشته باشد را نداشت. تغییرات هر نسل جدید، نسبت به نسل قبلی به تدریج پیش می‌رفت که خب تنها علت آن را می‌توان سیاست کمپانی در نظر گرفت. اما کمپانی هواوی در نسخه جدید خود در سال 2018 روانه بازار کرد، پیش بینی ها و گانه زنی های اشتباه منتقدین را به کلی خط زد. P20 پرو قوی ترین محصولی بود که هواوی تاکنون از خود عرضه کرده بود. این گوشی نه تنها معیارهای یک سخت افزار گوشی هوشمند را در اختیار داشت بلکه در حوزه نرم افزاری نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای را نمود داد.

گوشی هوشمند p20 پرو

مشخصات گوشی هوشمند p20 پرو در یک نگاه کلی

اگرچه تا به امروز خرید گوشی هوشمند p20 پرو در بازار آنلاین امری تقریباً محال به نظر می رسد، اما فروشگاه های ثابت موبایل کماکان این موبایل را برای فروش در اختیار شما گذاشته اند. خرید این گوشی برخلاف نسخه جدید آن، با اینکه اختلاف سخت افزاری و نرم افزاری فاحشی را ندارد حدود 2 یا 3 میلیون ارزان تر است. لذا شما با خرید این گوشی هم یک گوشی هوشمند به روز را خریداری کرده‌اید و هم به گونه ای از سخت افزارها و نرم افزارهای نسخه p30 بهره می‌برید. اکنون نگاهی به جزئیات کلی p20 پرو می‌اندازیم:

- دارای شبکه 4G

- وزن 180 گرم

- صفحه نمایش 6.1 اینچی (وضوح 2240×1080 پیکسل)

- حافظه داخلی 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم

- دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی و 20 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی (سلفی 24 مگاپیکسلی)

- پشتیبانی از اندروید 8.1 و آپدیت جدید آن 9.1

- چیپست Kirin 970 (پردازنده مرکزی 8 هسته ای و گرافیکی Mali G72 MP12)

- دارای حسگر اثر انگشت

- در رنگ های مشکی، آبی تیره، طلایی و Twilight

اما اگر این خصوصیات کلی شما را برای خرید این گوشی مجاب نکرد مقاله زیر را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: هواوی p9، اولین محصول دو دوربینه‌ی کمپانی هواوی

طراحی جذاب گوشی هوشمند p20 پرو با یک قاب گرادیانتی

اولین مقوله ای که در حوزه‌ی گوشی هوشمند p20 پرو باید به آن پرداخته شود قسمت طراحی آن است. هواوی طراحی نسل های گذشته را کنار زده و پشت گوشی خود را به رنگ های گرادیانتی نگار انداخته است. خمیدگی های فلزی اطراف بدنه گوشی کمک می‌کند تا علی رغم بدنه بزرگ آن به خوبی در دست جای بگیرد. رنگ های گرادیانتی پشت گوشی نیز از بالا به پایین سرازیر شده است تا جلوه بصری خاصی را به بدنه گوشی ببخشد. رنگ زیبای Twilight (یا گرگ و میش) این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

البته بدنه پشتی گوشی به شدت تحت تاثیر آثار انگشتان شما قرار می‌گیرد، ولی با یکبار استفاده از دستمال کاغذی مشکل شما را حل می‌کند. همچنین بدنه پشتی گوشی و حواشی آن به شدت لیز و براق اند که پیشنهاد می‌شود حتما برای جلوگیری از صدمه‌ی گوشی یک قاب ژله ای برای آن تهیه شود.

در کنار قاب خوش رنگ و نگار گوشی و خمیدگی های فلزی اطراف آن، دوربین 3 گانه ای هم به چشم می‌خورد. دو ماژول دوربین های 12 و 20 مگاپیکسلی در کنار هم به صورت عمودی و دوربین دیگر زیر دو ماژول قرار گرفته و در کنار آن یک فلاش دوتایی دیده می‌شود. برای اینکه پشت دستگاه محیط شلوغی را به خود نگیرد، هواوی حسگر اثر انگشت را به جلوی گوشی منتقل کرده است که آن را به صورت یک کلید مستطیل شکل می‌بینیم.

بدنه‌ی گوشی همانطور که گفتیم فلزی است؛ اما به حدی براق است که آن را به شکل استیل می‌بینیم. در سمت راست بدنه، کلید ولوم و پاور قرار دارند. کلید پاور دارای یک شیار قرمز رنگ است تا بتوانیم آن را با کلید های ولوم تمیز دهیم. در سمت چپ بدنه، درگاه سیم کارت قرار دارد و که دو سیمکارت در آن جای می‌گیرد و خبری از اسلات کارت حافظه نیست. بدنه و بخش داخلی خود اسلات هم از جنس فلز ساخته شده است. در بالای گوشی میکروفون دوم قرار داده شده است و در بخش پایین هم درگاه حافظه تایپ c و اسپیکر و میکروفون اصلی قرار دارد.

گوشی هوشمند p20 پرو

حرف های ناگفته ی نمایشگر فول اچ دی پلاس گوشی هوشمند p20 پرو

گوشی هوشمند p20 پرو 0.1 میلی متر ضخامت کمتری از گوشی های گلکسی s9+ و نوت 8 دارد و 0.1 میلی متر ضخیم تر از آیفون 10 است.

صفحه نمایش این گوشی برخلاف نسل های گذشته بزرگ ترین تغییر گوشی را به شمار می‌رود. نمایشگر در این نسخه از گوشی فضای بسیار زیادی را برای خود اختصاص داده است و به 6.1 اینچ رسیده است. در بالای نمایشگر یک خمیدگی کوچکی را شاهدیم که در آن دوربین سلفی، فلش و سنسور صدا گنجانده شده که به آن ناچ می‌گوییم. صفحه نمایش گوشی p20 پرو با رزولوشن 2244×1080 و کیفیت Full HD+ از نوع EMOLED عرضه شده است و عریض تر از گوشی هایی مانند گلکسی s9+ است. عمق رنگ تیره، کماکان نسبت به سری قبل بهبود پیدا می‌کند و زاویه دید در هر طرفی از گوشی عالی به نظر می‌رسد. عمق مناسب تیرگی صفحه نمایش به کیفیت کنتراست و رنگ دهی نمایشگر در زیر نور شدید آفتاب کمک شایانی کرده است. صفحه نمایش های گوشی های Y و نسخه های دیگر معمولا 130 نیت هستند در حالیکه این گوشی از نمایشگری بهره می‌برد که قادر است 582 نیت نور ساطع کند که ارائه چنین نوری بی نظیر است.

همچنین هواوی سه حالت دستی برای تنظیم نور نمایشگر p20 پرو در نظر گرفته است.

Color & eye comfort: در بخش اول (Natural tone) می‌توانید نوردهی نمایشگر را براساس داده هایی که از سنسور نور دریافت می‌کند تنظیم کنید. در بخش دوم سه حالت رنگ دهی به صفحه نمایش وجود دارد و در بخش سوم، قسمت eye comfort را بر روی On بگذارید و نتیجه آن را در زیر نور خورشید بررسی کنید. با فعالسازی این بخش، پیکسل های آبی کم نور شده و نور زردی بر روی نمایشگر ساطع می‌شود تا محتواها در نور زیاد آفتاب خوانا باشند.

بیشتر بخوانید: هواوی p8، پرچم افتخار چند سال تلاش یک برند چینی

جزئیات سخت افزاری گوشی هوشمند p20 پرو

هواوی گوشی هوشمند p20 پرو را به چیپست قدرتمند Kirin 970 مجهز کرده و هشت هسته قدرتمند برای آن در مظر گرفته است که 4 هسته‌ی آن پر مصرف هستند و به خوبی رابط کاربری درستگاه را فعال نگه می‌دارند. هسته های قدرتمند پلتفرم به شما اججازه می‌دهد تا گوشی بتواند چندین برنامه را به صورت همزمان بدون هنگ به اجرا بگذارد. چیزی که کمتر در سری گوشی های میان رده Y می‌بینیم. گوشی Y9s مثال خوبی برای تفاوت این چیپست است. چرا که گوشی Y9s به مانند p20 پرو از چیپست کایرین 970 بهره می‌برد با این تفاوت که پردازنده ی Y9s 4 هسته ای است ولی پردازنده p20 پرو 8 هسته ای است. پردازنده های 8 هسته ای Kirin 970 نسبت به سری های قبلی خود حدود 20 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کنند و علی رغم آن از واحد پردازش عصبی با هوش سرشار استفاده می‌کند. این گوشی به حافظه 6 گیگابایتی رم و پردازنده گرافیکی Mali G72 MP12 مجهز شده است و خبری هم از اسلات کارت حافظه جانبی نیست و هواوی به مقدار حافظه داخلی 128 گیگابایتی بسنده کرده است.

استفاده از ظرفیت 4000 میلی آمپری باتری، نقطه قوت این پلتفرم است. همچنین این گوشی از قابلیت فَست شارژ بهره می‌برد که شما را قادر می‌سازد تا در صد دقیقه 100 دردصد گوشی شارژ شود. طبق تست هایی که گرفته شده است، باتری گوشی هوشمند p20 پرو می‌تواند به راحتی با 40 درصد شارژ به مدت یک روز کامل تمامی نیاز های روزانه شما رو انجام دهد.

بررسی دوربین های گوشی هوشمند p20 پرو و حضور یک مهمان تازه وارد

پس از اینکه سری p10 از پیکسل های بالاتری در دوربین های خود رونمایی کرد، گوشی هوشمند p20 پرو توانست در کنار اضافه کردن پیکسل های بالاتر، یک دوربین جدیدی هم وارد ماجرا کند. لذا در سری جدید p شاهد یک مهمان تازه وارد هستیم. هواوی در دو ماژول به هم چسبیده از دوربین 40 مگاپیسکلی اصلی و 20 مگاپیکسلی اولتراواید استفاده کرده است و در زیر آن ها یک ماژول جداگانه با سنسور تله فوتوی 8 مگاپیکسلی قرار دارد. سنسورهای تله فوتو برای فوکوس بهتر تصاویر و زوم بیشتر سوژه ها استفاده می‌شود که هواوی به خوبی از پس طراحی و تعبیه‌ی آن برآمده است.

اندازه دهانه دیافراگم دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی p20 پرو 1.8 فریم است که با کمک دوربین تله فوتو و تکنولوژی پیکسل فیوژن شرایط جذب نور بیشتری را در محیط و عدم ورود نور به دهانه لنز را می‌دهد. لنز تله فوتوی 8 مگایپسکلی نیز از درچه دیافراگم 2.2 فریم بهره می برد که همانطور که گفتیم برای زوم بهتر تصاویر بدون افت کیفیت بهترین سود را می‌رساند. لنز 20 مگاپیکسلی دیگر نیز با داشتن دریچه دیافراگم 1.6 فریمی بهترین فوکوس ممکن را بر روی سوژه های مورد نظر انجام می‌دهد.

منوی داخلی دوربین سرشار از امکانات جدید است و حالت های Night Mode و سناریوهای مختلف آن برای تصویربرداری هرچه بهتر محیط و ثبت تصاویر پرتره با بوکه کمک می‌کنند. همچنین شما قادر خواهید بود تا با 60 فریم در محیط فیلمبرداری کنید و با کیفیت 4k یک فیلمبرداری به صورت اسلوموشن را در دستور کار خود قرار دهید.

گوشی هوشمند p20 پرو

رابط کاربری، امنیت و حسگر اثر انگشت گوشی هوشمند p20 پرو

رابط کاربری گوشی هوشمند p20 جذاب تر از همیشه شده است و لطافت آن در گردش شما پس از تاچ بر روی صفحه نمایش و ورق زدن صفحات و پنل ها نمایان می‌شود. نکته‌ی مثبت دیگر رابط کاربری، استفاده از حسگر اثر انگشت در حوزه ی دوربین است. هواوی این حسگر را به حالت تشخیص چهره پیوند زده است تا شما علی رغم سوایپ اثر انگشت با چهره خود نیز بتوانید صفحه گوشی را باز کنید.

سیستم عامل دستگاه دارای رابط کاربری EMUI 8.1 است و از اندروید نسخه 8.1 پشتیبانی می‌کند. پس از خرید می‌توانید پلتفرم را به نسخه 9 اندروید آپدیت کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید