جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی خودروی Volvo V90 Cross Country: بهترین در هر مسیر

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
بررسی خودروی Volvo V90 Cross Country: بهترین در هر مسیر

مفهوم SUV از حدود 10 سال پیش در دنیای خودرو‌ها مطرح شد و با توجه به محبوبیت‌‌های روز افزون، تسلط آن بر بازار بیشتر و بیشتر می‌شد. ولوو نیز از همان سال‌ ها با عرضه XC40 و XC60 در بین محبوب ‌ترین و بهترین SUV های بازار قرار داشت.

اگر به دنبال خودرویی با قابلیت AWD (All Wheel Drive یا چهار چرخ محرک) هستید که از پس هر نوع مسیری بربیاید، اما در کلاس SUV ها قرار نداشته باشد، نیاز شما خودروی Volvo V90 Cross Country است. V90 Cross Country با بهره‌ گیری از ابعاد بزرگ، چهارچرخ محرک و ارتفاع 65 میلی متری از سطح زمین، براحتی می‌تواند شما را در هر مسیری همراهی کند.
میراث درخشان خودروی Volvo V90 Cross Country

ولوو در زمینه ساخت چنین خودروهایی سابقه درخشانی دارد، چرا که در سال 1997 با عرضه V70 Cross Country، بنیان ‌گذار این کلاس خودرویی بود. از آن پس کمپانی های رقیب مانند Audi، Mercedes و Skoda مدل‌های خود را در این کلاس عرضه کردند.

V90 Cross Country خودروی با افزایش ارتفاع از سطح زمین و همچنین پوشش بدنه خاص خود که ولوو آن را “پوشش ذغالی” مینامد، از V90 متمایز می‌شود. این پوشش ذغالی فقط جنبه نمایشی ندارد، بلکه به گفته ولوو برای محافظت از رنگ بدنه خودرو هنگام خروج از جاده و گشت و گذار در مسیر‌های ناهموار ساخته شده است.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، ابعاد این خودرو بسیار بزرگ است و SUVها با ابعاد استاندارد خود نمی ‌توانند در این کلاس خودرویی قرار بگیرند. این خودرو 4936 میلی‌ متر طول و 1879 میلی متر عرض دارد، پس به این معنی است که وی90 کراس کانتری به راحتی چهار فرد بالغ را در خود جا می‌دهد، علاوه بر آن هنوز در عقب خودرو، 560 لیتر فضا به همراه دو صندلی تاشونده وجود دارد که اگر نیازی به صندلی‌ها نداشته باشید، با خواباندن آن‌ها 1526 لیتر فضا در اختیار شما قرار خواهد گرفت. چنین فضایی آن‌هم فقط در قسمت عقب یک خودرو، سخت ‌گیر ترین افراد را نیز راضی نگه خواهد داشت.

خودرو Volvo V90 Cross Country

بیشتر بخوانید: بررسی بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT: ظریف، راحت، باشکوه و مدرن

فضای داخلی خودروی Volvo V90 Cross Country

ولوو در طراحی فضای داخلی خودروهای خود همیشه با وسواس عمل می‌‌کند و کابین این خودروها همیشه قابل توجه و چشم نواز است، خودروی Volvo V90 Cross Country نیز از این قاعده مستثنا نیست. هنگامی که برای اولین بار وارد V90 Cross Country می‌‌شوید، صندلی‌های فوق‌العاده راحت، نورپردازی با ترکیب رنگ‌های جذاب و متریال چوبی مات، توجه شما را جلب می ‌کند. ولوو تلاش کرده است تا فضای داخلی جادار و باآرامشی را خلق کند، به خصوص اگر اهل مسافرت باشید، چنین ویژگی‌هایی بیشتر بدرد شما می‌‌خورد. دید عقب خودرو می‌‌توانست بهتر باشد، با این وجود، سنسورهای پارک عقب عملکرد خوبی دارند. پیشنهاد می‌‌شود که وی90 کراس کانتری را با آپشن دوربین 360 درجه تهیه کنید تا راحت‌تر از همیشه خودروی خود را پارک کنید.

کنسول میانی با الهام گرفتن از طراحی اسکاندیناویایی، پر پیچ و تاب، هوشمند و مدرن است و مانند سایر خودروهای جدید ولوو دارای نمایشگر 9 اینچی لمسی است. تقریبا تمام عملکرد‌های خودرو از طریق همین نمایشگر بزرگ کنترل می‌شود. رابط کاربری این نمایشگر با چشم پوشی از چند نکته منفی کوچک، بطور کلی مناسب است. از این نکات منفی، می‌توان به عملکرد نامناسب بازخورد لمسی اشاره کرد که باعث می‌شود گاها چند بار نمایشگر را برای انتخاب گزینه مورد نظر لمس کنید. همچنین طراحی مینیمالیستی کابین اجازه حضور دکمه خاصی برای تنظیم دما را نمی‌دهد و برای تنظیم دمای دلخواه، نیاز به استفاده از نمایشگر لمسی دارید.

همچنین V90 Cross Country از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کند که هر دو با سیستم سرگرمی Volvo’s Sensus همگام سازی شده‌اند. دو پورت USB نیز برای شارژ کردن تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

خودروی V90 Cross Country از سیستم پخش Harman Kardon با 14 بلندگو و 600 وات قدرت بهره می‌برد، اما اگر از طرفداران پر و پاقرص موسیقی هستید، می‌توانید سیستم پخش Bowers & Wilkins را با 18 بلندگو و 1400 وات سفارش دهید.

خودرو Volvo V90 Cross Country

بیشتر بخوانید: ماشین های لوکس شاسی بلند

تجربه رانندگی با خودروی Volvo V90 Cross Country

ایمنی از ویژگی‌های اجتناب ناپذیر خودورهای ولوو است، V90 Cross Country با انتخاب گسترده‌ای از تجهیزات ایمنی برای پیش بینی و جلوگیری از تصافات احتمالی قابل سفارش است. این تجهیزات شامل ترمز اضطراری خودکار است که از یک رادار و یک دوربین که روی شیشه جلو قرار گرفته است، استفاده می‌کند و در صورت شناسایی اشیاء، به شما هشدار می‌دهد و به اندازه کافی هوشمند است که در صورت توجه نکردن شما به هشدار، به سرعت ترمز را فعال کند.

همچنین، اگر خودرویی در نقطه کور دید شما قرار بگیرد با دارا بودن رادار تشخیص نقاط کور، به وسیله هشدار صوتی و نور چشمک زن در آینه بغل، شما را از وجود آن باخبر می‌سازد.

از آپشن‌های دیگر خودرو V90 Cross Country می‌توان به تکنولوژی مدرن نیمه خودران ولوو اشاره کرد. قابلیت نیمه خودرانV90 Cross Country به این صورت کار می‌کند که خودروی شما را با سرعت و فاصله مشخص از خودروی جلویی حفظ می‌کند و در حقیقت شتاب خودروی شما با ترافیک جاده یکسان می‌شود، همچنین خودروی شما را بین خطوط نگه می‌دارد (با این حال‌، با فعال کردن حالت نیمه خودران نباید فرمان خودرو را به حال خود رها کنید). در بزرگراه‌ها تا سرعت 80 مایل بر ساعت می‌توانید از این آپشن استفاده کنید. تکنولوژی به کار رفته در قابلیت نیمه خودران ولوو بسیار هوشمندانه است و مطمعنا شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. استفاده از این تکونولوژی در سفرهای طولانی نیز به هیچ وجه خسته کننده نیست و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

خودرو Volvo V90 Cross Country

بیشتر بخوانید: بهترین خودرو های لوکس دنیا کدام اند

خودروی Volvo V90 Cross Country در داخل و خارج جاده

خودرو Volvo V90 Cross Country با چهار پیشرانه مختلف قابل سفارش است: دو پیشرانه دیزلی D4 و D5 به ترتیب با قدرت 190 و 235 اسب بخار و دو پیشرانه بنزینی T5 و T6 به ترتیب با قدرت 250 و 320 اسب بخار. تمامی پیشرانه‌ها از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند. از تمایز‌های V90 Cross Country با V90 اضافه شدن حالت رانندگی آفرود و قابلیت کنترل خودرو در سراشیبی‌های شدید است.

در هنگام رانندگی در مسیرهای ناهموار، به لطف سیستم تعلیق نرم ولوو، پستی و بلندی‌های جاده را بدون صدا یا تکان‌های آزار دهنده پشت سر می‌گذارید. V90 Cross Country خودرویی بسیار نرم و راحت، بدون صدا و آرامش بخش است.

خودرو Volvo V90 Cross Country

ارزش خرید خودروی Volvo V90 Cross Country

اگرچه برای خرید خودرو Volvo V90 Cross Country باید مبلغی بیش از هزینه Volvo V90 بپردازید، اما در قبال این اختلاف قیمت، از امکانات ارزشمندی بهره‌ می‌برید که ارزش خرید این خودرو را بالا می‌برد. V90 Cross Country با ابعاد بزرگ، کابین و صندلی‌های راحت و همچنین قابلیت‌های منحصر به فرد آفرود می‌تواند با بسیاری از SUVها رقابت کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید