جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

توصیه به مسافران برای حفظ محیط زیست

author منتشر کننده
نظرات (5) 25 0
توصیه به مسافران برای حفظ محیط زیست

بهترین عبارتی که می‌تواند تأکیدکننده در حفظ محیط زیست باشد این است که: " هنگام ورود و استفاده از طبیعت و محیط زیست نباید از خود هیچ چیزی به جز رد پا به جا بگذاریم و هنگام خروج از طبیعت نیز نباید چیزی با خود همراه بیاوریم، جز عکس‌های گرفته شده."
نحوه‌ی رفتار ما با محیط زیست تأثیر مستقیم برتداوم و مانایی آن دارد و نه تنها برای نسل امروز بلکه برای آیندگان نیز حائز اهمیت است. بهره‌مندی درست از محیط زیست هم موجب افزایش روحیه‌ی جاودانگی افراد شده و هم می‌تواند ترغیب‌کننده در راستای افزایش وسعت آن‌ها باشد. امروزه فعالان محیط زیست بیش از گذشته در ترویج این اصل یاری می‌کنند و به بهانه‌های مختلف مانند روز درختکاری سعی در ترویج این فرهنگ غنی دارند. درختانی که امروز می‌کاریم می‌تواند در آینده بیابانی را به جنگلی سرسبز تبدیل کند. در مقابل، آسیب‌های ما به محیط زیست می‌تواند حتی جنگلی به وسعت جنگل آمازون را به تلی از شن و ماسه تبدیل کند. همانطور که در هنگام مواجه شدن با بیماری بیان می‌کنیم که: " پیشگیری بهتر از درمان است."، در مورد حفاظت از محیط زیست هم باید گفت: "نگهداری و حفظ آنچه که وجود دارد بسی آسان‌تر از تلاش در راستای ایجاد آن است." چرا باید جنگلی را تخریب کنیم و پس از آنکه شرایط محیطی را نامناسب یافتیم، به فکر چاره باشیم؟! برای جلوگیری از چنین رخدادی در سفرهای خود و به ویژه در روز سیزدهم فروردین که با نام محیط زیست معرف حضور همگان است، باید مواردی را رعایت کرد تا این نعمت زیبای خدادادی را از خود و دیگران دریغ نکنیم.

حفظ محیط زیست

توصیه به مسافران برای حفظ محیط زیست:

1) از قبل برای سفرآماده باشد و با برنامه‌ریزی عمل کنید:

در انجام هر کاری برنامه‌ریزی موجب می‌شود تا کار مورد نظر به سرانجام درستی برسد. همانطور که یک دانش‌آموز با برنامه‌ریزی به رتبه‌ی خوب در کنکور دست می‌یابد؛ یک مسافر هم با برنامه‌ریزی می‌تواند هم سفر خوبی داشته باشد و هم تخریبی در محیط زیست ایجاد نکند. به عنوان مثال از قبل کیسه‌ی زباله به همراه داشته باشد.

2) روزهای خلوت‌تر را برای سفر انتخاب کنید:

آلودگی با میزان ترافیک نسبت مستقیم دارد. زیرا در اثر ترافیک سرعت خودروها کم شده و بر میزان آلایندگی آن‌ها افزوده می‌شود. این‌کار علاوه بر جنبه‌ی مثبت محیط زیستی برای خودتان نیز مفید است و زمان کمتری را در جاده خواهید بود و علاوه بر آن به دلیل عدم خستگی ناشی از ترافیک، امکان تصادف نیز کاهش می‌یابد.

3) سفرها را دسته‌جمعی انجام دهید:

به جای اینکه هر کس با وسیله‌ی نقلیه‌ی خودش راهی سفر شود، بهتر است فقط تعدادی از خانواده‌ها با وسیله‌ی نقلیه آمده و سایرین نیز از خودروی آنها استفاده کنند. اگر جمعیتتان زیاد بود حتی می‌توان از اتوبوس استفاده کرد!

4) جمله‌ی معروف " شهر ما خانه‌ی ماست." را تکرار کنید:

هر آنچه را که برای خود و برای منزل خود نمی‌پسندید را برای محیط زیست هم نپسندید. وقتی تمایل به زندگی در منزلی بدون کوچکترین آلودگی را دارید، در مورد حفاظت از محیط زیست هم کوشا باشید.

5) موارد زیر را همواره مد نظرداشته باشید:

به یاد داشته باشید که زمین و طبیعت از جانب خداوند نزد شما به امانت گذاشته شده است؛ پس از استفاده از آن نباید کوچکترین تغییر منفی از خود برجای بگذارید. بنابراین، از کندن بوته‌ها و شکستن درختان برای درست کردن آتش خودداری کنید. مواد شوینده‌ی مخرب محیط زیست را وارد آب رودها، برکه‌ها، نهرها و سدها نکیند. زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنید. حتی اگر خودتان زباله‌ای در طبیعت رها نکرده‌اید، در راستای جبران خسارت دیگران قدمی بردارید؛ این کار شاید فرد را به ندامت وادارد!

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (5)

  1. فقط باید هیجانات خودشون رو کنترل کنند و از خودپسندی فاصله بگیرند.

  1. وقتی می بینم عده ای با بی مبالاتیِ زشتی ته سیگار و کیسه چیپس و پفک را هر جا که باشد پرت می کنند، نمی دانم سرم را به کجا باید بکوبم! آخر مگر می شود!؟

  1. افسوس که با گذر زمان شاهد از بین رفتن بیشتر محیط زیست هستیم

  1. چقدر سفر رفتن زیبا و باعث افزایش اطلاعات و بینش انسان میشود .اما به شرطی که واقعا ببینیم و نه سطحی بگذریم.زمین واقعا زیباست

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید