جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

خرید دوربین عکاسی Nikon Z7

author منتشر کننده
بدون نظر 15 0
خرید دوربین عکاسی Nikon Z7

دوربین Nikon Z7  یکی از آخرین محصولات شرکت ژاپنی نیکون است که  به همراه برادر کوچکتر خود Z6، در سال 2018 معرفی گردیده است. Nikon Z7 یک دوربین فول فریم بدون آینه است که مشخصات فنی و عملکرد آن در شباهت بالایی به پرچمدار اخیر این شرکت یعنی D850 دارد؛ با این تفاوت که D850  یک دوربین DSLR  سنتی دارای آینه است و دارای ابعاد و وزن بیشتری نیز می‌باشد.
Nikon  همیشه به دنبال ساخت دوربین‌ها و لنزهایی با جذب نور بیشتر بوده است. جذب نور بیشتر به معنی جزییات بیشتر، سرعت بیشتر و محدودیت کمتر در عکاسی است. یکی از بزرگترین گام‌های نیکون در سال‌های اخیر، D850  بود که عکاسان زیادی را شیفته خود کرد اما این شرکت این بار یک گام رو به جلو گذاشته و با تولید Nikon Z7  طرفداران خود را بین انتخاب این دوربین و D850  مردد ساخته است. Nikon Z7 به خوبی D850  است و در عین حال سبک‌تر و کوچک‌تر از آن می‌باشد. این دوربین 26 درصد از D850  سبک‌تر است.

نیکون Z7 (Nikon Z7)مجهز به یک سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی فول فریم همراه با یک لرزش‌گیر 5 بعدی است که علاوه بر عکس‌های خارق‌العاده می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولیشن 4k را ضبط کند.  سیستم فوکوس خودکار هیبریدی این دوربین قادر است تا از ۴۹۳ نقطه‌ی فوکوس پشتیبانی کند. همچنین رنج ISO  این دوربین از ۶۴ تا ۲۵۶۰۰ می‌باشد. در کنار همه این امکانات، منظره‌یاب الکترونیکی Z7   دارای رزولیشنی معادل 3.6 میلیون نقطه می‌باشد.
Z7 نیز مانند D850، به شما امکان ضبط تایم لپس‌های 8K را می‌دهد  که یکی از نقاط قوت قابل توجه آن در برابر رقباست.  بدنه این دوربین از منیزیوم ساخته شده و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است. Nikon z7 مجهز به یک صفحه نمایش 3.2 اینچی لمسی باکیفیت بسیار بالا است که به راحتی می‌توان تنظیمات دوربین را در آن تغییر داده و یا تصاویر ثبت شده با آن را مشاهده نمود. علاوه بر این، یک ویوفایندر OLED  نیز در این دوربین تعبیه شده است که می‌توان تنظیمات دوربین را درآن مشاهده نمود.
نیکون Z7  به صورت بدنه خالی یا همراه با  کیت لنز NIKKOR Z 24-70mm f/4 S عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که اختلاف قیمت این دو نسخه، 600 دلار می‌باشد. در صورتی که اگر  قصد  خرید همین لنز به صورت جداگانه را داشته باشید باید بیش از هزار دلار هزینه کنید. لنزهای مناسب دوربین Z7  از سری جدید Mount NIKKOR Z بوده که نیکون آن را برای این خانواده از دوربین‌های بدون آینه خود آماده کرده است. در کنار لنز Z 24-70mm شما می‌توانید به صورت جداگانه لنز‌های زیر را نیز خریداری کنید:
NIKKOR Z 35mm f/1.8 S
NIKKOR Z 50mm f/1.8 S
NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct
نیکون همچنین وعده داده تا سال 2019 لنزهای بیشتری برای سری Z Mount تولید کند.

دوربین عکاسی و فیلمبرداری

به دلیل وزن و ابعاد پایین این دوربین فوق‌حرفه‌ای، باتری آن عملکردی متوسط دارد و تا ثبت 330 تصویر شما را همراهی می‌کند. بنابراین اگر قصد عکاسی پیاپی در فضاهای خارجی را دارید، پیشنهاد می‌شود یک باتری اضافه یا گریپ مخصوص این دوربین را خریداری نمایید. یک اسلات XQD نیز در این دوربین تعبیه شده است که می‌تواند با پشتیبانی از کارت‌های حافظه تا حجم 2 ترابایت، با آخرین سرعت ممکن به ذخیره سازی تصاویر بپردازد.
از ویژگی‌های اصلی ارتباطی این دوربین می‌توان به SnapBridge اشاره نمود که به عنوان آخرین سیستم وایرلس نیکون، از استاندارد 802.11ac  برای وای فای و در کنار آن از بلوتوث پشتیبانی می‌کند که با آن علاوه بر انتقال تصاویر JPEG  و RAW  به کامپیوتر، می‌توان این دوربین را با موبایل نیز کنترل کرد.
تا چند سال پیش کسی باور نمی‌کرد که دوربین‌های بدون آینه روزی توان رقابت به نسل قبلی خود یعنی دوربین‌های DSLR  با آینه را داشته باشند. در سه سال اخیر با معرفی دوربین‌هایی از این سری که  به برترین دوربین‌های فول‌فریم با آینه تنه می‌زدند، علاقه به خرید این دوربین‌ها در بین عکاسان حرفه‌ای شدت گرفته است.  در این میان Nikon Z7 محصولی است که احتمالا سال‌ها به عنوان یک پرچمدار قدرمتند در بین دوربین‌های خانواده نیکون باقی خواهد ماند. این دوربین با وجود وزن کم و ابعاد مناسب خود، توان رقابت بالایی با دوربین Sony Alpha 7III را داراست و در عین حال خود به گزینه‌ای قابل تامل برای خریداران D850  نیز تبدیل خواهد شد. با این وجود، معایبی نظیر عمر باتری کمتر نسبت به D850  و دیگر دوربین‌های آینه‌دار نیکون و همچنین محدودیت‌هایی در خرید لنزها، ممکن است بر فروش آن تاثیرگذار باشد.

دوربین عکاسی و فیلمبرداری

در هنگام خرید Nikon Z7 دوربین عکاسی این نکات را بخاطر داشته باشید:

اگه قصد خرید این دوربین عکاسی را دارید، با توجه به هزینه‌ی بالایی که برای آن باید بپردازید، لازم است تا تمام دقت خود را در خرید آن بکار گیرید.
دوربین Nikon Z7  را حتما از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.
خرید دوربین از یک فروشگاه فیزیکی یا اینترنتی معتبر دارای ای نماد که دارای پشتیبانی مناسبی است، احتمال پدید آمدن مشکلات بعدی را کم می‌کند و اطمینان شما از خریدتان را بالا خواهد برد.

در هنگام تحویل دوربین عکاسی، محتویات جعبه را بررسی کنید. قبل از خرید دوربین ویدیوهای Unboxing  مربوط به این مدل دوربین را مشاهده کنید و دقت کنید که  همه وسایل همراه دوربین که توسط سازنده ذکر شده است، در جعبه وجود داشته باشد.

اگر پیش‌تر لنزهای سری F نیکور را داشته‌اید، می‌توانید با خرید تبدیل FTZ از آن در دوربین Z7  نیز استفاده کنید.
خوشبختانه نیکون برای دارندگان سابق دوربین و لنزهای فول فریم سری F خود، با یک آداپتور امکان اتصال لنزهای قدیمی به این سری را مهیا کرده است. البته این تبدیل در جعبه Z7 قرار ندارد و برای خرید آن باید 250 دلار هزینه کنید.

تمامی لنز‌هایی که می‌تواند در این دوربین مورد استفاده قرار دهید را در نظر داشته باشید.
با توجه به بدون آینه بودن این دوربین، احتمال اینکه لنزهای قدیمی شما به کارتان نیاید زیاد است.  اگر Z7  اولین تجربه فول فریم شماست، لازم است علاوه بر جستجو درباره تمامی لنزهایی که می‌توانید برای این دوربین تهیه کنید،  هزینه‌هایی که برای لنزهای مورد نیازتان باید بپردازید را مد نظر داشته باشید.

در خرید دوربین عکاسی به کارت حافظه دقت کنید. اگر می‌خواهید بهترین تجربه عکاسی با دوربین DSLR  خود را تجربه کنید، بهتر است سراغ کارت‌حافظه با بیشترین سرعت ممکن و در حجم‌ها بالا بروید.

لوازم نگهداری مورد نیازتان را فراموش نکنید.
خرید یک کیف باکیفیت برای محافظت از دوربین عکاسی و لنزهای اضافی آن به عنوان دارایی ارزشمند شما، بسیار ضروری است. این کیف باید علاوه بر راحتی مناسب، ایمنی بالایی را در برابر ضربات داشته باشد.

قبل از شروع کار با دوربین عکاسی حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.
با وجود آگاهی احتمالی شما از نحوه کار با دوربین‌های DSLR، مروری بر دفترچه راهنما برای به صفر رساندن آسیب‌های احتمالی حین کار با دوربین ضروری است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید